تور ارزان اروپا: افزایش نگرانی ها درباره قیمت بالای انرژی در اروپا

به گزارش آخرین خبر، هزینه های روزافزون انرژی در اروپا در حالی نگرانی ها را افزایش می دهد که همچنان کشورهای عضو درباره چگونگی مقابله با آن به راه چاره مشترکی دست نیافته اند.

تور ارزان اروپا: افزایش نگرانی ها درباره قیمت بالای انرژی در اروپا

با ما سفر کنید و با تور ارزان اروپا از قاره سبز اروپا دیدن کنید و با دریافت خدمات ویزای شینگن از گردش به دور اروپا لذت ببرید.

به گزارش گروه بین الملل خبرنگاران ، روزنامه اتریشی وینر سایتونگ در مطلبی نوشت: هزینه های روزافزون انرژی در اروپا نگرانی ها در این اتحادیه را افزایش داده و البته همچنان هیچ گونه اقدام مشترکی برای مقابله با این بحران مد نظر قرار نگرفته است.

اسلوونی به عنوان رئیس دوره ای اتحادیه اروپا بحث هایی را مطرح نموده مبنی بر اینکه چگونه اتحادیه اروپا می تواند به کشورهای عضو یاری کند تا تاثیر افزایش قیمت انرژی بر شهروندان و مشاغل را کاهش دهد و اینکه آیا اقدامات میان مدت پیشنهاد شده از طرف کمیسیون اروپایی کافی است یا خیر.

در ادامه این گزارش آمده است: کشورهای عضو اتحادیه اروپا ماه هاست که نگران هزینه های روزافزون انرژی در این اتحادیه هستند. مشاوره ها در این باره هم در دستور کار نشست وزیران انرژی اتحادیه اروپا در روز سه شنبه در لوکزامبورگ بود. این موضوع بعلاوه هفته گذشته از موضوعات مهم مطرح در نشست سران اتحادیه اروپا در بروکسل بود. اختلاف نظرهایی که در نشست بروکسل معین شد در نشست روز گذشته وزرای انرژی اتحادیه اروپا هم حل نشده باقی ماند.

از جمله موضوعات مورد اختلاف برای حل این بحران در اروپا شامل دخالت های احتمالی در بازار انرژی و استفاده از انرژی هسته ای است.

به عنوان مثال اسپانیا برخرید مشترک گاز طبیعی اصرار دارد. وزیر انرژی اسپانیا پیشنهاد قراردادهای خرید گاز طبیعی به صورت متمرکز از طرف اتحادیه اروپا را مطرح نموده است. وی تاکید نمود که این راهکار می تواند زمانی که امنیت عرضه در معرض خطر قرار می گیرد به کار برده گردد.

اسپانیا بعلاوه مانند فرانسه، یونان و جمهوری چک خواستار اصلاحات اساسی تر در بازار انرژی اروپا از جمله جداسازی بهتر هزینه های گاز و برق است.

البته در این میان ساز مخالفی از طرف گروهی متشکل از 9 کشور اروپایی از جمله آلمان و اتریش شنیده می گردد. این کشورها در بیانیه مشترکی اعلام کردند که این گونه اصلاحات برای کاهش فعلی هزینه های روزافزون انرژی که در حال حاضر در بازار سوخت های فسیلی رخ می دهد مناسب نیست.

یک مسئله مورد اختلاف دیگر که به عنوان راهکاری برای حل بحران قیمت انرژی در این اتحادیه مطرح است بحث استفاده از انرژی هسته ای است.

به همین دلیل فرانسه با حمایت چندین کشور در کوشش است تا نیروگاه های هسته ای را به عنوان بخشی از معامله سبز برای مقابله با تغییرات آب و هوایی بگنجاند.

کادری سیمون، کمیسر انرژیِ اتحادیه اروپا هم انرژی هسته ای را یک منبع انرژی کم کربن می داند حتی اگر نظرات متفاوتی درباره اثرات زیست محیطی آن وجود داشته باشد. نهادهای بروکسل هم از جمله بر مسئله توسعه انرژی های تجدید پذیر اصرار دارند.

سیمون علت این تحولات قیمتی را بخصوص افزایش تقاضا برای گاز می داند.

کمیسیون اروپایی بعلاوه به منظور مهار این بحران یک جعبه ابزار را ایجاد نموده که برای یاری به کشورهای عضو به منظور مقابله با افزایش قیمت انرژی در نظر گرفته شده است. این پیشنهادها از کاهش مالیات ها به وسیله ذخیره مشترک گاز تا پرداخت های مستقیم به حقوق بگیران را شامل می گردد.

سران کشورهای اروپایی مجددا در نشست دسامبر خود دوباره به مسئله قیمت انرژی خواهند پرداخت.

در همین حال معین شده که سال گذشته برای اولین بار برق بیشتری از منابع تجدید پذیر در اتحادیه اروپا نسبت به سوخت فسیلی مانند زغال سنگ و گاز فراوری شده است.

فرانسه می خواهد تا ماه آوریل قیمت برق و گاز را کاهش دهد و کوپن های انرژی برای خانواده های با عایدی پایین صادر کند.

اسپانیا هم موقتا مالیات بر ارزش افزوده برق را کاهش می دهد. اما پدرو سانچز، نخست وزیر اسپانیا این را کافی نمی داند و در این باره گفته است: وقتی همه کشورهای عضو اتحادیه اروپا از افزایش قیمت ها رنج می برند ما باید از اقدامات ملی فراتر رفته و راهکار های اروپایی ارائه دهیم.

ویکتور اوربان، نخست وزیر مجارستان هم اروپا را مسئول به وجود آمدن این شرایط دانسته و تجارت گازهای آلاینده از طرف اتحادیه اروپا را مسبب این شرایط دانسته و در این باره گفته است: این ایده بسیار بدی است و اگر اروپا این طرح احمقانه را کنار نگذارد مردم این اتحادیه باید هزینه اضافی بپردازند.

لهستان هم از این بحث ها استفاده می نماید تا به اروپا انتقاد وارد کند. لهستان اعلام نموده: انرژی به میزان کافی گران است و ما نمی توانیم بارهای اضافی را برای حفاظت از آب و هوا بر شهروندان وارد کنیم.

قیمت عمده فروشی گاز طبیعی بین ژانویه و اکتبر حدود 440 درصد در اروپا افزایش داشته و این گاز برای گرمایش و فراوری برق مورد استفاده قرار می گیرد.

در آلمان قیمت برق در بورس از ماه ژانویه حدود 140 درصد گران تر شده ، در ایتالیا 340 و در اسپانیا این افزایش قیمت 425 درصد بوده است.

منبع: خبرگزاری تسنیم
انتشار: 30 آبان 1400 بروزرسانی: 30 آبان 1400 گردآورنده: anti6.ir شناسه مطلب: 1922

به "تور ارزان اروپا: افزایش نگرانی ها درباره قیمت بالای انرژی در اروپا" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "تور ارزان اروپا: افزایش نگرانی ها درباره قیمت بالای انرژی در اروپا"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید