فرم پرداخت، درگاه فروش در شبکه های اجتماعی

به گزارش آخرین خبر، خرید از فروشگاه های تلگرامی و اینستاگرامی دیگر پدیده تازه ای نیست. کمتر کسی است که دست کم یکی دو بار تجربه چنین خریدی را نداشته باشد. نوشتار حاضر به معرفی فرم پرداخت وندار به عنوان درگاه پرداخت ایده آلی برای فروشگاه های اینستاگرامی و مانند آنها می پردازد.

فرم پرداخت، درگاه فروش در شبکه های اجتماعی

با ما همراه باشید و درباره jamalseyyedi بیشتر بدانید.

به گزارش خبرنگاران، بنابر اعلام وندار، با فراگیری هرچه بیشتر اینترنت در ایران، امروز در حدود 60 میلیون نفر از جمعیت بالای 80 میلیونی کشور کاربر اینترنت هستند. آخرین نظرسنجی های ایسپا (مرکز افکارسنجی دانشجویان ایران) نشان داده که 68 درصد افراد بالای 18 سال در ایران حداقل از یک شبکه اجتماعی استفاده می نمایند و در میان شبکه های اجتماعی واتس اپ فراگیری 51درصدی، تلگرام 42درصدی و اینستاگرام 35درصدی دارد. نگاهی به این آمار نشان دهنده ظرفیت بسیار عظیم فروش در شبکه هایی مانند اینستاگرام است.

اما فرآیند معمول خرید در این شبکه اجتماعی بسیار سنتی و غیراستاندارد است. از آنجایی که فروشگاه های اینستاگرامی وب سایتی ندارند که بتوانند درگاه پرداخت خود را روی آن فعال نمایند، بیشتر این فروشگاه ها بعد از تبادل چندین پیغام با مشتری، از او می خواهند هزینه خدمات یا محصول ایشان را با انتقال کارت به کارت پرداخت کند. انتقالی پرزحمت و غیراستاندارد با سقف محدود که ثبت و پیگیری آن پرزحمت و آشفته است امکان کلاه برداری با فیش های پرداخت جعلی هم در آن وجود دارد.

در این فرآیند فروشنده همواره نگران پیغامک های واریز وجه، درستی رسیدهای دریافتی و مطابقتشون با مبلغ کالا و دسته بندی اطلاعات مشتری است و وقت زیادی از روز را صرف رد و بدل کردن پیغام با مشتری می نماید. مشتری هم نگران واریز وجه برای فردی ناشناس است که جز یک حساب اینستاگرام دسترسی دیگری به او ندارد. سقف انتقال روزانه کارت به کارت هم محدودیت دیگری بر سر راه این فرآیند ایجاد می نماید.

فرایند قدیمی خرید از یک شبکه اجتماعی

پنج سال پیش حدود 90 درصد از معاملات جهانی تجارت الکترونیکی، معاملاتی بین دو بنگاه (B2B) و تنها 8 درصد معاملات الکترونیکی فروش بنگاه ها به مشتریان (B2C) بود، اما گسترش شبکه های اجتماعی به تدریج این فرایند را در سطح جهانی تغییر داد و حالا در سال 2020 انتظار می رود معاملات بنگاه ها با مشتریان از معاملات بنگاه به بنگاه در فضای الکترونیک پیشی بگیرند. بنابراین فروش کالا و خدمات در شبکه های اجتماعی مثل تلگرام و اینستاگرام کسب وکاری امروزی است و احتیاج به روش های اقتصادی به روزتر و استانداردتری دارد.

فرم پرداخت ابزار اقتصادی نوین کمتر شناخته شده که می تواند بدون هیچ هزینه اضافی و بی احتیاج از کمترین توان برنامه نویسی، یک درگاه پرداخت اینترنتی شخصی در اختیار همه فروشگاه های اینستاگرامی قرار دهد.

صاحب یک فروشگاه اینستاگرامی می تواند رایگان و به سادگی ساختن یک ایمیل فرم های پرداخت مناسبی برای فروش خدمات و کالاهایش بسازد تا پس از آن همه فرآیند خرید در سه گام خلاصه شوند:

1- مشتری اطلاعات یک کالا را از فروشنده دریافت می نماید.

2- فروشنده فرم پرداخت کالا را برای مشتری می فرستد. فرمی شامل مبلغ کالا، جای خالی اطلاعاتی مانند تلفن، نشانی، ایمیل و توضیحات مشتری و دکمه ای برای پرداخت.

3- مشتری فرم پرداخت را پر نموده و دکمه پرداخت را می زند.

به این ترتیب همه اطلاعات دسته بندی شده و مرتب به دست فروشنده می رسد، پرداخت کمک مانند وندار درستی تراکنش و رسیدن مبلغ واریزی را به فروشنده اطلاع می دهد. و خریدار هم آسوده خیال است که از فروشگاهی خرید نموده که هویت فروشنده اش نزد یک شرکت پرداخت یار تایید شده و صرفا یه حساب ناشناس در اینستاگرام یا تلگرام نیست.

اصلاح فرآیند خرید از شبکه های اجتماعی با استفاده از فرم پرداخت

فرم های پرداخت، درگاه پرداخت شخصی صاحبان فروشگاه های مجازی هستند که مناسب احتیاج کاربر شخصی سازی شده اند تا از اصطکاک ناخواسته بین مشتری و فروشنده جلوگیری نمایند. مثل همه درگاه های پرداخت تابع نظام پرداخت کمک، با استفاده از این فرم ها هم مبلغ واریزی ساعت 14 روز بعد به حساب فروشنده واریز می گردد. به این ترتیب تنها یک تغییر کوچک در نحوه دریافت پول از مشتری، بخش عمده ای از دردسرهای پیگیری و ثبت سفارش در شبکه های اجتماعی را از بین می برد و زمان بیشتری برای تمرکز روی فراوری محصول بهتر در اختیار فروشندگان می گذارد.

انتهای رپرتاژ آگهی

منبع: خبرگزاری ایسنا
انتشار: 24 آبان 1399 بروزرسانی: 24 آبان 1399 گردآورنده: anti6.ir شناسه مطلب: 1312

به "فرم پرداخت، درگاه فروش در شبکه های اجتماعی" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "فرم پرداخت، درگاه فروش در شبکه های اجتماعی"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید