ماجرای قتل پسر یاسوجی که در روسیه درس می خواند در دعوای طایفه ای

به گزارش آخرین خبر، درگیری هولناک بین دو طایفه در یاسوج به مرگ دانشجوی پزشکی ختم شد. پسر جوانی برای ملاقات خانواده اش از روسیه به یاسوج آمده و در این روز های کرونایی در ایران ماندگار شده بود. منتظر بود که به محض باز شدن پرواز ها به روسیه برگردد تا بتواند در کلاس هایش شرکت کند، اما دعوای دو طایفه زندگی او را به سرانجام رساند. علی شفیعی در خیابان تختی یاسوج، درحالی که می خواست یک آب معدنی بخرد، در میان دعوای گروهی طایفه قربانی شد و با شلیک گلوله به قتل رسید. گلوله ای که به اشتباه به سرش خورد و این دانشجوی پزشکی داخل خودروی پرایدش جان داد تا بی گناه قربانی دعوای چند بیگانه گردد.

ماجرای قتل پسر یاسوجی که در روسیه درس می خواند در دعوای طایفه ای

همراه دور زمین باشید و با تور روسیه ارزان از کاخ کرملین دیدن کنید و در شهرهای زیبای مسکو و سوچی گشتی بزنید و خاطرات زیبایی برای خود رقم بزنید.

شهروند نوشت: روز چهاردهم تیرماه بود. ساعت 7بعدازظهر؛ علی با خودروی پراید از خانه بیرون زد. می خواست تا سوپرمارکت برود و آب معدنی بخرد. به مغازه ای در خیابان تختی یاسوج که رسید، چند نفر درحال درگیری و دعوا بودند. علی بی اعتنا به این درگیری، خودرو را پارک کرد و داخل مغازه شد. تا آن لحظه هرگز تصورش را هم نمی کرد که تنها قربانی این دعوا خودش باشد.

او هنگامی که داشت خرید می کرد ناگهان دید که درگیری شدت گرفت. چند نفر داشتند فریاد می زدند و با هم دعوا می کردند. آن ها دیگر دست به اسلحه شده بودند. علی احساس خطر کرد. از مغازه بیرون رفت تا خودرو را جابه جا کند. با خودش گفت در این درگیری شدید ممکن است به خودرو آسیبی برسد. اما به محض اینکه سوار ماشین شد، گلوله به سمتش شلیک شد. مستقیم به سرش خورد و علی این دانشجوی بیست وهفتاد ساله دیگر جانی در بدنش نماند. او کشته شد و افراد حاضر در درگیری درحالی که شوکه بودند، پا به فرار گذاشتند.

مردم دور این پسر جوان جمع شدند. فیلم کوتاه این جنایت تلخ و عجیب، حالا در فضای مجازی دست به دست می چرخد. مردمی که دور خودروی پراید جمع شده بودند، یکی گریه می کرد، یکی فریاد می زد و دیگری درحال تماس با اورژانس بود. اما علی پیش از رسیدن به بیمارستان جان خود را از دست داده بود. حالا خانواده شفیعی به سوگ این پسر تحصیلنموده نشسته اند. هنوز هم باور ندارند. داغ عظیمی بر دل شان است. قرار بود به زودی برای خواستگاری پا پیش بگذارند. قرار بود لباس دامادی به تن این دانشجوی پیروز نمایند. اما همه چیز در یک بعدازظهر شوم از بین رفت و نابود شد.

درحال حاضر پلیس تحقیقات خود را بر روی این پرونده شروع نموده است. حدودا 6 نفر در این رابطه دستگیر شده اند و ضارب نیز صبح دیروز خود را تسلیم پلیس کرد. دایی علی در حالی که هنوز هم این غم عظیم را باور ندارد، جزئیات ماجرا را روایت می نماید: علی اصلا آن هایی را که با هم درگیری داشتند، نمی شناخت. حتی آنان را ندیده بود. انگار محله شان هم با ما فاصله داشت. نمی دانیم دعوایشان بر سر چه بود. اما می دانیم که گویا سال هاست سر موضوعی با هم اختلاف دارند و این درگیری ریشه در یک دشمنی دیرینه دارد.

اما این وسط فقط علی ما قربانی شد. پسر تحصیلنموده و پیروز؛ دو سالی می شد که به روسیه رفته بود. در آنجا دندانپزشکی می خواند. می خواست به زودی کارش را هم شروع کند. اما پیش از شیوع کرونا یعنی از پنج ماه پیش به ایران آمد تا به خانواده اش در یاسوج سر بزند. اما به خاطر کرونا و بسته شدن پرواز ها ماندگار شد.

خیلی استرس داشت و می خواست زودتر برگردد تا بتواند در کلاس هایش شرکت کند. البته در ایران به صورت آنلاین در کلاس ها شرکت می کرد و درس می خواند. علی بچه کوشا و توانایی بود. آرزو های زیادی برای آینده اش داشت. اما همه اش دود شد و به هوا رفت. هنوز هم باورمان نمی گردد. پدر و مادر و دو برادرش شوکه هستند. حتی توان صحبت کردن هم ندارند. علی منتظر بود تا هرچه زودتر به روسیه برگردد و درسش را ادامه دهد. اما در آن شب کذایی او را از ما گرفتند.

علی شفیعی قرار بود به زودی داماد گردد. سر از پا نمی شناخت و خرسند بود. خانواده اش خود را برای انجام مراسم های خواستگاری آماده می کردند: نامزد علی هم دانشجوی پزشکی بود. قرار بود به زودی برایشان مراسم بگیریم. اما حالا نامزدش هم داغدار شده است. مگر می گردد در خیابان چنین دعوایی به راه بندازی و یک نفر دیگر را قربانی کنی؛ آن ها علاوه بر قتل ایجاد رعب و وحشت نیز نموده بودند. برای همین تا آخرش پیگیر شکایت مان هستیم و پدر و مادرش مصرانه قصاص می خواهند. درست است که هدف آن ها علی نبوده، ولی نباید چنین درگیری وحشتناکی در خیابان به راه می انداختند. خانواده علی کلی آرزو ها برای او داشتند. اما به خاطر یک اشتباه او را از دست دادند.

سردار مهدی انصاری فرمانده انتظامی استان کهگیلویه و بویراحمد نیز با تایید این حادثه گفت: در حال حاضر تحقیقات بر روی این پرونده ادامه دارد. فعلا ضارب اصلی و چند نفر از شرکت نمایندگان در این درگیری دستگیر شده و تحت بازپرسی قرار دارند. آن ها سال هاست که با هم اختلاف و درگیری طایفه ای دارند و آن روز نیز با هم دعوا می کردند که به اشتباه این پسر جوان را هدف شلیک گلوله قرار داده و او را کشته اند. پلیس یاسوج با جدیت این پرونده را پیگیری نموده و این موضوع را در دستور کار خود قرار داده است.

منبع: فرارو
انتشار: 19 شهریور 1399 بروزرسانی: 6 مهر 1399 گردآورنده: anti6.ir شناسه مطلب: 1175

به "ماجرای قتل پسر یاسوجی که در روسیه درس می خواند در دعوای طایفه ای" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "ماجرای قتل پسر یاسوجی که در روسیه درس می خواند در دعوای طایفه ای"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید