5 پارک ملی زیبای دنیا

به گزارش آخرین خبر، اواخر بهار و اوایل تابستان بهترین زمان برای گردش در فضای باز است، اما این پارک­ های ملی در طول سال نیز با زیبایی های بی بدیلشان شما را مجذوب خود خواهند کرد، بدون هیچ فیلتری برای ویرایش عکس. برای دیدن این زیبایی ها با خبرنگاران همراه باشید.

5 پارک ملی زیبای دنیا

پارک ملی نورتامبرلند، انگلستان

شمالی­ ترین پارک ملی انگلیس(و کم جمعیت­ ترین منطقه آن) دارای خلنگ­زارهای بسیار زیبا است. این منطقه­ که به عنوان یکی از مناطق تاریخی یونسکو ثبت شده است، شامل دیوار تاریخی و معروف هادریان امپراطوری روم باستان نیز هست.

Northumberland National Park

پارک ملی ساحلی پمبورکشایر، ولز

گردش با اسب یکی از جذاب­ترین تفریح­ های گردشگران تنها پارک ملی ساحلی بریتانیا است، که شامل تعدادی از سازه­ های زیبای ملی از جمله پل عظیم ولز نیز هست.

Pembrokeshire Coast National Park

پارک ملی گران پارادیسو، ایتالیا

این پارک ملی که بین منطقه­ پیدمونت و دره­ آووستا واقع شده است، گستره­ وسیعی از دریاچه­ ها و کوه ­ها است و یکی از قدیمی­ ترین مناطق حفاظت­ شده­ آلپ است. 28 راستا مختلف پیاده ­روی در این پارک وجو دارد، بیشتر این راستاها فرصت دیدن بزکوهی و بسیاری دیگر از موجودات وحشی را به گردشگران می­ دهد.

Parco Nazionale Gran Paradiso

پارک ملی پیرین، بلغارستان

بسیاری از موجودات نادر در این پارک ملی در منطقه­ بالکان وجود دارند، از جمله گیاهانی که از دوره­ پلیستوسن (از 2.8 میلیون تا 11500 سال پیش) در این منطقه می­ رویند. این پارک بیش­تر به علت وجود بیش از 70 دریاچه ­ی یخ­ زده در آن معروف است، اما می­ توانید شمار بسیاری از موجودات عظیم (گرگ­ های خاکستری، خرس­ های قهوه ­ای) یا کوچک (دارکوب، جغد) را نیز در آن بیابید.

Pirin National Park

پارک ملی الیمپوس، یونان

چه این پارک خانه­ خدایان باشد چه نباشد، پارک الیمپوس هم از لحاظ اساطیری و هم از لحاظ شکوه طبیعی غنی است. علاوه بر قله­ های بلند آن (بلندترین آن 2918 متر ارتفاع دارد)، الیمپوس بیش از 1700 گونه­ مختلف گیاهی در خود دارد. از گل­ های وحشی ظریف تا کاج­ های سیاه مستحکم و شاه ­درخت­ ها.

Olympus National Park

منبع: The HuffingtonPost

منبع: کجارو
انتشار: 18 آبان 1399 بروزرسانی: 18 آبان 1399 گردآورنده: anti6.ir شناسه مطلب: 1298

به "5 پارک ملی زیبای دنیا" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "5 پارک ملی زیبای دنیا"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید