ووشو در بازیهای آسیایی 2018، ایران در اندیشه هت تریک مقابل چین

به گزارش آخرین خبر، تیم ملی ووشوی ایران پس از کسب عنوان قهرمانی خود در جهانی بزرگسالان و جوانان، به دنبال کسب افتخاری جدید در بازی های آسیایی است.

ووشو در بازیهای آسیایی 2018، ایران در اندیشه هت تریک مقابل چین

با تور چین سفری فراموش نشدنی را تجربه کنید.

به گزارش خبرنگاران، به واسطه عدم حضور ووشو در بازی های المپیک، مهم ترین رویدادی که این رشته در آن حضور دارد بازی های آسیایی است. به دلیل اینکه ووشو در آسیای شرقی (چین) ابداع شده، قدرت های این رشته در آسیا هستند و همین مسئله کار را برای هر ورزشکاری سخت می نماید. با این وجود در چند سال اخیر ووشو یکی از رشته های مدال آور ایران در تورنمنت ها و رویدادهای مختلف دنیای و آسیایی بوده است تا کاروان اعزامی ایران به هجدهمین دوره بازی های آسیایی، حساب ویژه ای روی مدال آوری آن باز نموده باشند.

از زمان آغاز مسابقات بین المللی این رشته در سطح دنیای و آسیایی، هیچ تیمی نتوانسته بود عنوان قهرمانی را بالاتر از چین کسب کند. اما تیم ملی ایران توانست در مسابقات قهرمانی دنیا 2017 روسیه با کسب 7 مدال طلا و 1 مدال نقره، برای نخستین بار در تاریخ ووشو بالاتر از تیم چین عنوان قهرمانی را کسب کند و پس از آن در قهرمانی دنیا جوانان نیز توانست بالاتر از چین در صندلی نخست قرار بگیرد. حالا ووشوکاران ایران به جاکارتا می روند تا شاید در بازی های آسیایی هم برای نخستین بار بالاتر از چین عنوان قهرمانی را کسب نموده و هت تریک نمایند.

در ادامه این گزارش نگاهی می کنیم به کارنامه تیم ملی ووشو در ادوار مختلف بازی های آسیایی.

- نخستین مدال آوران

ساندا: حسین اوجاقی(نقره)، 1998 - بانکوک

تالو: احسان پیغمبری (برنز)، 2010 - گوآنگ ژو

پیغمبری تنها تالوکار مدال آور ایران در همه ادوار بازی های آسیایی بوده است.

- پر افتخارترین در کنار کم تجربه ترین

تیم ملی ووشوی اعزامی به جاکارتا، ترکیبی متشکل از کم تجربه ترین و پر افتخارترین ووشوکاران است. کم تجربه ترین ووشوکار ایران رضا سبحانی در وزن 56- کیلوگرم و پر افتخارترین ووشوکار ایران محسن محمدسیفی در وزن 70- کیلوگرم است. محمد سیفی دو مدال طلا در بازیهای آسیایی دارد و به دنبال سومین طلا است.

در تیم بانوان نیز الهه و شهربانو منصوریان مبارزه می نمایند که الهه با دو مدال نقره و برنز حالا به دنبال سومین مدال و البته خوش رنگ تر است.

ساندای مردان:

1) وزن 56- کیلوگرم، رضا سبحانی

2) وزن 60- کیلوگرم، عرفان آهنگریان

3) وزن 65- کیلوگرم، فرود ظفری

4) وزن 70- کیلوگرم، محسن محمدسیفی

ساندای بانوان:

1) وزن 52- کیلوگرم، الهه منصوریان

2) وزن 60- کیلوگرم، شهربانو منصوریان

تالوی دختران:

هانیه رجبی، زهرا کیانی و فاطمه حیدری

- نتایج تیم ملی ووشو در بازهای آسیایی

1) سیزدهمین دوره (1998 - بانکوک): مقام نهم با 1 نقره

حسین اوجاقی(نقره)، علیرضا سعادت (مدال نگرفت)، علیرضا روزبهانی (مدال نگرفت)، علی خدایی (مدال نگرفت)، منصور نوروزی (مدال نگرفت)، محمدحسین فرش باف (مدال نگرفت)و حبیب زارعی (مدال نگرفت)

2) چهاردهمین دوره (2002 - بوسان): مقام سوم با 1 طلا و 1 نقره

حسین اوجاقی(طلا)، محمد آقایی(نقره)، مهدی جعفرپور (مدال نگرفت)، رامین موحدنیا (مدال نگرفت)، مهدی محمدی نسب (مدال نگرفت)، آرش عزیزی (مدال نگرفت)و هادی غمخوار (مدال نگرفت)

3) پانزدهمین دوره (2006 - دوحه): مقام هفتم با 1 نقره و 2 برنز

علیرضا صحرانشینی(نقره)، جلیل عطایی(برنز)، خسرو مینو(برنز)، علی فتحی (مدال نگرفت)، ساعد سیاه مشتهی (مدال نگرفت)، غفار امانی (مدال نگرفت) و فرشاد عربی (مدال نگرفت)

4) شانزدهمین دوره (2010 - گوآنگ ژو): مقام دوم با 3 طلا و 3 برنز

ساندای مردان: محسن محمدسیفی(طلا)، حمیدرضا قلی پور(طلا)، سجاد عباسی(برنز) و جواد آقایی (مدال نگرفت)

تالوی مردان: احسان پیغمبری(برنز)، مهدی قبادی (مدال نگرفت) و فرشاد عربی (مدال نگرفت)

ساندای بانوان: خدیجه آزادپور(طلا) و الهه منصوریان(برنز)

5) هفدهمین دوره (2014 - اینچئون): مقام سوم با 1 طلا، 2 نقره و 1 برنز

ساندای مردان: محسن محمدسیفی(طلا)، حمیدرضا لادور(نقره)، سجاد عباسی(برنز) و اکبر محمدزاده (مدال نگرفت)

تالوی مردان: احسان پیغمبری و فرشاد عربی (مدال نگرفتند)

ساندای بانوان: الهه منصوریان(نقره) و شهربانو منصوریان (مدال نگرفت)

تالوی بانوان: هانیه رجبی و حمیده برخور (مدال نگرفتند)

- غایب بزرگ تیم ملی ووشو

حمیدرضا قلی پور به واسطه داشتن مدال طلای بازی های آسیایی 2010 گوانگ ژو، 5 طلا و 2 نقره مسابقات قهرمانی دنیا، 2 مدال نقره مسابقات قهرمانی آسیا، 1 مدال طلای مسابقات جوانان دنیا، 1 مدال نقره جام دنیای، 1 طلا و 1 نقره مسابقات جام پارس، 2 مدال طلای بازی های دنیای و 1 مدال نقره المپیک هنرهای رزمی، پر افتخارترین ووشوکار ایران شناخته می گردد. به دلیل حذف اوزان سنگین ووشو از هجدهمین دوره بازی های آسایی، سانداکار پر افتخار تیم ملی ایران در این رویداد مهم حضور ندارد که می توان او را بزرگ ترین غایب تیم ایران معرفی کرد.

- نکات قابل توجه

1) تیم مردان ایران تنها در بخش ساندا راهی اندونزی می گردد و به گفته مسئولان فدراسیون، تالو کاران مردان سطح قابل قبول برای حضور در بازی های آسیایی را نداشته اند.

2) راهنمایی تیم ملی ووشوی مردان را حسین اوجاقی به عنوان سرمربی بر عهده دارد که اولین مدال آور ووشوی ایران در تاریخ بازی های آسیایی است.

3) در تیم مردان تنها محسن محمدسیفی سابقه حضور در بازی های آسیایی را دارد. او دو مدال طلای بازی های آسیایی 2010 گوآنگ ژو و 2014 اینچئون را در کارنامه دارد.

- رقبای اصلی

چین و ایران به ترتیب قدرت های برتر آسیا محسوب می شوند اما با این وجود، کشورهای اندونزی، ویتنام، کره و هند نیز در اوزان سبک ووشوکاران خوبی را در این چند سال ساخته اند.

- زمان مسابقات ووشو

رقابت های ووشو در بازی های آسیایی 2018 جاکارتا، از تاریخ 19 آگوست (28 مرداد ماه) تا 23 آگوست (1 شهریور ماه) پیگیری می گردد.

منبع: خبرگزاری ایسنا
انتشار: 7 مهر 1398 بروزرسانی: 6 مهر 1399 گردآورنده: anti6.ir شناسه مطلب: 324

به "ووشو در بازیهای آسیایی 2018، ایران در اندیشه هت تریک مقابل چین" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "ووشو در بازیهای آسیایی 2018، ایران در اندیشه هت تریک مقابل چین"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید