ارتش لبنان با تعدادی از زندانیان در طرابلس درگیر شد

به گزارش آخرین خبر، نیروهای ارتش لبنان با تعدادی از زندانیان و خانواده های آنها در یک زندان در طرابلس شمال لبنان درگیر شدند.

ارتش لبنان با تعدادی از زندانیان در طرابلس درگیر شد

به گزارش روز چهارشنبه المنار شبکه رسانه ای حزب الله، بر اثر این درگیری 10 نفر از نظامیان لبنان و نیروهای امنیت داخلی و 8 زندانی زخمی شدند. بعضی از زندانیان به دلیل شلیک گاز اشک آور از سوی نظامیان لبنانی دچار تنگی نفس شده که توسط نیروهای امدادی یاری رسانی شدند.

همچنین بر اثر ایجاد حریق در نتیجه این درگیری در زندان ، نیروهای آتش نشانی و امدادرسانان نهادهای مدنی لبنان خود را به محل حادثه رسانده و اقدام به اطفای آن کردند.

گرچه علت این درگیری در خبر المنار ذکر نشده، اما به نظر می رسد زندانیان محبوس در زندان القبه محل درگیری در اعتراض به خطرات احتمالی شیوع ویروس کرونا به زندان، اتفاق افتاده باشد ، موضوعی که این روزها در بیشتر زندان های لبنان دیده می گردد.

لبنان دارای 24 زندان با گنجایش سه هزار زندانی است، اما به دلایل مختلف هم اکنون بیش از هفت هزار زندانی در این مکانها نگهداری می شوند که 35 درصد آنها از اتباع دیگر کشورها از جمله سوریه هستند.

شرایط بهداشتی و درمانی بیشتر زندانهای لبنان در زمان عادی نیز مناسب نیست و با کمبودهای زیادی روبرو هستند و اکون با همه گیری بیماری کووید 19 ، زندانیان این کشور بیشتر با وحشت ابتلاء به این بیماری کشنده صبح را به شب و شب را به صبح می رسانند تا خود این بیماری.

تعدادی از زندانیان در لبنان گفته اند ورود ویروس به زندان در حکم اعدام جمعی زندانیان است .

بعضی از این زندانیان با اعلام نگرانی از کمبودهای بهداشتی و درمانی و خطر ابتلاء به بیماری کرونا درخواست آزادی مشروط، عفو و بخشش مدت محکومیت، تخفیف در مجازات و دیگر روشهای یاری به آزادی زندانیان را مطرح نموده اند، اما هنوز نتیجه ای نگرفته اند.

تعدادی از زندانیان سوری نیز خواهان انعقاد پیمان تبادل زندانی با سوریه شده اند تا بتوانند به کشور خود بازگشته و از امکان عفو رییس جمهوری کشورشان بهرمند شوند.

در همین پیوند بعضی رسانه های لبنان از احتمال دستور عفو تعدادی از زندانیان بیمار و مسن و کسانی که دارای بیماریهای زمینه ای مانند بیماری های قلبی، ریوی و دیابت هستند از سوی میشل عون رییس جمهوری این کشور خبر داده اند، اما با توجه به اینکه تعداد اینگونه بیماران زیر 300 نفر است، به نظر نمی رسد تاثیر چندانی بر کاهش تعداد هفت هزار نفری زندانیان داشته باشد.

بر اساس آخرین آمار وزارت بهداشت و درمان لبنان و بیمارستان دولتی رفیق حریری مرکز پذیرش و درمان بیماران کرونا، هم اکنون 548 نفر در این کشور مبتلا به ویروس کرونا بوده و 19 نفر از مبتلایان نیز فوت نموده اند.

دولت لبنان برای جلوگیری از گسترش این بیماری از دو هفته پیش اقدام به بستن فرودگاهها، بنادر و مرزهای زمینی نموده و تمام مدارس، دانشگاهها، اجتماعات و گردهمایی های سیاسی و صنفی را ممنوع اعلام نموده است.،ایرنا

اخبار مربوط به ویروس کرونا در ایران و دنیا را اینجا بخوانید

منبع: ایران آنلاین
انتشار: 10 خرداد 1399 بروزرسانی: 6 مهر 1399 گردآورنده: anti6.ir شناسه مطلب: 975

به "ارتش لبنان با تعدادی از زندانیان در طرابلس درگیر شد" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "ارتش لبنان با تعدادی از زندانیان در طرابلس درگیر شد"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید