سیستان و بلوچستان جزء 2 استان برتر کشور در حوزه تقسیمات کشوری

به گزارش آخرین خبر، خبرنگاران/سیستان و بلوچستان معاون سیاسی و اجتماعی استانداری سیستان وبلوچستان گفت: از سال 1396 که به موضوع ارتقاء واحدهای تقسیماتی توجه شد، سیستان و بلوچستان با ایجاد 30 واحد تقسیماتی جدید جزء دو استان برتر کشور در این حوزه است.

سیستان و بلوچستان جزء 2 استان برتر کشور در حوزه تقسیمات کشوری

به گزارش خبرنگاران به نقل از روابط عمومی استانداری، ابوذر کوثری در مراسم افتتاح شهرستان گلشن با بیان اینکه سیستان و بلوچستان تا سال 1396 در حوزه تقسیمات کشوری در سطح کشور عقب بوده است؛ اظهارکرد: طی دولت دوازدهم، نگاه بازتری به مقوله تقسیمات کشوری صورت گرفت و استان سیستان و بلوچستان با بهره گیری از این نگاه توانست با ایجاد 30 واحد تقسیماتی جدید جزو دو استان برتر کشور در این حوزه قرار گیرد.

وی با بیان اینکه برای ارتقاء یک منطقه باید شاخص های زیربنایی و روبنایی آن منطقه ارتقاء یابد؛ اضافه نمود: توجه به عدالت سرزمینی از مهمترین متغیرها در بحث ارتقاء شاخص های زیربنایی است که بدنبال توجه به این اصل، ارتقاء بخش جالق به شهرستان صورت پذیرفت.

معاون سیاسی و اجتماعی استاندار ادامه داد: در تحقق ارتقاء جالق به شهرستان، مطالبه گری مردم نقش محوری داشت و با پیگیری مسئولان و نمایندگان مردم در مجلس شورای اسلامی این مهم رخ داد.

کوثری بخش های کشاورزی، تجارت و مرز را دو ظرفیت اصلی شهرستان گلشن برشمرد و گفت: این ظرفیتها دو بال توسعه این شهرستان محسوب می شوند که باید محور برنامه های آن قرار گیرد.

وی نقش ادارات متولی در بخش های کشاورزی، تجارت و مرز را در راستا توسعه شهرستان گلشن، مهم خواند و بر همکاری مردم و کوشش همه دستگاه ها دز جهت رشد و پیشرفت شهرستان تاکید نمود.

معاون سیاسی و اجتماعی استاندار توجه به فعالیتهای قانونمند مرزی و ضابطه مند کردن صادرات سوخت، سرمایه گذاری و ایجاد اشتغال پایدار را برای تسریع در فرایند توسعه شهرستان خواهان شد.

کوثری در انتها بر استقرار ادارات در شهرستان جدیدالتاسیس گلشن تاکید نمود.

لازم به ذکر است در انتها این مراسم، پیغام عبدالرضا رحمانی فضلی وزیر کشور به مناسبت افتتاح شهرستان گلشن توسط دکتر جلالی مشاور وزیر کشور قرائت و طی حکمی از سوی احمدعلی موهبتی استاندار سیستان و بلوچستان، مهران محمودی بخشدار جالق با حفظ سمت به عنوان سرپرست فرمانداری گلشن منصوب شد.

منبع: خبرگزاری ایسنا
انتشار: 23 اسفند 1399 بروزرسانی: 23 اسفند 1399 گردآورنده: anti6.ir شناسه مطلب: 1547

به "سیستان و بلوچستان جزء 2 استان برتر کشور در حوزه تقسیمات کشوری" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "سیستان و بلوچستان جزء 2 استان برتر کشور در حوزه تقسیمات کشوری"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید