کانال ریدو: بزرگ ترین پیست اسکی طبیعی جهان در کانادا

به گزارش آخرین خبر، سال جدید آمد و رفت. تعطیلات تمام شد و تقریبا بسیاری از مردم به کار و زندگی معمول خود برمی گردند. اما در شهر اتاوا در انتاریو، کانادا، قرار است یک سرگرمی فوق العاده، یعنی بزرگ ترین سرسره یخی طبیعی دنیا در کانال ریدو در قلب شهر ، آغاز گردد. با خبرنگاران همراه شوید.

کانال ریدو: بزرگ ترین پیست اسکی طبیعی جهان در کانادا

جهت دریافت مشاوره سفر با تور کانادا با ما همراه باشید.

این کانال در سال 1832 به عنوان یک اقدام نظامی پیشگیرانه در برابر تهاجم ایالات متحده ایجاد شد، امروزه این کانال در درجه اول برای قایقرانی استفاده می گردد و بسیاری از ساختارهای اصلی آن هنوز هم دست نخورده باقی مانده است. در طول ماه های زمستان که کانال یخ می زند، یک بخش 7/8 کیلومتری از آن به عنوان یک پیست اسکی علامت گذاری می گردد که به طور متوسط 20000 بازدیدنماینده در هر روز دارد. این محل به یک جاذبه توریستی و منطقه تفریحی تبدیل شده و فستیوال Winterlude در اتاوا در این محل برگزار می گردد. در تمام طول راستا، فروشندگان مواد غذایی سوپ داغ، شکلات داغ و سایر تنقلات و نوشیدنی ها و شیرینی محلی کانادا به نام beavertail- یک شیرینی سرخ شده با روکش دارچین و شکر- را در کیوسک هایی در راستا پیست اسکی می فروشند.

آماده سازی راستا اسکی از اواسط ماه اکتبر آغاز می گردد. در خاتمه فصل قایقرانی، آب در نزدیکی مجلس اتاوا خشک شده، و به صورت طبیعی در زمستان یخ می زند. هنگامی که ضخامت یخ در کانال به مقدار کافی رسید، برف از سطح یخ جدا شده و سپس آب بیشتری جریان می یابد تا یخ ضخیم تر و صاف تری ایجاد گردد. نمونه هایی از یخ برای کیفیت و ضخامت آزمایش می شوند. هنگامی که از کیفیت و میزان یخ برای اسکی مطمئن شدند کانال را برای آغاز اسکی باز می نمایند. معمولا در اواسط ژانویه این اتفاق می افتد، و بسته به آب و هوا تا خاتمه فوریه یا حتی تا ماه مارس همچنان باز خواهد بود. طولانی ترین فصل اسکی به مدت 90 روز در سال های 1971-1972 و کوتاه ترین آن به مدت 35 روز در 2001-2005 بود.

سال ها قبل از اینکه کانال ریدو یک پیست اسکی و جاذبه گردشگری رسمی گردد، ساکنان اتاوا در آن اسکی می کردند، اما در دهه 1970 زمانی که تصمیم گرفتند در محل کانال یک بزرگراه بسازنند که در نتیجه این کار کانال تاریخی شهر تقریبا از بین می رفت. با این حال، کانال تحت مالکیت دولت فدرال اجازه ندادند این تصمیم عملی گردد. داگ فولرتون، رئیس کمیسیون ملی سرمایه، اولین بار پشنهاد داد یک راستا تفریحی اطراف کانال از جمله راستا اسکی زمستانی بین دانشگاه کارلتون و پارک کنفدراسیون ایجاد گردد. این طرح در 18 ژانویه 1971 علیرغم مخالفت شورای شهر اجرا شد. بخش کوچکی از یخ در نزدیکی مرکز هنرهای ملی توسط کارکنان NCC با جارو و بیل پاک شد و در اولین تعطیلات آخر هفته بعد از این کار 50000 نفر در کانال اسکی کردند. امروز این پیست اسکی هر سال یک میلیون بازدیدنماینده دارد. این پیست اسکی سطحی به اندازه 90 میدان هاکی روی یخ المپیک دارد و بزرگ ترین سالن یخ طبیعی و بزرگ ترین پیست اسکی در دنیا است.

منبع: کجارو / amusingplanet.com
انتشار: 10 مهر 1398 بروزرسانی: 6 مهر 1399 گردآورنده: anti6.ir شناسه مطلب: 336

به "کانال ریدو: بزرگ ترین پیست اسکی طبیعی جهان در کانادا" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "کانال ریدو: بزرگ ترین پیست اسکی طبیعی جهان در کانادا"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید