گرد و خاک دو فرنگی کار ایران در نروژ

به گزارش آخرین خبر، در ادامه رقابت های روز دوم کشتی فرنگی قهرمانی دنیا 2021 در اسلو مرکز نروژ، محمدهادی ساروی در 97 و علی اکبر یوسفی در وزن 130 کیلوگرم راهی ملاقات فینال شدند و مهرداد مردانی در وزن 60 کیلوگرم نیز که ظهر امروز (آدینه) در یک چهارم نهایی مقابل حریف خود از ارمنستان شکست خورده بود، با توجه به شکست کشتی گیر ارمنستانی در نیمه نهایی مقابل حریفی از مولداوی، مردانی از دور رقابت ها کنار رفت تا پس از سجاد عباس پور در وزن 55 کیلوگرم، دومین حذف شده ایران در این رقابت ها باشد.

گرد و خاک دو فرنگی کار ایران در نروژ

اما در وزن 97 کیلوگرم، محمدهادی ساروی دارنده مدال برنز المپیک در ملاقات نیمه نهایی مقابل نیکولوز خاکلاشویلی کشتی گیر گرجستانی الاصل از ایتالیا به روی تشک رفت و در خاتمه با نتیجه 5 بر صفر به رجحان رسید و اولین فینالیست ایران در این رقابت ها نام گرفت.

ساروی پیش از این در دور نخست استراحت کرد، سپس برابر آرتور سرگسیان از روسیه 6 بر 4 پیروز شد. وی در ادامه ملیا از گرجستان را 9 بر یک برد و راهی نیمه نهایی شد.

در میان غیبت نفرات مطرحی همانند موسی اولویف روس و ارتور الکسانیان ارمنستانی در این رقابت ها، دیگر ملاقات نیمه نهایی این وزن میان چهره های نه چندان مطرح به نام های تریسی هانکوک از آمریکا و آلکس زوک از مجارستان برگزار گردید که کشتی گیر مجاری به پیروزی رسید.

بعلاوه علی اکبر یوسفی نماینده وزن 130 کیلوگرم ایران و دارنده مدال طلای زیر 23 سال دنیا، آخرین نماینده ایران در 3 وزن دوم این رقابت ها بود که در مرحله نیمه نهایی برابر یاسمانی فرناندز دارنده مدال برنز دنیا از شیلی به روی تشک رفت و در خاتمه مقابل حریف قدرتمند خود با نتیجه دو بر یک به رجحان رسید و راهی فینال شد.

یوسفی پیش از این در دور نخست استراحت کرد، سپس مقابل اواساپیان از ارمنستان 6 بر یک پیروز شد. وی در دومین مبارزه و در یک چهارم نهایی مقابل اسکار مارویک از نروژ به سختی و با نتیجه 2 بر یک به رجحان رسید و راهی نیمه نهایی شد.

در این وزن نیز مدعیان درجه یک دنیا و المپیک همانند لوپز کوبایی و رضا کایالپ ترک حضور ندارند.

رقابت های فینال و رده بندی اوزان 55، 97 و 130 کیلوگرم این رقابت ها، فردا شب (شنبه) برگزار می گردد.

بعلاوه محمدرضا مختاری در 72، محمدعلی گرایی در 77 و پژمان پشتام در وزن 82 کیلوگرم برای کسب مدال برنز دنیا تا دقایقی دیگر برابر رقبایشان به میدان می فرایند.

منبع: فرارو
انتشار: 17 آبان 1400 بروزرسانی: 17 آبان 1400 گردآورنده: anti6.ir شناسه مطلب: 1910

به "گرد و خاک دو فرنگی کار ایران در نروژ" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "گرد و خاک دو فرنگی کار ایران در نروژ"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید