ضرورت تخصیص اعتبار برای ساماندهی تپه ازبکی

به گزارش آخرین خبر، سرپرست معاونت میراث فرهنگی البرز گفت: سال جاری برای کاخ مروارید 250 میلیون تومان در نظر گرفته شده بود که فکر نمی کنم آن هم تخصیص یافته است.

ضرورت تخصیص اعتبار برای ساماندهی تپه ازبکی

ایسنا: عباس نوری در مورد شرایط محوطه 9 هزار ساله ازبکی با اشاره به اینکه سال جاری هیچ اعتباری برای بازسازی و ساماندهی شرایط تپه ازبکی اختصاص نیافته، اظهار کرد: به علت محدودیت های اقتصادی و مسائل اعتباری، هیچ یک از برنامه هایی که سال جاری برای بازسازی و ساماندهی شرایط محوطه باستانی ازبکی پیشنهاد شده بود، اجرایی نشده است.

وی ادامه داد: مجموع اعتبارات ملی تخصیص یافته به اداره کل میراث فرهنگی البرز به یک میلیارد تومان هم نمی رسد و بدیهی است با این اعتبار کم برنامه خاصی را نمی توان پیش برد.

وی افزود: عملیات بازسازی و بازسازی بناها و مجموعه های تاریخی اغلب بسیار هزینه بر است و با این منابع اقتصادی اندک نمی توان انتظار تحول خاصی داشت.

این مسئول شرح داد: سال جاری برای کاخ مروارید 250 میلیون تومان در نظر گرفته شده بود که فکر نمی کنم آن هم تخصیص یافته است.

نوری تاکید نمود: با توجه به اینکه در شرایط تحریم فعلی امکان فروش نفت وجود ندارد، دولت در بحث تخصیص اعتبار با مسائل جدی روبرو است .

سرپرست معاونت میراث فرهنگی البرز گفت: وقتی نتوانیم نفت بفروشیم قاعدتا دولت پولی ندارد که به بخش های مختلف تزریق کند و همین باعث شده عملیات بازسازی و بازسازی بناهای تاریخی نه تنها در البرز بلکه در اغلب استان ها متوقف گردد.

وی اضافه نمود: تحریم ها باعث شده در بحث صادرات غیرنفتی هم چندان پیروز نباشیم و همین باعث شده اعتبارات بخش های عمرانی به اندازه قابل توجهی کاهش یابد.

وی گفت: ما هم امیدواریم تغییراتی ایجاد گردد تا بتوانیم عملیات بازسازی و بازسازی بناهای تاریخی استان از سرگرفته گردد تا این مجموعه های ارزشمند کمتر آسیب ببینند.

منبع: توریسم آنلاین
انتشار: 4 شهریور 1400 بروزرسانی: 4 شهریور 1400 گردآورنده: anti6.ir شناسه مطلب: 1828

به "ضرورت تخصیص اعتبار برای ساماندهی تپه ازبکی" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "ضرورت تخصیص اعتبار برای ساماندهی تپه ازبکی"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید