چرا آیپد 9 با وجود طراحی تکراری همچنان ارزشمند است؟

به گزارش آخرین خبر، 12هفته گذشته اپل رویداد California Streaming خود را با معرفی آیپد 9 و آیپد مینی 6 آغاز کرد. در حالی که نسخه تازه خانواده مینی با ظاهر و سخت افزار تازه رونمایی شد، آیپد 9 از طراحی و سخت افزار قدیمی تری استفاده می کند. با این وجود، آیا آیپد 9 به نام تبلت اقتصادی اپل هنوز هم ارزش خرید خواهد داشت؟

چرا آیپد 9 با وجود طراحی تکراری همچنان ارزشمند است؟

در طول یک دهه گذشته، یعنی از سال 2010 که اپل از نخستین آیپد رونمایی کرد تا کنون؛ خانواده تبلت های اپل رشد چشمگیری داشته اند. در سال های گذشته اپل معمولا فقط یک آیپد معمولی 499 دلاری به بازار عرضه می کرد، اما اکنون این شرکت سالانه تبلت های مختلفی را تحت برندهای آیپد پرو، آیپد ایر، آیپد مینی و آیپد (Entry Level) عرضه می کند.

با توجه به این که کوپرتینویی ها ویژگی های خاص و نوآوزانه خود را برای مدل های رده بالا در نظر می گیرند، مدتی است آیپد را به یک مدل رده پایین تبدیل کرده اند که اگرچه از تازهترین و بهترین فناوری های روز بی بهره است، اما می تواند برای افرادی که در پی یک آیپد با قیمت مناسب هستند انتخاب معقولی باشد.

حال و در نسل نهم، آیپد تازه اپل هیچ شباهتی به برادران سری پرو، ایر یا حتی مینی ندارند، اما ویژگی هایی دارد که همچنان می تواند به انتخابی ایده آل برای برخی از کاربران تبدیل شود.

آیپد 9 هنوز هم یک آیپد است

آیپد 9 مانند سایر تبلت های 2020 و 2021 اپل به نمایشگر تمام صفحه و Face ID مجهز نیست، اما این ویژگی ها منکر آیپد بودن آن نخواهند شد. واقعیت این است که مهم نیست شما کدام مدل از آیپد را انتخاب می کنید، اکوسیستم نرم افزاری اپل به شما اجازه انجام بسیاری از کارها را خواهد داد.

از آیپد 9 تا آیپد پروهای مجهز به چیپ M1 (که برای رایانه ها طراحی شده است)، همگی سیستم عامل iPadOS را اجرا می کنند که ویژگی های کلیدی آن در تمامی آیپدها یکسان است، مانند مولتی تسکینگ، Quick Note، واقعیت افزوده، Live Text و Universal Control.

علاوه بر این موضوع، فارغ از این که شما از کدام مدل آیپد استفاده می کنید، به بسیاری از اپلیکیشن های مهم توسعه داده شده برای iPadOS هم دسترسی خواهید داشت.

به بیان دیگر، شما می توانید روی هر یک از آیپدهایی که اکنون از سوی اپل پشتیبانی می شوند، اپ هایی مانند فوتوشاپ، ایلاستریتور، گاراژ بند، آی مووی، لومافیوژن، پرو کریت و بسیاری دیگر را اجرا کنید.

حتی اگر قصد داشته باشید از آیپد 9 به نام جایگزینی برای کامپیوتر یا لپ تاپ خود استفاده کنید، باید بدانید این مدل هم مانند سایر آیپدها از ماوس، صفحه کلید و قلم اپل پشتیبانی می کند.

این مدل به نمایشگر 10.2 اینچی رتینا مجهز است که همچنان کیفیت خوبی دارد. در زیر این نمایشگر همان کلید هوم قدیمی را مشاهده می کنیم که میزبان Touch ID است.

آیپد تازه قدرتمند است

اپل از چیپ A13 Bionic به نام مغز پردازشی آیپد تازه استفاده کرده است که همان چیپ به کار رفته در آیفون 11 و نسل دوم آیفون SE است. اگرچه دو سال از عمر این تراشه می گذرد، اما هنوز هم با استانداردهای امروز قدرتمند به تعداد می آید.

در واقع، به لطف این چیپ، آیپد 9 از هر تبلت دیگری در این بازه قیمتی قدرتمندتر خواهد بود. تجهیز به این چیپ، یعنی این دستگاه می تواند بسیاری از بازی ها و برنامه های موجود در اپ استور را بدون مشکل اجرا و تا چند سال به روز رسانی های نرم افزاری را دریافت کند.

علاوه بر پردازنده، این تبلت به دوربین فوق عریض 12 مگاپیکسلی هم مجهز شده که علاوه بر افزایش کیفیت عکس ها و ویدیوها نسبت به نسل قبل، ویژگی Center Stage را هم به آیپد 9 اضافه کرده است. این ویژگی که قبلا مختص آیپد پروها بود، به صورت اتوماتیک در طول تماس های تصویری و در هر شرایطی چهره کاربر را در وسط قاب نگه می دارد.

لوازم جانبی ارزان

برای استفاده راحت تر و بهتر از هر دستگاهی، قطعا به لوازم جانبی متناسب با آن دستگاه هم نیاز دارید و قطعا خرید لوازم جانبی هزینه های بیشتری را در پی خواهد داشت.

با توجه به این که آیپد 9 با ظاهری مشابه آیپدهای قدیمی تر عرضه شده است، همچنان از نسل اول اپل پنسل (که اکنون 30 دلار ارزان تر از مدل تازه است) و نسل اول نامارت کیبورد 159 دلاری (در مقایسه با مجیک کیبورد 299 دلاری) پشتیبانی می کند.

همچنین، لوازم جانبی تولید شده از طریق شرکت هایی به غیر از اپل که برای آیپدهای قدیمی تر عرضه شده بودند هم به خوبی با آیپد تازه سازگاری خواهند داشت.

آیپد 9 ارزان تر است

شاید مهم ترین عامل جذابیت آیپد Entry Level امسال اپل قیمت آن باشد که تنها 399 دلار است. با این قیمت، آیپد هیچ رقیب قدرتمندی در بازار نخواهد داشت که بتواند قدرت و تجربه کاربری مشابهی را ارائه کند.

حقیقت این است که تنوع آیپدها بسیار زیاد شده و اکنون هر کاربری بسته به نیاز خود می تواند یکی از مدل ها را انتخاب کند. هر کدام از این تبلت ها یک بازار خاص را هدف گرفته اند؛ برخی کاربران در پی مدل ارزان قیمت هستند، برخی ابعاد جمع و جور آیپد مینی را می پسندند و برخی دیگر هم در پی ویژگی های پیشرفته ای هستند که به مدل های پرو و ایر محدود شده اند.

اما برای کاربرانی که تنها به یک آیپد برای فعالیت های ساده مانند تماشای ویدیو، تماس تصویری، وب گردی و امثال آن نیاز دارند، آیپد 9 با قیمت مناسب و ویژگی های مناسب یکی ار بهترین گزینه هاست. همان طور که پیش تر هم ذکر شد، اگرچه این تبلت در میان محصولات رده بالای اپل قرار نمی گیرد، اما بسیاری از قابلیت های آیپدهای رده بالا را ارائه می کند.

منبع: 9TO5Mac

منبع: دیجیکالا مگ
انتشار: 1 مهر 1400 بروزرسانی: 1 مهر 1400 گردآورنده: anti6.ir شناسه مطلب: 1859

به "چرا آیپد 9 با وجود طراحی تکراری همچنان ارزشمند است؟" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "چرا آیپد 9 با وجود طراحی تکراری همچنان ارزشمند است؟"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید