مردم این دو استان بیشترین بیماران دیابتی را دارند ، این پنج عامل باعث دیابت می گردد

به گزارش آخرین خبر، رئیس انجمن خیریه حمایت از بیماران دیابتی کشور گفت: سه میلیون و 600 هزار بیمار مبتلا به دیابت در کشور شناسایی شده است.

مردم این دو استان بیشترین بیماران دیابتی را دارند ، این پنج عامل باعث دیابت می گردد

به گزارش خبرنگاران، شکور امیدی با بیان این مطلب افزود: برآورد می گردد که 10 درصد جمعیت کشور شامل 8.5 میلیون نفر مبتلا به دیابت باشند به این ترتیب عده ای هنوز از بیماری خود اطلاع ندارند.

وی با تشریح عوامل بروز بیماری دیابت در 2 بخش شامل، 10 درصد علل ژنتیکی و 90 درصد محیطی افزود: ازدواج های فامیلی، استرس، چاقی، عدم تحرک و کشیدن سیگار از عوامل بروز بیماری دیابت است و اعتقاد بر آن است که 80 درصد دلیل دیابت در بخش عوامل محیطی مربوط به استرس است.

رئیس انجمن خیریه حمایت از بیماران دیابتی کشور اعلام کرد: یزد با 26 درصد و قزوین با 18 درصد بیشترین آمار بیماران شناسایی شده مبتلا به دیابت را به خود اختصاص داده اند.

وی با تشریح خدمات انجمن حمایت از بیماران دیابتی کشور اظهار کرد: آموزش، بیماریابی، تست قند خون، حمایت از بیماران بی بضاعت و تخفیف شهریه های دانشجویی از جمله خدمات این انجمن به بیماران دیابتی است.

وی با اشاره به نقش آموزش های لازم برای پیشگیری از بیماری دیابت و ضرورت توجه به این مهم خاطر نشان کرد: انجمن خیریه حمایت از بیماران دیابتی کشور در راستای آموزش اقدامات موثری را برای اعضا انجام می دهد.

رئیس انجمن خیریه حمایت از بیماران دیابتی کشور با بیان اینکه طب سنتی موجب عدم استفاده بیماران از قرص های مخصوص بیماران دیابتی می گردد، اعلام کرد: طب سنتی، قرص های شیمیایی را کم می نماید، البته همه طب های سنتی قابل تایید نیست که باید به این بخش دقت گردد.

وی اظهار کرد: 70 هزار بیمار مبتلا به دیابت در گیلان شناسایی شده است و برآورد می گردد که 200 هزار نفر از بیماری خود اطلاع ندارند

منبع: همشهری آنلاین
انتشار: 1 مرداد 1402 بروزرسانی: 1 مرداد 1402 گردآورنده: anti6.ir شناسه مطلب: 2327

به "مردم این دو استان بیشترین بیماران دیابتی را دارند ، این پنج عامل باعث دیابت می گردد" امتیاز دهید

1 کاربر به "مردم این دو استان بیشترین بیماران دیابتی را دارند ، این پنج عامل باعث دیابت می گردد" امتیاز داده است | 1 از 5
امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "مردم این دو استان بیشترین بیماران دیابتی را دارند ، این پنج عامل باعث دیابت می گردد"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید