خاتمه رأی گیری در اندونزی، ویدودو پیشتاز شمارش اولیۀ آراء است

به گزارش آخرین خبر، به گزارش خبرنگاران به نقل از بی بی سی، رأی گیری در انتخابات پارلمانی و ریاست جمهوری اندونزی با احتمال انتخاب مجدد رئیس جمهوری کنونی سرانجام یافته است.

خاتمه رأی گیری در اندونزی، ویدودو پیشتاز شمارش اولیۀ آراء است

به گزارش یورونیوز، نتایج اولیۀ انتخابات اندونزی، حاصل شمارش سریع آرا از پیروزی دوبارۀ جوکو ویدودو رئیس جمهور کنونی این کشور حکایت دارد. به این ترتیب این تاجر پیشین صنعت مبلمان به احتمال زیاد برای 5 سال دیگر نیز زمامداری بر این کشور واقع در جنوب شرق آسیا را برعهده خواهد داشت.

بر اساس آرای شمرده شده، ویدودو تا کنون توانسته است بیش از نیمی از رای های ریخته شده به صندوق ها را از آن خود کند و رقیب او پرابووو سوبیانتو نیز بین 5.5 تا 11.4 درصد از آرا را به دست آورده است.

رأی دهندگان اندونزی پس از 6 ماه مبارزات انتخاباتی سرانجام امروز چهارشنبه از ساعت 7 بامداد در بزرگترین انتخابات یک روزه جهان شرکت کردند تا کنندگان مجلس و همچنین رئیس جمهوری جدید خود را انتخاب کنند.

در اندونزی بیش از 192 میلیون نفر از جمعیت 260 میلیون نفری آن دارای شرایط لازم برای رأی دادن هستند. این کشور با 17 هزار جزیره، دارای 3 منطقۀ زمانی است و بین شرقی ترین تا غربی ترین نقطۀ آن بیش از 5 هزار کیلومتر فاصله است.

جوکو ویدودو، رئیس جمهوری کنونی این کشور از سال 2014 میلادی قدرت را در دست دارد.

منبع: خبرگزاری مهر
انتشار: 17 تیر 1398 بروزرسانی: 6 مهر 1399 گردآورنده: anti6.ir شناسه مطلب: 141

به "خاتمه رأی گیری در اندونزی، ویدودو پیشتاز شمارش اولیۀ آراء است" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "خاتمه رأی گیری در اندونزی، ویدودو پیشتاز شمارش اولیۀ آراء است"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید