ممنوعیت سیگنال در شهر کوچک ویرجینیای غربی

به گزارش آخرین خبر، رادیو تلسکوپ گرین بنک، نام بزرگ ترین رادیو تلکسوپ قابل راهنمایی از نظر زاویه است که در ویرجینای غربی در آمریکا قرار گرفته است. در این شهر برای اینکه اختلالی در کار تلسکوپ ایجاد نشود، وجود هر نوع سیگنالی ممنوع است.

ممنوعیت سیگنال در شهر کوچک ویرجینیای غربی

گرین بنک (Green Bank) نام شهری در استان ویرجینای غربی در آمریکا است که دارای دو ویژگی مهم و قابل توجه است. اول اینکه اگر می خواهید به رویاهای خود جامعه عمل بپوشانید، به این شهر سفر کنید زیرا از نظر زیبایی و طبیعت شبیه به هیچ جای دیگر نیست. دوم اینکه سیگنال های بی سیم به علت وجود بزرگ ترین و مجهز ترین رادیو تلسکوپ دنیا، قادر به فعالیت نیستند و به طور کل ممنوع است.

چرا وای فای ممنوع است؟

آیا این قانون در رابطه با درب های اتوماتیک نیز وجود دارد؟ این موضوع عجیب به نظر می رسد و بیشتر شبیه به یک شوخی است اما باید بدانید که حتی بزرگ ترین درب فروشگاه ها نیز باید به صورت دستی باز و بسته شوند زیرا ضعیف ترین سیگنال ها نیز در کار رادیو تلسکوپ اختلال ایجاد می نماید. رصدخانه ملی رادیو اخترشناسی آمریکا با وسعت 34000 هزار کیلومتر مربع در این شهر کوچک قرار گرفته است. این تلسکوپ رادیویی با دریافت امواج الکترومغناطیسی از کهشان ها، کار می نماید به همین علت وجود کم ترین سیگنال بر روی زمین و در اطراف این تلسکوپ، موجب اختلال در کار آن می گردد.

این روز ها، لیست چیز هایی که در گرین بنک مجاز است، از لیست چیز هایی که در آن مجاز نیست، آسان تر و ممکن تر است. امروزه زندگی بدون تلفن همراه تقریبا کاری غیر ممکن است اما بدیهی است که استفاده از آن در این شهر ممنوع است، می توانید تلفن تان را با خود به این شهر بیاورید اما نمی توانید از آن بهره ببرید. حدود 140 نفر در این شهر زندگی می نمایند اما در زندگی هیچ کدام از آنها خبری از تلفن همراه، اینترنت، درب گاراژ اتوماتیک، مانیتور کودک، مایکروویو و ... نیست.

زیرا این تلسکوپ در حدی قوی و حساس است که به کم ترین و ناچیز ترین سیگنال ها حتی در حد انرژی یک برف ریز که بر روی زمین می افتد، واکنش نشان می دهد. تقریبا استفاده از هرگونه دستگاه الکترونیکی و مدرن در این شهر ممنوع است. حتی جرقه در خلاء نیز می تواند این تلسکوپ را خاموش کند. در این شهر تردد خودرو هایی که با گاز کار می نمایند هم ممنوع است زیرا موتور خودرو هنگام روشن شدن جرقه ای می زند که این جرقه ها نیز موجب فراوری امواج الکترومغناطیسی می شوند.

همه این کار های به خاطر این است که امواج و صدا های شناور در کهکشان های دور قابل دریافت و شنیدن باشند. این رادیو تلسکوپ به معنای واقعی بزرگ است و ابعاد آن حدود یک هکتار را اشغال نموده است و حتی بلند تر از مجسمه آزادی است.

برای میزان گیری و تعیین شدن کوچک ترین تغییرات ناگهانی در فضا، باید تمامی اتفاقات و میزان های در دسترس باشد. یکی از اکتشافات هیجان انگیز و مهم این رادیو تلسکوپ، کشف مولکول های آلی در فضا در ژانویه 2018 بود. این واقعه شگفت انگیز ممکن بود هیچوقت کشف نگردد اگر حتی یک نفر قوانین شهر را نادیده می گرفت.

نبود سیگنال، زندگی بهتر

گرین بنک دارای ساکنان مادام العمر نیست یا اینکه دانشمندان همواره برای کنترل سیگنال های متفرقه در اینجا حضور ندارند اما برترین مکان برای زندگی افرادی است که از وجود امواج الکترومغناطیس رنج می برند. تکنولوژی در زندگی تمام افراد رسوخ نموده و زندگی مدرن بدون این سیگنال ها غیر ممکن است اما همین تکنولوژی در بعضی مواقع موجب حساسیت هایی مانند: خارش پوست، تپش قلب، ناراحتی معده، سرگیجه و ... می گردد. پس چرا نمی خواهید در جایی آرام، بدون وجود حساسیت های شدید الکترومغناطیسی زندگی کنید؟

فرکانس هایی که از دستگاه های الکترونیکی متصاعد می گردد، حتی زندگی روزمره افراد را دچار مشکل نموده است اما در این شهر کوچک بدون سیگنال شما شب، به راحتی و بدون سردرد به خواب می روید. چه کسی می داند که این شهر در واقع برای بهتر کار کردن رادیوی تلسکوپی کوشش می نماید یا جان انسان ها را نجات می دهد!

منبع: کجارو / curiosity.com
انتشار: 6 اسفند 1400 بروزرسانی: 6 اسفند 1400 گردآورنده: anti6.ir شناسه مطلب: 2025

به "ممنوعیت سیگنال در شهر کوچک ویرجینیای غربی" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "ممنوعیت سیگنال در شهر کوچک ویرجینیای غربی"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید