شنا در محدوده سدها و تاسیسات آبی استان تهران ممنوع است

به گزارش آخرین خبر، مدیرعامل شرکت آب منطقه ای تهران گفت: با توجه به فرارسیدن فصل گرما، از همه هموطنان درخواست داریم که از هرگونه شنا در تاسیسات آبی، کانال ها و دریاچه سدها پرهیز کنند.

شنا در محدوده سدها و تاسیسات آبی استان تهران ممنوع است

به گزارش گروه حوادث خبرنگاران به نقل از شرکت آب منطقه ای تهران، یوسف رضاپور گفت: همه ساله با آغاز فصل گرما و به ویژه در روزهای انتهای هفته و روزهای تعطیل، شاهد ورود شهروندان و گردشگران به حاشیه رودخانه ها و تاسیسات آبی، بدون توجه به علائم هشداردهنده و اطلاعیه های مکرر این شرکت هستیم که این سهل نگاری و بی توجهی، موجب بروز خسارت های جانی و مالی فراوان برای آن ها می شود.

وی با بیان اینکه عواملی مانند شرایط رسوبی کف دریاچه سدها، وجود ریشه و شاخه درختان و عدم دید کافی و امکان برخورد با اجسام سفت و نوک تیز، تأسیسات آبی همچون دریاچه سدها را به محل نامناسبی برای شنا تبدیل می سازد، خواستار خودداری شهروندان و گردشگران از شنا در این مکان ها شد.

به گفته این مقام مسئول، برخی از سازه های آبی در زیر آب تعبیه شده اند که در مجاورت آن ها مکش آب به شدت افزایش می یابد، بنابراین شنا در این تأسیسات آبی باعث می شود که افراد به زیر آب کشیده شده و در نتیجه غرق شوند.

رضاپور با هشدار اینکه تغییرات دمایی در لایه های مختلف آب بسیار شدید و خطرناک است، گفت: نوع طراحی کانال های آبیاری کشاورزی با استخر و مکان های تفریحی کاملاً فرق دارد، به طوری که حجم آب زیادی با دبی متغیر در کانال ها جریان دارد و این کانال ها بسیار عمیق و شدت جریان آب در آن ها زیاد است که حتی برای شناگران ماهر هم خطرناک محسوب می شود.

وی با بیان اینکه از ابتدای سال جاری، متأسفانه شماری از هموطنان ما به دلیل بی توجهی به تابلوهای هشدار دهنده ممنوعیت شنا در حریم دریاچه سدها و تأسیسات آبی غرق شدند، توضیح داد: علاوه بر اطلاع رسانی مکرر از طریق رسانه ها، در محل سدها، کانال ها و حوضچه های تغذیه مصنوعی تابلوهای هشدار دهنده در حریم دریاچه سدها و تأسیسات آبی نصب شده است که لازم است هموطنان به این تابلوها توجه لازم را داشته و از شنا در منطقه ها ممنوعه پرهیز کنند.

مدیرعامل شرکت آب منطقه ای تهران در انتها هشدار داد: در صورت بروز هرگونه حادثه ای، عواقب آن متوجه خود اشخاص است و این شرکت در این خصوص هیچ گونه مسئولیتی بر عهده ندارد.

منبع: جام جم آنلاین
انتشار: 17 مرداد 1400 بروزرسانی: 17 مرداد 1400 گردآورنده: anti6.ir شناسه مطلب: 1808

به "شنا در محدوده سدها و تاسیسات آبی استان تهران ممنوع است" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "شنا در محدوده سدها و تاسیسات آبی استان تهران ممنوع است"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید