هیات تجاری استان خراسان شمالی به قزاقستان اعزام شد

به گزارش آخرین خبر، رئیس اتاق بجنورد گفت: هیات تجاری استان خراسان شمالی به قزاقستان(آلماتی) به مدت یک هفته از(22 تا 28 آبان ماه1400)اعزام شد.

هیات تجاری استان خراسان شمالی به قزاقستان اعزام شد

سعید پورآبادی با اعلام این خبر اضافه نمود: دراین سفر تعداد 20 نفر از تجار ، بازرگانان و واحدهای تولیدی وصنعتی استان حضور دارند.

وی انتخاب بازارهای هدف، یافتن طرف تجاری و جذب سرمایه گذار خارجی را از جمله اهداف اعزام هیات تجاری استان به قزاقستان مطرح نمود.

پورآبادی از جمله برنامه های این هیات را نشست مسئولین و تجار دو کشور و تشریح پتانسیل های دو کشور، جلسات B2B میان مسئولین دولتی و تجار بخش خصوصی (همتایان هر کارگروه)، بازدیدهای تجاری مرتبط با هر کارگروه ، ایجاد فضای پرسش و پاسخ و دیدار با مسئولین سفارت جمهوری اسلامی ایران در آلماتی و بازدید شهری با رویکرد بررسی و شناسایی فرصت های تجاری آلماتی مطرح نمود.

وی کارگروه های مرتبط این اعزام را کشاورزی ، دامپروری، خشکبار، گلخانه داران، صنعت ساختمان،صنایع غذایی، شرکت های دانش بنیان و کلیه شرکت های لجستیک و ارائه خدمات حمل و نقل زمینی، ریلی و هوایی و ... برشمرد.

قزاقستان از کشت فرا سرزمینی ایران حمایت می کند

رییس مرکز نوآوری و تبادلات تجاری ایران و قزاقستان گفت: قزاقستان از کشت فرا سرزمینی ایران در آن کشور حمایت می کند و کشاورزان ایرانی که در این زمینه فعالیت داشته باشند از یارانه های دولتی نهاده های کشاورزی بهره مند خواهند شد.

محمد اشرف اکبری اظهار کرد: در دهه های گذشته کشاورزانی از ایران در این کشور کشت فراسرزمینی داشتند که از حمایت های دولت قزاقستان بهره مند بودند.

این مسوول قزاقستانی با بیان اینکه قزاقستان کشوری پهناور دارای اراضی کشاورزی مناسب غنی و پر آب است اضافه نمود: این کشور همچنین دارای منطقه ها سردسیر که کشاورزان ایرانی می توانند غلات، ذرت، دانه های روغنی و عدس کشت کنند.

اکبری گفت: منطقه ها جنوبی این کشور نیز گرمسیر است که می توان در این منطقه ها برنج کاری کرد.

وی گفت: در سال های گذشته شرکت هایی از ایران برای مکانیزه شدن کشت برنج به این کشور سفر کردند اما بعد از شیوع ویروس کرونا حضور این شرکت ها کمرنگ شد.

رییس مرکز نوآوری و تبادلات تجاری ایران و قزاقستان در بخش دیگری از سخنانش با بیان اینکه این کشور در زمینه توسعه فعالیت مکانیزاسیون بخش کشاورزی علاقه مند است اضافه نمود: کشت و کار در تمامی بخش های زراعی و باغی در قزاقستانی قابلیت اجرایی دارد.

اکبری اضافه نمود: حتی دولت قزاقستان به منظور حمایت از قشر کشاورز و شرکت های این بخش در حوزه آب و سایر خدمات یارانه نیز می دهد، این کشور زمین های کشاورزی را به ایرانیان واگذار خواهد کرد.

وی اشاره ای به کمبود علوفه دامی در کشور و همچنین استان خراسان شمالی نیز کرد و اضافه نمود: کشور پهناور قزاقستان اراضی بسیار زیادی برای کشت انواع گیاهان علوفه ای دارد.

منبع: اتاق بازرگانی ایران
انتشار: 25 آذر 1400 بروزرسانی: 25 آذر 1400 گردآورنده: anti6.ir شناسه مطلب: 1948

به "هیات تجاری استان خراسان شمالی به قزاقستان اعزام شد" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "هیات تجاری استان خراسان شمالی به قزاقستان اعزام شد"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید