لزوم پیوند کسب و کارهای استارت آپی با سرمایه بخش خصوصی

به گزارش آخرین خبر، یک کارشناس اقتصادی در خصوص رفع موانع استارت اپها به لزوم پیوند کسب و کارهای استارت آپی با سرمایه بخش خصوصی تاکید کرد.

لزوم پیوند کسب و کارهای استارت آپی با سرمایه بخش خصوصی

از وبسایت ویکی پدیا دیدن نمایید.

در بخش استیج دهمین نمایشگاه فناوری و نوآوری اینوتکس 2021 کارشناسان اقتصادی نظرات خود را راجع به موانع کسب و کار نو و استارت آپی ایرانی مطرح کردند.

پدرام سلطانی، نائب رییس سابق اتاق بازرگانی ایران امروز در استیج اینوتکس 2021 با اشاره به تصرف بخش بزرگی از بنگاه های اقتصادی در سال های 85 تا 95، توسط نهادهای عمومی و افزایش اقتدار اقتصادی این بخش ها در کنار اقتصاد سیاسی گفت: از سال 95، حساسیت نهادهای عمومی بر استارت آپ های بزرگ بیشتر شده است و تلاش می کنند این حوزه را هم به انحصار خود درآورند.

وی ادامه داد: استارت آپ های بزرگ ایرانی به عنوان منبع تولید و ذخیره بیگ دیتا مورد توجه این نهادها قرار گرفته اند؛ با توجه به این مسئله مداخله این نهادها در اکوسیستم استارت آپی از چالش های جدی در آینده کسب وکارهای نوپا در کشور است.

سلطانی با توصیه ای از فعالان اکوسیستم استارت آپی خواست برای جذب سرمایه، کسب و کار خود را با بخش خصوصی واقعی پیوند بزنند.

به گفته این فعال اقتصادی، جذب سرمایه از نهادهای حاکمیتی و عمومی، چالش های بسیاری را برای فعالان استارت آپی ایجاد می کند و با روح فعالیت استارت آپی منافات دارد.

حسین محمودی اصل، تحلیل گر اقتصادی نیز در استیج اینوتکس 2021، با اشاره به لزوم مشخص استراتژی در کسب وکارهای نوپا گفت: در کشور ما خلاء وجود احزاب به فقدان استراتژی و برنامه منجر شده است. درحالیکه کشور باید سناریو محور عمل کند. متاسفانه دولت در ایران فاقد برنامه است.

محمودی اصل گفت: جوانان استارت آپی به خوبی می دانند که استراتژی، در نظر دریافت منابع و استفاده از الگوریتم ها تا چه اندازه در موفقیت کسب وکارها موثر است. اما این نکته در سطح دولت درک نشده است و هیچ سناریویی نمی بینید.

این کارشناس اقتصادی در ادامه در توصیه به فعالان استارت آپی گفت: بیش از 3 میلیون صنف در ایران فعالیت می کنند که این رقم، 7 برابر استاندارد جهانی است. 75 درصد از این صنوف در بخش فروش و 25 درصد در بخش تولید فعالیت می کنند.

وی ادامه داد: فعالیت این تعداد از صنوف، به ویژه عوامل فروش باعث تورم است. استارت آپ ها می توانند با حضور در این بخش مانع تورم شوند.،مهر

منبع: ایران آنلاین
انتشار: 26 خرداد 1400 بروزرسانی: 26 خرداد 1400 گردآورنده: anti6.ir شناسه مطلب: 1715

به "لزوم پیوند کسب و کارهای استارت آپی با سرمایه بخش خصوصی" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "لزوم پیوند کسب و کارهای استارت آپی با سرمایه بخش خصوصی"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید