همایش بین المللی الهیات زیارت در مشهد برگزار می گردد

به گزارش آخرین خبر، به گزارش خبرنگاران در خراسان رضوی، احد فرامرز قراملکی هدف از برگزاری این همایش را روشن ساختن ابعاد مختلف الهیات زیارت، توسعه مباحث میان رشته ای در این عرصه، ایجاد زمینه تبادل نظر میان اسلام و دیگر ادیان و بعلاوه امامیه و دیگر مذاهب اسلامی از منظر زیارت و به طور کلی پرداختن به ظرفیت ها، امتیازها و آسیب ها در حوزه الهیات زیارت دانست.

همایش بین المللی الهیات زیارت در مشهد برگزار می گردد

وی ادامه داد: به منظور زمینه سازی علمی برای مشارکت هرچه بیشتر پژوهشگران در این همایش، برگزاری حدود 30 پیش نشست تخصصی به صورت مجازی و حضوری به زبان های فارسی، عربی و انگلیسی به وسیله دبیرخانه علمی همایش در نظر گرفته شده است. به همین منظور سایت سه زبانه عربی، فارسی و انگلیسی راه اندازی شده و محورهای همایش و اهداف آن در این سایت بارگذاری شده است.

قراملکی ادامه داد: زیارت و مفاهیم دینی، مطالعات میان رشته ای الهیات زیارت، الهیات عملی زیارت، رویکردهای مختلف مطالعاتی به الهیات زیارت، زیارت در ادیان و فرهنگ های مختلف، آسیب شناسی الهیاتی زیارت، زیارت و روابط میان فرهنگی، زیارت و انسان شناسی الهیاتی، چالش های زیارت در دوره معاصر، الهیات تطبیقی زیارت و... بعضی از محورهای این همایش است.

قراملکی بعلاوه ادامه داد: خوشبختانه رایزنی هایی نیز با دانشگاه ها و اساتیدی از کشورهای مختلف جهان اجرا شده است و امیدواریم با برگزاری این همایش بتوانیم زمینه توسعه ارتباطات آستان قدس رضوی با جامعه علمی کشور را فراهم آوریم.

مدیر عامل بنیاد پژوهش های اسلامی آستان قدس رضوی خاطر نشان کرد: این همایش بین المللی با همکاری دانشگاه اما م صادق(ع) و مراکز مختلف دانشگاهی داخلی و خارجی در آبان 1402 در شهر مشهد برگزار خواهد شد. مهلت ارسال چکیده مقالات تا 15 تیرماه سال 1402 و مهلت ارسال کامل مقالات نیز تا 30 شهریورماه است.

منبع: ایبنا - خبرگزاری کتاب ایران
انتشار: 29 فروردین 1402 بروزرسانی: 29 فروردین 1402 گردآورنده: anti6.ir شناسه مطلب: 2288

به "همایش بین المللی الهیات زیارت در مشهد برگزار می گردد" امتیاز دهید

4 کاربر به "همایش بین المللی الهیات زیارت در مشهد برگزار می گردد" امتیاز داده اند | 1.8 از 5
امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "همایش بین المللی الهیات زیارت در مشهد برگزار می گردد"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید