طراحی سامانه تماس اضطراری به یاری شبیه ساز تصادف رانندگی

به گزارش آخرین خبر، به گزارش خبرنگاران به نقل از معاونت علمی و فناوری ریاست جمهوری، ایران کشوری است که در ثبت تصادفات رانندگی آمار بالایی دارد. حوادثی که هر سال باعث مرگ ومیر و بروز خسارات جبران ناپذیر جسمی و مادی زیادی به مردم می گردد. موضوعی که به عوامل گوناگونی مانند قوانین رانندگی، استاندارد جاده ها و خودروها، فرهنگ رانندگی و غیره وابسته است.

طراحی سامانه تماس اضطراری به یاری شبیه ساز تصادف رانندگی

جهت دریافت مشاوره خدمات طراحی کاتالوگ از بهترین و مجربترین طراحان کشور همراه ما باشید. از طراحی تا چاپ کاتالوگ های تبلیغاتی حرفه ای را با بهترین قیمت از ما بخواهید.

اصلاح هر یکی از این موارد زمان بر و نیازمند ایجاد زیرساخت هایی است که با یاری آنها بتوانیم این آمار بالا را مدیریت کنیم. در این میان، جمعی از متخصصان کشور درصدد برآمدند تا با طراحی و فراوری سامانه تماس اضطراری، بخشی از این حوادث را کاهش دهند. دستگاهی مبتنی بر فناوری های پیشرفته و پیچیده که به کاهش تلفات ناشی از تصادفات رانندگی می انجامد.

زیرساخت شبیه ساز تصادف مرکز تحقیقات و نوآوری یک شرکت خودروسازی برای اعتبارسنجی سامانه تماس اضطراری E-Call فناوری است که با حمایت ستاد توسعه فناوری های فضایی و حمل ونقل هوشمند معاونت علمی و فناوری ریاست جمهوری توسعه می یابد.

سامانه تماس اضطراری E-Call یک فناوری یاریی در شرایط اضطراری است. این کلمه مخفف عبارت Emergency Call (تماس اضطراری) است. این سیستم در مواقعی که خودرو دچار تصادف و یا حادثه ای گردد، به صورت اتوماتیک با سرویس های اورژانسی تماس برقرار می نماید.

در یک تفاهم دو جانبه قرار شده است که از زیرساخت شبیه ساز تصادف برای اعتبارسنجی سامانه تماس اضطراری E-Call استفاده گردد. برای انجام آزمایش ها، پروفایل شتاب تصادف از سوی دو شرکت مجری سامانه E-Call استخراج شده و به وسیله ستاد توسعه فناوری های فضایی و حمل ونقل هوشمند معاونت علمی و فناوری ریاست جمهوری در اختیار شرکت خودروسازی قرار گیرد.

برای پیاده سازی کامل این سامانه، کارگروه سامانه تماس اضطراری (E-Call) هم با حمایت معاونت علمی و فناوری ریاست جمهوری ایجاد گردد.

منبع: خبرگزاری مهر
انتشار: 14 مهر 1399 بروزرسانی: 7 اردیبهشت 1400 گردآورنده: anti6.ir شناسه مطلب: 1229

به "طراحی سامانه تماس اضطراری به یاری شبیه ساز تصادف رانندگی" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "طراحی سامانه تماس اضطراری به یاری شبیه ساز تصادف رانندگی"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید