اظهارات مداخله جویانه آمریکا و ترکیه درباره انتخابات ریاست جمهوری سوریه

به گزارش آخرین خبر، آمریکا و ترکیه انتخابات ریاست جمهوری آینده سوریه را غیر قانونی و نامعتبر خواندند.

اظهارات مداخله جویانه آمریکا و ترکیه درباره انتخابات ریاست جمهوری سوریه

به گزارش خبرنگاران، به نقل از سایت شبکه روسیا الیوم، مولود چاووش اوغلو، وزیر خارجه ترکیه در سخنانی در واکنش به مشخص موعد نهایی برگزاری انتخابات ریاست جمهوری سوریه و آغاز اعلام کاندیداتوری برای حضور در این انتخابات مدعی شد: انتخاباتی که توسط نظام سوریه برگزار شود غیر قانونی است و کسی آن را به رسمیت نمی شناسد.

وی در ادامه ادعاهای بی پایه و اساس خود گفت: نظام سوریه تمایلی به راه حل سیاسی ندارد اما باید درک کند که هیچ راه حل نظامی وجود ندارد و باید به فرایند سیاسی اهمیت دهد.

چاووش اوغلو در ادامه اضافه کرد: هرگونه انتخابات در سوریه باید مطابق با فرایند سیاسی باشد تا دارای مآغازیت باشد آنکارا این انتخابات را به رسمیت نمی شناسد؛ چراکه حمایت از انتخابات غیرقانونی با اصول ما مغایرت دارد.

در همین حال، سخنگوی وزارت خارجه آمریکا در گفت وگو با شبکه الحره مدعی شد که انتخابات ریاست جمهوری سوریه آزاد و پاک نخواهد بود.

وی که نخواست نامش فاش شود، اضافه کرد: در شرایط کنونی ما این فراخوان برگزاری انتخابات را معتبر نمی دانیم.

این مقام آمریکایی ادامه داد: همانطور که در قطعنامه 2254 شورای امنیت سازمان ملل متحد مشخص شده است، باید گام هایی در جهت برگزاری انتخابات آزاد و عادلانه برداشته شوند که مطابق با قانون اساسی جدید باشند و تحت نظارت سازمان ملل متحد برگزار شوند و همه سوری ها از جمله آوارگان داخلی و پناهندگان می توانند در آن شرکت کنند.

سخنگوی وزارت خارجه آمریکا همچنین گفت: واشنگتن معتقد است که ثبات در سوریه و به طور کلی منطقه از طریق یک فرایند سیاسی فراهم می شود که منجر به نتایج صلح آمیز در سوریه شود. ما متعهد به همکاری با متحدان، شرکا و سازمان ملل هستیم تا اطمینان حاصل کنیم که یک راه حل سیاسی پایدار در دسترس است.

حموده صباغ، رئیس مجلس سوریه یکشنبه هفته جاری در جریان نشست فوق العاده مجلس گفت که انتخابات ریاست جمهوری سوریه در خارج از این کشور بیستم مه (30 اردیبهشت) و در داخل کشور نیز 26 مه (پنجم خرداد) برگزار خواهد شد.

وی از نامزدهای تصدی پست ریاست جمهوری خواست که طی 10 روز از 19 آوریل تا 28 همین ماه درخواست هایشان را به دادگاه عالی قانون اساسی این کشور ارائه دهند.

منبع: خبرگزاری ایسنا
انتشار: 24 اردیبهشت 1400 بروزرسانی: 24 اردیبهشت 1400 گردآورنده: anti6.ir شناسه مطلب: 1665

به "اظهارات مداخله جویانه آمریکا و ترکیه درباره انتخابات ریاست جمهوری سوریه" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "اظهارات مداخله جویانه آمریکا و ترکیه درباره انتخابات ریاست جمهوری سوریه"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید