علی نژاد: یک طلای ووشوی ایران در بازی های آسیایی 2018 از دست رفت، تا انتها سال منتظر مربیان چینی می مانیم

به گزارش آخرین خبر، رئیس فدراسیون ووشو تاکید نمود با تصمیمات شورای المپیک آسیا یک مدال طلای ووشو ایران در بازی های آسیایی 2018 اندونزی از دست رفت.

علی نژاد: یک طلای ووشوی ایران در بازی های آسیایی 2018 از دست رفت، تا انتها سال منتظر مربیان چینی می مانیم

با تور چین سفری خاطره انگیز را تجربه کنید.

مهدی علی نژاد در گفت و گو با خبرنگار ورزشی خبرنگاران، در خصوص برگزاری رقابت های قهرمانی کشور ووشو جوانان گفت: ابتدا باید بابت میزبانی خوب مسابقات از اداره کل ورزش و جوانان استان خراسان رضوی و هیئت ووشو خراسان تشکر کنم. برای برگزاری این مسابقات آقایان صبوریان، زحمتکش، رستگار مقدم و غمخوار زحمت زیادی کشیدند و در مجموع کیفیت مسابقات خیلی خوب بود.

وی توضیح داد: در تالو تقریبا شاهد شرایط مطلوبی از سوی بازیکنان بودیم اما در ساندا یک مقدار پایین تر از سطح انتظار من بازیکنان ظاهر شدند. دلیل این موضوع نیز تجربه کم بازیکنان و کاهش یک ساله سن بازیکنان برای حضور در مسابقات دنیای بود. در حال حاضر قوانین تغییر نموده است و سن بازیکنان نوجوان وجوان برای حضور در مسابقات دنیای نسبت به رقابت های آسیایی 2 سال کمتر شده است که بی تاثیر در کیفیت بازیکنان نبوده است. امیدوارم بازیکنان با حضور در اردو با توجه به حضور مربیان خوب مسائل خود را حل نمایند.

رئیس فدراسیون ووشو تاکید نمود: رده های سنی پایه، رده هایی است که بازیکنان در حال گذار هستند و ثابت نیستند و به همین دلیل گاهی اوقات شرایط فنی بازیکنان بالا و پایین شده که این مسئله نیز طبیعی است. در این مسابقات نیز 550 بازیکن ظرف 5 روز با نظم و انضباط خوب به مبارزه پرداختند که یک موفقیت دیگر برای ووشو ایران بود. از روز یکشنبه نیز مسابقات رده های پایه دختران در آموزشگاه ووشو آغاز و 6 روز ادامه خواهد داشت.

علی نژاد در پاسخ به احتمال تغییرات کادرفنی تیم های رده پایه نسبت به مسابقات قهرمانی آسیا، گفت: هنوز در این خصوص تصمیم نهایی را نگرفتیم و دلیل آن نیز نامشخص بودن وضعیت مربیان چینی است. انجمن ووشو چین به هیچ عنوان با ما همکاری نمی نماید و بعد از قهرمانی دنیا ایران در مسابقات دنیای دیگر کورسوی امیدی که برای همکاری آنها وجود داشت نیز از بین رفت. انجمن ووشو چین چند سالی است که با ما تقریبا هیچ همکاری انجام نمی دهد اما در حال حاضر دیگر خیلی عدم همکاری وجود دارد.

وی ادامه داد: به طور مثال برای ساندا دختران با یکی از مربیانی که سابقه حضور در ایران را داشت را تقریبا توافق نموده بودیم اما بعد از نامه نگاری با انجمن ووشو،آنها بعد از یک ماه از عدم تمایل او برای حضور در ایران صحبت کردند. این در حالی است که خود او تمایل زیادی برای حضور در ایران داشت. این موضوع خیلی کار ما را سخت نموده است و مجبور شدیم خودمان برای پیدا کردن مربی خوب جستجو کنیم که کار را سخت می نماید.

رئیس فدراسیون ووشو در خصوص اینکه تا چه زمانی برای حضور مربیان چینی در ایران صبر خواهد نمود، تاکید نمود: همانطور که بعد از مسابقات دنیای اعلام کردم دیگر به دنبال جذب مربی متوسط چینی نیستیم و اگر قرار است مربی چینی در ایران حاضر گردد باید از کیفیت بالایی برخوردار باشد. با توجه به این شرایط تا انتها سال منتظر حضور مربیان چینی خواهیم ماند و بعد از آن تصمیم گیری خواهیم کرد. قرار است 18 فروردین سال آینده اردوهای آماده سازی تیم بزرگسالان و20 فروردین نیز اردوهای جوانان آغاز گردد و به همین دلیل باید تا قبل از عید تصمیم خود را در خصوص کادرفنی بگیریم.

علی نژاد در خصوص برنامه های فدراسیون ووشو برای آماده سازی تیم ملی بزرگسالان اعلام کرد: برای حضور تیم ملی بزرگسالان در بازی های آسیایی یکی، دو برنامه داریم و قرار است تیم ساندا کره جنوبی در بخش بانوان و آقایان به ایران بیاید. در کنار آن برگزاری یک مرحله اردو در چین نیز مدنظر ما قرار گرفته است. در مسابقات آسیایی کره جنوبی و همچنین در سی امین سالگرد ووشو آسیا در چین برای حضور کره ای ها در تهران با آنها مذاکراتی داشتم و حتی دعوتنامه رسمی نیز فرستادم آنها در هر دو مورد قول حضور در ایران را به ما دادند و باید بر سر تاریخ حضور آنها در تهران نیز مذاکراتی داشته باشیم.

رئیس فدراسیون ووشو در انتها با تاکید بر قطعی شدن کاهش یک سهمیه ساندا در بازی های آسیایی 2018 اندونزی به خبرنگاران، گفت: متاسفانه با کاهش یک سهمیه ووشو در بازی های آسیایی یک مدال طلای ما در اندونزی از دست رفت. این اتفاق تصمیمی بود که شورای المپیک رأساً گرفت و به دلیل ضعف کمیته المپیک سابق ایران در روابط بین الملل نتوانستیم اقدامی در این زمینه داشته باشیم. متاسفانه این تصمیم نه تنها در خصوص ووشو بلکه در خصوص وزن 84+ کیلوگرم کاراته و یک یا دو سهمیه تکواندو نیز گرفته شد. علی رغم اعتراض فدراسیون آسیایی ووشو، شورای المپیک آسیا رسما تصمیم گرفت و این اعتراض را نپذیرفت. ووشو ایران نیز به دلیل داشتن قهرمان دنیا در این وزن، بیشترین لطمه را از این تصمیم گرفت و اعتقاد دارم امکان کسب یک مدال طلا در این وزن برای ایران وجود داشت.

منبع: تسنیم
انتشار: 19 آبان 1398 بروزرسانی: 6 مهر 1399 گردآورنده: anti6.ir شناسه مطلب: 465

به "علی نژاد: یک طلای ووشوی ایران در بازی های آسیایی 2018 از دست رفت، تا انتها سال منتظر مربیان چینی می مانیم" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "علی نژاد: یک طلای ووشوی ایران در بازی های آسیایی 2018 از دست رفت، تا انتها سال منتظر مربیان چینی می مانیم"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید