گرمای سنتی آفریقا کافی نیست

به گزارش آخرین خبر، کووید19 در ماه های اخیر همگان را گرفتار نموده و ثروتمند و فقیر نمی شناسد و دامان نخست وزیر انگلیس (بوریس جانسون) و یک ستاره هالیوود (تام هنکس) را هم گرفته اما حقیقت امر این است که طبعاً دامنه تأثیرگذاری بیشتر آن در کشورهای فقیر و فاقد امکانات و از جمله در آفریقا بوده است. قاره ای که به سبب گرمای ذاتی و همیشگی اش قدرت مانور ویروس کرونا را کاهش می دهد اما نه آن حد که این ویروس به کلی ناتوان گردد.

گرمای سنتی آفریقا کافی نیست

با تور آفریقای جنوبی ارزان یه جذابترین کشور قاره آفریقا سفر کنید، ترکیبی از سافاری های دلنشین و اقامت در هتل های لوکس را در این سفر پر هیجان تجربه کنید.

پادزهرهای جامعه جهانی برای محدود کردن ویروس کرونا تا به حال منع سفرها بین استان ها و کشورها، تعطیلی مدارس و سایر واحدهای تحصیلی، تثبیت فاصله گذاری های فردی و گروهی و اعمال قرنطینه به اشکال مختلف بوده اما تجربه نشان داده که به رغم مؤثر بودن این تدابیر کرونا فقط با این حربه ها از پای درنمی آید.

راه های طی شده در آفریقا برای رسیدن به یک نقطه امن متفاوت بوده است. در رواندا به رغم کشف شدن فقط 11 مورد بیمار کرونایی سفرهای خارجی به مدت 30 روز تعطیل و ممنوع شد و در سرانجام این مهلت یک ممنوعیت تردد یک ماهه دیگر هم به اجرا درآمد و اوگاندا نیز همین راه را طی کرد و سپس اتیوپی و نیجریه نیز از همین سیاست تأسی جستند.

با این حال در نیجریه که کشوری 200 میلیون نفری است، سیاست های مبارزه با کرونا ضد و نقیض و کم ثمر بوده است، تنها شانس مردمان قاره سیاه این است که حرارت تند در این کشورها حتی در فصل زمستان امکان تار و مار شدن مردم را براثر جولان کرونا از بین برده است اما تا زمانی که فرایند پیدا شدن موارد جدیدی از ابتلا در این کشورها مشاهده می گردد، نمی توان به سنت ها دل بست و از سایر حربه ها غافل ماند و بنا براین سؤال موجود این است که آیا سلاح های لازم در اختیار این کشورها هست یا فقط به دلخوشی هایی مانند مناسب نبودن سرزمین های آفتاب زده برای رشد کووید19 دل بسته اند. تا زمان تعیین شدن جواب این سؤال تنها می توان به عملکرد کشورهای پیروز تر در این زمینه اشاره نمود و مثلاً از ساحل عاج و بوتسوانا یا همان فرایندا که پیشتر هم نامش آمد، نام برد. دولت مرکزی فرایندا در شهر کیگالی تدابیری اتخاذ نموده که برای اهالی محروم این شهر پکیج های حمایتی پزشکی-تغذیه ای ارسال گردد و در آفریقای جنوبی که میزان ثروت و امکانات آن بیشتر است، محموله های ارسالی اروپا باعث قوت قلب مهاجران سفیدپوست و اکثریت سیاهپوست شده اما آیا این موارد از بحرانی شدن شرایط کرونا در آفریقا جلوگیری می نماید؟ جواب این سؤال را هیچ کس نمی داند.

منبع: Project Syndicate

منبع: ایران آنلاین
انتشار: 25 خرداد 1399 بروزرسانی: 6 مهر 1399 گردآورنده: anti6.ir شناسه مطلب: 1007

به "گرمای سنتی آفریقا کافی نیست" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "گرمای سنتی آفریقا کافی نیست"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید