کدام راستا؟ کدام ترمینال مسافربری تهران؟

به گزارش آخرین خبر، بدون شک تهران پرجمعیت ترین شهر ایران است که روزانه تعداد قابل توجهی مسافر را به خود می بیند. شاید سفر به تهران از محل سکونت شما، خیلی راحت و آسوده باشد ولی باید در نظر بگیرید در هنگام بازگشت از تهران، از کدام ترمینال حرکت کنید تا حداقل هزینه و زمان را صرف کنید. در ادامه این مطلب، شما را با تمام پایانه های مسافربری مستقر در تهران و همچنین پرتردد ترین مسیرها آشنا می کنیم.

کدام راستا؟ کدام ترمینال مسافربری تهران؟

از سفر با تور پاتایا پاییز لذت ببرید و سواحل شگفت انگیز تایلند و مراکز خرید بسیار ارزان پاتایا را از دست ندهید.

ترمینال جنوب (خزانه)

ترمینال جنوب اولین ترمینال مسافربری ساخته شده در تهران است که در سال 1353 احداث شده است. ترمینال جنوب با نام ترمینال خزانه نیز شناخته شده است. این ترمینال در بزرگراه بعثت قرار گرفته است. مسافران به خصوص مسافرانی که قصد سفر به شهرهای جنوبی کشور مانند اهواز، کرمان، بندر عباس، اصفهان و شیراز را دارند و نزدیک این ترمینال ساکن هستند بهتر است از این ترمینال سفر نمایند. شرکت های مسافربری معتبری مانند ایران پیما، آسیا سفر، همسفر، سیروسفر، رویال سفر، عدل و پیک صبا در این ترمینال نمایندگی دارند. به طور تقریبی در طول سال بیشتر از هشت میلیون مسافر بلیط خود را از ترمینال جنوب می خرند.

ترمینال بیهقی (آرژانتین)

یکی از معروف ترین ترمینال های مسافربری در کشور، ترمینال بیهقی یا ترمینال آرژانتین است که در سال 1370 احداث شده است. شرکت های مسافربری از جمله شرکت همسفر، رویال سفر، ایران پیما، بی تا، آسیا سفر، سیروسفر در این ترمینال مستقر هستند. ترمینال آرژانتین اولین ترمینال مسافربری در کشور است که برای سفر های برون مرزی استفاده می شد. شما می توانید بلیط اتوبوس استانبول، بلیط اتوبوس ترکیه و بلیط اتوبوس عراق را از این ترمینال بخرید. تهران مشهد، تهران اصفهان، تهران رشت، تهران همدان، تهران اهواز از جمله پرتردد ترین راستا های این ترمینال است.

ترمینال غرب (آزادی)

بزرگترین ترمینال مسافربری در کشور، ترمینال مسافربری غرب یا همان ترمینال آزادی است که در سال 1375 ساخته شده است. این ترمینال روزانه مسافران بسیاری را جابجا می نماید. از این ترمینال بیشتر برای سفر به شهرهای شمالی و غربی استفاده می گردد. تهران انزلی، تهران کرمانشاه، تهران سنندج، تهران ایلام، تهران تبریز پر تردد ترین راستا های ترمینال غرب است.

ترمینال شرق (تهرانپارس)

دومین ترمینال ساخته شده در شهر تهران ترمینال شرق است. ترمینال شرق با نام ترمینال تهرانپارس نیز در تهران شناخته شده است. این ترمینال به مقصد های مختلفی از جمله اراک، آمل، اصفهان، بابلسر، گرگان، مشهد، یزد و ... اتوبوس می فرستد.

ترمینال پونک

ترمینال پونک در میدان پونک در شمال غرب تهران قرار گرفته است. برای سفر به شهرهای شمال کشور می توانید از این ترمینال بلیط بخرید.

دقت داشته باشید با توجه به شلوغی شهر تهران و طولانی بودن راستاها در درجه اول برای انتخاب ترمینال مبدا سفر خود به آدرسی که در آن ساکن هستید توجه و نزدیکترین ترمینال مسافربری اطراف محل سکونت خود را برای سفر انتخاب نمایید.

منبع: همگردی
انتشار: 24 بهمن 1398 بروزرسانی: 18 مهر 1399 گردآورنده: anti6.ir شناسه مطلب: 692

به "کدام راستا؟ کدام ترمینال مسافربری تهران؟" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "کدام راستا؟ کدام ترمینال مسافربری تهران؟"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید