ماجرای قطع برق اضطراری بیمارستان شمس چه بود؟، مدیر خدمات بیمارستان: از بیماران عذرخواهی کردیم

به گزارش آخرین خبر، متاسفانه مسائل قطع برق مدتی است که دامن گیر کشور شده است و در سراسر کشور شاهد قطع متعدد برق هستیم که این مساله مجموعه های درمانی و بیمارستانها را هم درگیر خود نموده است

ماجرای قطع برق اضطراری بیمارستان شمس چه بود؟، مدیر خدمات بیمارستان: از بیماران عذرخواهی کردیم

به گزارش جام جم آنلاین آذربایجان شرقی کرونا، روزهای زیادی است که مانند همه دنیا، مهمان ناخوانده و شوم مردم کشور ما شده است. خانواده های زیادی بر اثر این بیماری عزیزان خود را از دست دادند و بسیاری از هموطنانمان با ابتلا به این بیماری متحمل سختی شدند. اما در طول همه این سختی ها، کادر درمان کشور، با وجود تمام خطراتی که آنها را تهدید می کرد، دلسوزانه و ایثارگانه در کنار مردم بودند و بسیاری از آنها در راه دفاع از سلامت مردم، جام شهادت را سر کشیدند. جسارت و شهامت کادر درمان، به حدی ستودنی بود که برای همه، یاد و خاطره رزمندگان هشت سال دفاع مقدس زنده شد. این بیماری هنوز هم در کشور تاخت و تاز می نماید و کادر سلامت همچنان در حفاظت از سلامت مردم ثابت قدمند.

متاسفانه مسائل قطع برق هم مدتی است که دامن گیر کشور شده است و در سراسر کشور شاهد قطع متعدد برق هستیم که این مساله مجموعه های درمانی و بیمارستان ها را هم درگیر خود کرده است. ویدیویی در روزهای اخیر در فضای مجازی منتشر شده است که نشان می دهد برق این بیمارستان قطع شده است. علیرغم سراسری بودن مشکل برق، اما واضح است که مراکز درمانی باید برای این موارد آمادگی لازم را داشته باشند. صحبت هایی که در فضای مجازی منتشر شده از زبان همراه یکی از بیماران است که در مورد سلامتی بیمار خود ابراز نگرانی می نماید.

اگر چه این صحبت ها از زبان یکی از نزدیکان بیمار طبیعی است اما هجمه رسانه ای که در روزهای اخیر علیه بیمارستان شمس ایجاد شده است، به دور از انصاف است. کادر سلامت در همه جای کشور عزیزمان، در روزهای سخت کرونا در کنار مردم بوده اند و وظیفه ما هم این است که برای جبران از خودگذشتگی آن ها، هنگام روبرو شدن با چنین تصاویری حداقل قبل از انتشار، صحت آن را آنالیز نماییم و واقعیت را کامل و جامع انعکاس دهیم. خبرنگاران بنا به رسالت خود در انعکاس تمام قد واقعیت به تبادل نظر با مدیر بیمارستان شمس پرداخته است تا واقعیت ماجرای قطع برق این بیمارستان را از وی جویا گردد.

دکتر ناصر درخشانی، مدیر خدمات بیمارستان شمس تبریز در مصاحبه اختصاصی با خبرنگاران این بیمارستان را یکی از مجهزترین و علمی ترین بیمارستان های کشور دانسته و اسم کرد: بیمارستان تخصصی و فوق تخصصی گروه شمس، در سالهای اخیر جزء ده بیمارستان منتخب وزارت بهداشت، درمان و آموزش پزشکی در زمینه جذب توریست درمانی بوده است. این بیمارستان که از سال1366 فعالیت خود را آغاز کرده است، در حال حاضر با بیش از 600 نفر پرسنل اعم از کادر درمان و خدمات، مشغول خدمت رسانی است.

وی با اشاره به اینکه بیمارستان شمس تبریز یکی از پیشگامان مقابله با بیماری کرونا در استان آذربایجان شرقی بود، توضیح داد: ما بعد از شیوع همه گیری بیماری کرونا، سه بخش ویژه خود را که عایدی اقتصادی زیادی برای بیمارستان دارند را با هم ادغام کرده و بیش از 25 تخت را به بستری بیماران کرونایی اختصاص دادیم. از زمانی که بیماری کرونا وارد کشور شده است، همکاران ما در بیمارستان شمس، مانند تمام تلاشگران عرصه سلامت، با تمام قوا در راه حفاظت از سلامت مردم کوشیدند.

بیمارستان ها پیش بینی لازم برای قطعی برق را کرده اند

درخشانی در مورد کلیپ منتشر شده در فضای مجازی در مورد این بیمارستان، که برق قطع شده است و همراه یکی از بیماران، درباره شرایط بیمار خود که در بخش آی سی یو بستری است، ابراز نگرانی می نماید، اسم کرد: متاسفانه در روزهای گذشته شاهد قطعی برق در سطح کشور بوده ایم و این مساله مختص به بیمارستان شمس یا شهر تبریز نیست. در همه بیمارستان ها برای مواقع قطع برق پیش بینی لازم به عمل آمده و برق اضطراری در بیمارستان تعبیه شده است. در بیمارستان شمس هم در پی قطع برق یا نوسانات شدید، به طور اتوماتیک در کمتر از 30 ثانیه برق بیمارستان، به خصوص بخش های ویژه و اتاق های عمل مجددا وصل می گردد. متاسفانه در فضای مجازی کلیپی منتشر شده، که بی مهری بزرگی به بیمارستانهای خصوصی و دولتی است.

تاخیر بیش از 30 ثانیه در راه اندازی ژنراتور برق اضطراری، یک استثناء بود

وی ادامه داد: کلیپی که منتشر شده است مربوط به یکی از موارد قطعی برق است، که استثنائا سیستم برق اضطراری بیمارستان، با دقایقی تاخیر آغاز به کار می نماید. علت مساله هم استفاده از یک ژنراتور قدرتمند و جدیدی بود که برای بخشهای مراقبت های ویژه تعبیه شده است و تنها کلید اتوماتیک کردن آن زده نشده بود که بخش تاسیسات سریعا وارد عمل شده و مشکل را برطرف کردند و سیستم دوباره راه اندازی و به حالت اتوماتیک عایدی. خوشبختانه با مدیریت صحیح شرایط حالی بیماران به وسیله پرسنل توانمند بخش مراقبت های ویژه این بیمارستان در روزی که این قطعی برق رخ داد، مشکل حادی برای هیچکدام از بیماران رخ نداد.البته در همان فیلم هم تعیین است که پرسنل بیمارستان در آرامش کامل در حال خدمت رسانی به بیماران هستند. با اینکه بیمارستان در مورد قطعی برق مقصر نیست اما من با بیشتر بیماران صحبت کردم و از آنها دلجویی کرده و از این عزیزان عذرخواهی کردم. ما همیشه حق را به بیمار می دهیم و درک می کنیم کسانی که عزیزانشان در بستر بیماری هستند، حق دارند حتی برای همین نقص فنی و تاخیری که استثنائا رخ داد از ما آزرده باشند اما بعضی رسانه ها با بی مهری و عدم درک شرایط فعلی کشور در فضای مجازی اقدام به جوسازی کرده و بدون اینکه در مورد این کلیپ تحقیق نمایند، اقدام به بازپخش آن نمودند تا مخاطب جذب نمایند که این به دور از اخلاق و انصاف است.

منبع: جام جم آنلاین
انتشار: 8 مرداد 1400 بروزرسانی: 8 مرداد 1400 گردآورنده: anti6.ir شناسه مطلب: 1794

به "ماجرای قطع برق اضطراری بیمارستان شمس چه بود؟، مدیر خدمات بیمارستان: از بیماران عذرخواهی کردیم" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "ماجرای قطع برق اضطراری بیمارستان شمس چه بود؟، مدیر خدمات بیمارستان: از بیماران عذرخواهی کردیم"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید