مهدی مهدوی، شماره 13 در میان 12 نفر

به گزارش آخرین خبر، مهدی مهدوی اولین بازیکن از نسل طلایی والیبال ایران بود که از تیم ملی خداحافظی کرد.

مهدی مهدوی، شماره 13 در میان 12 نفر

به گزارش خبرنگاران، المپیک برای والیبال ایران آرزویی بود که همه نیم قرن منتظر رسیدن به آن بودند و در نهایت در سال 2016 حسرت ایرانی ها به پایان رسید. قبل از حضور در این بازی های مهم برخی از بازیکنان تیم ملی ایران گفتند که بعد از المپیک از تیم ملی خداحافظی می کنند.

بعد از المپیک در میان نام هایی که قرار بود از 12 نفر تیم ملی جدا شوند تنها شماره 13 به گفته خود عمل کرد.

مهدی مهدوی، پاسور دوم تیم ملی ایران حدود یک ماه و نیم بعد از المپیک به صورت رسمی با انتشار بیانه ای از تیم ملی خداحافظی کرد.

مهدوی 10 سال عضو تیم ملی والیبال بزرگسالان ایران بود و جزو 12 بازیکنی بود که نسل طلایی والیبال ایران را رقم زدند.

تیم ملی که اودر بیانیه خداحافظی اش گفت همیشه برای آن جنگیده است و جدا شدن از پیراهن تیم ملی را دل کندن از تکه ای از وجودش می داند.

اشک های مهدوی بعد از پیروزی ایران برابر چین در رقابت های انتخابی المپیک و صعود تیم ملی به المپیک جزو خاطره انگیزترین صحنه های والیبال ایران بود که هیچ گاه فراموش نمی شود.

او هم چنین در رده پایه نیز برای تیم ملی به میدان رفت. مدال طلای نوجوانان آسیا، نقره نوجوانان جهان و طلای جوانان آسیا سه افتخار او در رده های پایه است. با احتساب بازی های او در تیم های نوجوانان و جوانان این بازیکن حدود 16 سال عضور تیم ملی بود.

او از همان ابتدا شماره 13 تیم ملی را برتن کرد. در تیم ملی ایران همه او را با عنوان پاسور دوم تیم ملی می شناختند، اما هیچ گاه اعتراضی به این موضوع نکرد.

مهدوی نیمکت نشین سعید معروف بود اما هرگاه صحبت از این به میان می آمد که آیا از این موضوع ناراضی هستی یا نه؟ اعلام می کرد که مهم این است همه بازیکنان یکدل برای موفقیت تیم ملی تلاش می کنند و از هرگونه حاشیه ای دوری می کرد.

شاید آخرین حاشیه ای که از او در یاد مانده باشد درگیری اش با ورمیلیو پاسور تیم پیکان در لیگ برتر والیبال بود که مربوط به رقابت های باشگاهی است.

مهدوی در رده ملی افتخارات زیادی را کسب کرد. حضور در المپیک ، قهرمانی بازی های آسیایی و چهارمی در لیگ جهانی از مهم ترین این افتخارات است.

قهرمانی غرب آسیا (2007)، قهرمانی جام کنفدراسیون آسیا (2008)، نایب قهرمانی مردان آسیا (2009)، قهرمانی جام کنفدراسیون آسیا (2010)، نایب قهرمانی بازی های آسیایی (2010)، قهرمانی مردان آسیا (2011)، راهیابی به لیگ جهانی (2012)، قهرمانی مردان آسیا (2013)، مقام چهارم جام قهرمانان قاره ها (2013)، مقام چهارم لیگ جهانی (2014)، مقام ششم قهرمانی مردان جهان (2014) و قهرمانی بازی های آسیایی (2014) دیگر عناوین او با تیم ملی ایران بود.

او دو دوره در جام جهانی، دو دوره در قهرمانی جهان و هم چنین سه دوره در لیگ جهانی حاضر بود و آخرین بازی او برای تیم ملی نیز برابر ایتالیا در المپیک 2016 بود.

مهدوی در بازی های باشگاهی نیز با بانک سرمایه قهرمان ایران شد و در باشگاه های آسیا نیز به مقام نخست رسید. در جام باشگاه های آسیا نیز به همراه پیکان در جایگاه سوم قرار گرفت.

در میان ستاره های تیم ملی والیبال در سال های اخیر مهدوی آرام تر از باقی بازیکنان بود و شاید همین موضوع باعث شد کمتر مورد توجه قرار بگیرد. این بازیکن 32 ساله به خاطر خانواده خود و جبران سال های دوری از آن ها از تیم ملی خداحافظی کرد. هر چند رییس فدراسیون موافق این کار نبود اما گفت که به این تصمیم احترام می گذارد.

بازی با ایتالیا آخرین سکانس حضور شماره سیزده تیم ملی والیبال در میان 12 بازیکن بود.

منبع: خبرگزاری ایسنا
انتشار: 22 بهمن 1398 بروزرسانی: 6 مهر 1399 گردآورنده: anti6.ir شناسه مطلب: 686

به "مهدی مهدوی، شماره 13 در میان 12 نفر" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "مهدی مهدوی، شماره 13 در میان 12 نفر"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید