قطار جدید برای بچه های کوه آلپ│ فیلمی از سریع ترین قطار کوهنورد گردشگری اروپا

به گزارش آخرین خبر، شهر کوهستانی کوچکی در آلپ سوییس که در گذشته صاحب سریع ترین قطار کابلی گردشگری اروپا بود به تازگی به قطار کابلی جدیدی مجهز شده که سریع ترین قطار کابلی تجاری دنیا است.

قطار جدید برای بچه های کوه آلپ│ فیلمی از سریع ترین قطار کوهنورد گردشگری اروپا

برای رزرو قطار اروپا با بهترین ها مشورت کنید و مناسبترین برنامه سفر را انتخاب کنید.

خبرنگاران : با شنیدن نام رشته کوه آلپ بلافاصله سریال های بل و سباستین، بچه های کوه آلپ و هایدی در ذهن متجلی می گردد. سرزمین های بکر اوایل قرن بیستم و بچه هایی که شادمانه در کوهستان جست وخیز می نمایند. شاید باورش برای ما سخت باشد که هنوز هم در این منطقه شهرهای کوچکی وجود دارند که علی رغم زندگی در قرن بیست ویکم و عصر فناوری و حرکت در قلب اروپا، همچنان بافت سنتی کوهستانی خودشان را حفظ نموده اند.

استوس، شهری کوچک و آرامش بخش کوهستانی در قلب سوییس مرکزی است. در این شهر هیچ خودرویی تردد نمی کند و از 84 سال قبل اهالی آن که 150 نفر هستند برای رفت وآمد از سریع ترین قطار کوهنورد گردشگری اروپا استفاده می نمایند. در روزهای اخیر این قطار کوهنورد با یک قطار جدید و پیشرو به نام استوس بان جایگزین شده است.

به گفته مهندسان شرکت گاراونتا که مسئولیت ساخت این قطار جدید را به عهده دارد، استوس بان سریع ترین قطار کوهنورد تجاری دنیا خواهد بود.

این قطار که به تنهایی می تواند به یکی از جاذبه های گردشگری آلپ سوییس تبدیل گردد روی شیب 110درصد کشیده می گردد. کابین های استوانه ای شکل و سیستم خاصی که قطار را حتی در شیب های مختلف همیشه به طور ثابت در موقعیت افقی نگه می دارد به خصوص اجازه می دهد که سوار شدن و پیاده شدن خردسالان و مسافران با جایگاه چرخ دار به راحتی انجام گردد.

روستای کوهستانی بدون خودروی استوس که در ارتفاع هزار و 330 متری قرار گرفته است حدود نیم ساعت از لوسرن و حدود یک ساعت از زوریخ فاصله دارد. گردشگرانی که سوار این قطار کوهنورد می شوند می توانند از چشم انداز بی نظیر دریاچه لوسرن در آلپ سوییس لذت ببرند. پیست سورتمه سواری، پیست 35 کیلومتری اسکی، پارک تفریحی خانوادگی و پارک اسنوبورد ازجمله جاذبه های زمستانی این منطقه است که دسترسی به آن ها همگی با این قطار کوهنورد میسر است.

منبع: چمدان
انتشار: 23 شهریور 1398 بروزرسانی: 18 مهر 1399 گردآورنده: anti6.ir شناسه مطلب: 254

به "قطار جدید برای بچه های کوه آلپ│ فیلمی از سریع ترین قطار کوهنورد گردشگری اروپا" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "قطار جدید برای بچه های کوه آلپ│ فیلمی از سریع ترین قطار کوهنورد گردشگری اروپا"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید