تورهای چین: سفر وزیر خارجه چین به کنیا برای یاری به توسعه زیرساخت های این کشور

به گزارش آخرین خبر، وانگ یی روز گذشته سفر خود به کنیا برای یاری به توسعه زیرساختی این کشور را علی رغم انتقاد های بین المللی شروع کرد.

تورهای چین: سفر وزیر خارجه چین به کنیا برای یاری به توسعه زیرساخت های این کشور

با ما همراه باشید و با تورهای چین از شگفت انگیزترین کشور دنیا دیدن کنید بر روی دیوار چین سلفی بگیرید، از قصر ممنوعه دیدن کنید و در خیابان شانگهای پیشرفته ترین آسیا قدم بزنید.

به گزارش خبرنگاران به نقل از خبرگزاری رویترز، وزارت خارجه کنیا سفر وانگ یی، وزیر خارجه چین به این کشور را اتفاقی تاریخی مطرح کرد.

در بیانیه وزارت خارجه کنیا در این باره آمده است: امنیت، سلامت، آنالیز تغییرات آب و هوایی و انتقال فناوری سبز از جمله موضوعاتی است که در این سفر مورد بحث و آنالیز قرار خواهد گرفت.

وزیر خارجه چین قرار است در روز های آینده به اریتره و کومور هم سفر کند. چین قرار است برای توسعه زیرساختی بعضی کشور های آفریقایی در جهت اتصال چین به سایر نقاط دنیا همکاری هایی را صورت دهد.

چین تا به حال میلیارد ها دلار به کشور های آفریقایی به عنوان وام برای نوسازی و یا توسعه زیرساخت ها اعطا نموده که از آن جمله می توان به 5 میلیارد دلار وام برای ساخت راه آهن مدرن بندر مومباسا در کنیا اشاره نمود.

دولت چین بعلاوه در کوشش است در کنار یاری به توسعه زیرساخت های بعضی کشور های آفریقایی در جهت تقویت روابط تجاری با این کشور ها نیز همکاری کند. آمریکا از اقدامات چین در آفریقا به شدت نگران است و می گوید این موضوع می تواند قدرت واشنگتن در سال های آینده را به طور جدی به چالش بکشد.

منبع: باشگاه خبرنگاران جوان
انتشار: 24 بهمن 1400 بروزرسانی: 24 بهمن 1400 گردآورنده: anti6.ir شناسه مطلب: 2012

به "تورهای چین: سفر وزیر خارجه چین به کنیا برای یاری به توسعه زیرساخت های این کشور" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "تورهای چین: سفر وزیر خارجه چین به کنیا برای یاری به توسعه زیرساخت های این کشور"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید