آلمان از سال 2012 مایل به خروج یونان از منطقه یورو است

به گزارش آخرین خبر، خبرنگاران: وزیر دارایی یونان اتحادیه اروپا را متهم به اخاذی از آتن به منظور تن دادن کشورش به توافقی که برای هیچ کس خوب نیست کرد و از تمایل آلمان برای خروج یونان از منطقه یورو از سال 2012 اطلاع داد.

آلمان از سال 2012 مایل به خروج یونان از منطقه یورو است

سفر با تور یونان را از دست ندهید و از نزدیک با سرزمین اسطوره های باستانی آشنا شوید و شهرهای سانتورینی، آتن و میکونوس را ببینید.

به گزارش گروه بین الملل خبرنگاران، نشریه فوکوس درگزارشی نوشت: مهلت برنامه های یاریی برای یونان انتها یافته است. دولت آلمان درخواست مجدد نخست وزیر یونان برای یک بسته نجات سوم را رد نموده است. همه پرسی درباره سیاست های ریاضت مالی که جهت آینده یونان را معین می نماید شروع شده است.

در این میان آنگلا مرکل صدر اعظم آلمان در سخنرانی روز گذشته خود در موسسه کونراد آدنایر گفت که با دولت فعلی، یونان به اصول اروپایی پایبند نخواهد ماند. سیاست های نخست وزیر یونان سخت و ایدئولوژیک است.

نخست وزیر سابق یونان: برلین مسئول بحران امروز یونان است

جرج پاپاندرئو نخست وزیر سابق یونان نیز صدر اعظم و وزیر دارایی آلمان را مسئول بحران کشورش دانسته و با اشاره به سخنان روز چهار شنبه وزیر دارایی یونان که گفته بود دولت آلمان در 31 اکتبر 2011 از اعلام یونان برای برگزاری همه پرسی غافلگیر شده بود گفت: من در سپتامبر ایده خود برای برگزاری همه پرسی را به مرکل اطلاع دادم. وی تنها از من درخواست کرد که هیچ همه پرسی نباید برگزار گردد تا زمانی که توافقی درباره اصلاحات صورت نگیرد. توافق درباره تصمیمات اصلاحی در اکتبر 2011 در گروه یورو به دست آمد.

نخست وزیر سابق یونان همچنین از فشارهای آلمان در آن موقع بعد از اعلام آتن برای برگزاری همه پرسی اطلاع داد و گفت: وزیر دارایی آلمان با وجود اینکه ما هنوز در جهت برنامه های اصلاحی توافق شده قرار داشتیم همه جریان های پولی به آتن را متوقف کرد.

پاپاندرئو که در آن موقع تصمیمش برای برگزاری همه پرسی در یونان رد شده و کمی بعد از آن برکنار شد آلمان و دیگر شرکای خود در منطقه یورو را شریک جرم سقوط دولت خود ارزیابی نموده و گفت: اقتدار من توسط یک گروه از هم حزبی هایم تضعیف شد اما این فرایند رخ داد چرا که من از حمایت های اروپایی کمی برخوردار بودم.

وی خطاهای صدر اعظم و وزیر دارایی آلمان و دیگر شرکای خود را عامل بحران امروز در یونان ارزیابی نموده و گفت: ما در آن موقع فرصت های تاریخی مهمی را از دست دادیم و حالا تاوان آن را پرداخت می کنیم.

یانیس واروفاکیس، وزیر دارایی یونان نیز این انتقاد را به ولفگانگ شایبله وزیر دارایی آلمان وارد کرد که سال هاست خواستار خروج یونان از منطقه یورو بوده است.

واروفاکیس که در تبادل نظر با فرانکفورتر آلگماینه سخن می گفت گفت که آقای شایبله در سال 2012 این مسئله را واضح بیان نمود که خروج یونان از منطقه یورو را ترجیح می دهد.

وی گناه بسته شدن شعب بانک ها در یونان را به گردن وام دهندگان بین المللی انداخته و گفت: اروپا تصمیم گرفته است که از ما اخاذی کند تا به این ترتیب ما قراردادی را امضا کنیم که برای هیچ کس خوب نیست.

در این میان حدود 60 نماینده مجلس آلمان از حزب سبز و سوسیال دموکرات آلمان امروز نامه ای سر گشاده را خطاب به مردم یونان با عنوان بله به اروپای مشترک ما در روزنامه یونانی کاتیمرینی چاپ کردند.

در این نامه آمده است: ما می خواهیم یونان در یورو باقی بماند و ارز مشترک ما از هم نپاشد. ما خواستار اروپایی هستیم که در آن مسائل مشترکمان را حل کنیم و بحران در یونان و در منطقه یورو را مشترکا سرانجام دهیم. این سیاستمداران آلمانی در کنار اعلام همبستگی با مردم یونان از آن ها خواستند که در همه پرسی درباره سیاست های ریاضتی بله بگویند.

آن ها تاکید نمودند: ما آرزو می کنیم که یونانی ها حالا اروپا را تنها نگذارند. ما نیز هرگز یونان را تنها نخواهیم گذاشت.

در ادامه این نامه آمده است: در همه پرسی روز یکشنبه در یونان مسئله آینده یونان و آینده اروپای مشترک ما مطرح است. بنابراین یونان اروپا است و اروپا یونان است.

فرانک والتر اشتاین مایر وزیر امور خارجه آلمان نیز درباره عواقب فاجعه بار خروج یونان از منطقه یورو هشدار داده و چنین رخدادی را عامل کاهش اعتبار اروپا در جهان ارزیابی کرد.

نخست وزیر ایتالیا نیز در تبادل نظریی هشدارها درباره سرایت شرایط بحرانی یونان به ایتالیا را رد نموده و گفت: ایتالیا هیچ ترسی از تاثیرات برگزاری همه پرسی در یونان روی کشورش ندارد.

یکی از مذاکره کنندگان ارشد تروئیکای اروپایی نیز در سخنانی تاکید نمود، بی توجه به اینکه خروجی همه پرسی یونان درباره سیاست های ریاضتی چیست یونان سریعا به اقدامات یاریی بیشترو پول نقد احتیاج دارد.

رئیس مجلس اروپا نیز تاکید نمود که این نخست وزیر چپ گرای یونان بود که این کشور را به بن بست کشاند.

وی در عین حال به مردم یونان اطمینان داد که اعتبارهای اضطراری برای یاری به آن ها در نظر گرفته شده است.

مارتین شولتز، رئیس مجلس اروپا همچنین گفت: اگر ملت یونان در همه پرسی به تصمیمات اصلاحی وام دهندگان بین المللی رای منفی بدهند شرایط سخت می گردد.

پ

منبع: تسنیم
انتشار: 8 خرداد 1399 بروزرسانی: 6 مهر 1399 گردآورنده: anti6.ir شناسه مطلب: 972

به "آلمان از سال 2012 مایل به خروج یونان از منطقه یورو است" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "آلمان از سال 2012 مایل به خروج یونان از منطقه یورو است"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید