گشت و گذار: نروژ ، سرزمین پریان

به گزارش آخرین خبر، باید پذیرفت که شگفتی های این جهان بی خاتمه است. در هر گوشه آن، مناظری زیبا و نفسگیر، همچون تابلوهای نقاشی باشکوه، گسترده شده اند. این مناظر در انحصار هیچ کشور یا منطقه خاصی نیست. طبیعت قلم جادویی خود را به دست گرفته و به هر گوشه این کره خاکی، نقشی باشکوه بخشیده است. این بار به سراغ نروژ خواهیم رفت، کشوری که چشم اندازش با زلال آبی دریا، اقتدار کوهستان و مناظر سرسبز در هم گره خورده است.

گشت و گذار: نروژ ، سرزمین پریان

نروژ کشور پادشاهی مستقلی است که در شبه جزیره اسکاندیناوی جای گرفته است. این کشور با برخورداری از ذخایر قابل توجه نفت، گاز طبیعی، چوب، معادن و آب شیرین، از شرایط اقتصادی خوبی بهره مند بوده و از نظر میزان درآمد سرانه، عنوان چهارمین کشور ثروتمند جهان را از آن خود کرده است. نروژ با فنلاند؛ سوئد و روسیه دارای مرز مشترک بوده و شهر اسلو پایتخت آن است. از معروف ترین اقوام نروژی می توان به وایکینگ ها اشاره کرد که روزگاری قلمروی دریاها را زیر سیطره خود داشتند. بخش عمده ای از چشم اندازهای کشور نروژ را مناظر کوهستانی تشکیل داده، قلمروهایی سنگی که اغلب با تاجی از درختان سرسبز آراسته شده اند. این کشور همچنین دارای یخچال های فراوان و آبدره های کوچک و بزرگی است که از آنها سرچشمه گرفته اند. بی شک نروژ کشوری است که دست کم یک بار بازدید از آن خالی از لطف نخواهد بود. کشوری که قطعاً یکی از زیباترین و مسحور کننده ترین چشم اندازهای جهان را در اختیار داشته و مقصد گردشگری مقبول و مورد توجهی است. اینجا سرزمین پریان است، ارواح شادمانی که زیر انوار شفق قطبی که در آسمان می رقصد، به جشن و پایکوبی مشغولند. سرزمین جنگاوران قدیمی، حماسه و ماجراجویی. دره هایی لبریز از آب که در کنار نوارهایی از سنگ و سبزی پرطراوت طبیعت، پیچ و تاب می خورند. اینجا بهشتی زمین است که گویی دست بشر هنوز به آن نرسیده است. در ادامه همراه شما و در قالب مجموعه تصاویر دیدنی، دمی چند در این سرزمین رویایی قدم خواهیم زد.

اِسوُلوِر ()

راینه برینگن ()

اودّا ()

رِینه ()

خیابان رِروس ()

تِرول تونّا ()

بلایک ()

پل های فردوَنگ ()، جزیره لوفوتن

صبحی دلکش در نروژ

گِیرانگِرفیورد ()

تِرولستیگن ()

پائیز در لوفوتن

ساحل هِیویکا () در شمال نروژ

لیسه وایِن ()

سِنجا ()

وای هوی ()

کلیسای بورگِند استاوه ()

رامبِرگ ()

پریکیستولِن ()

جاده آتلانتیک

توی هاتِن ()

راینه فیوردن()، لوفوتن

نظر شما در مورد این مناظر و چشم اندازهای تماشایی چیست؟ شما تا چه حد تحت تأثیر زیبایی غیرقابل انکار طبیعت نروژ قرار گرفتید؟ منبع Freeyorkمنبع: کجارو
انتشار: 5 فروردین 1399 بروزرسانی: 6 مهر 1399 گردآورنده: anti6.ir شناسه مطلب: 796

به "گشت و گذار: نروژ ، سرزمین پریان" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "گشت و گذار: نروژ ، سرزمین پریان"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید