اعتصاب کارمندان بخش حمل و نقل آتن را فلج کرد

به گزارش آخرین خبر، خبرنگاران : به دنبال اعتصاب کارمندان و کارگران سیستم حمل و نقل عمومی، آتن پایتخت یونان فلج شده است.

اعتصاب کارمندان بخش حمل و نقل آتن را فلج کرد

سفر با تور یونان ارزان را از دست ندهید و از نزدیک با سرزمین اسطوره های باستانی آشنا شوید.

به گزارش گروه بین الملل خبرنگاران به نقل از بی بی سی، اعتصاب سراسری کارمندان بخش حمل و نقل عمومی آتن، این شهر را به طور کلی فلج نموده است. پلیس آتن اوایل روز آدینه به یک ایستگاه مترو یورش برد و تحصن و اعتصاب کارمندان این ایستگاه را در هم شکست.

بر اساس این گزارش، سایر کارمندان بخش حمل و نقل عمومی نیز به کارمندان بخش متروی آتن در این اعتصاب پیوستند و برای مدت زمان کوتاهی، دست به راهپیمایی بزرگی زدند. دولت محافظه کار یونان سعی کرد با تهدید به دستگیری کارمندان، آن ها را به بازگشت به سرکارهای خود، مجبور کند.

این برای دهمین روز متوالی است که کارمندان بخش حمل و نقل یونان به اعتصاب خود ادامه می دهند و این اعتصاب، سیستم حمل و نقل زیرزمینی آتن را فلج نموده است. سیستم مترو و قطارهای حومه شهر آتن، روزانه بیش از 1.1 میلیون مسافر را جابجا می نماید.

مطابق این گزارش، کارمندان بخش حمل و نقل عمومی یونان به طرح یکسان سازی دستمزد و حقوق اعتراض دارند که بر اساس آن دستمزد و حقوق آن ها 25 درصد کاهش خواهد یافت.

اتحادیه های حمل و نقل یونان نیز اعلام کردند، به اعتصاب خود ادامه خواهند داد که این مساله امکان دستگیرشدن اعضای این اتحادیه ها و محکومیت به حبس تا پنج سال را افزایش داده است.

دولت یونان مجبور است در راستای طرح نجات مالی بین المللی، کاهش هزینه های بودجه را در اولویت برنامه های مالی خود قرار دهد که بخشی از این سیاست ها شامل کاهش دستمزد و حقوق کارمندان بخش عمومی است.اجرای سیاست های ریاضت مالی تاثیر منفی زیادی بر اقتصاد یونان داشته است، یونان با نرخ بیکاری 26.8 درصدی روبرو است که این رقم بالاترین رکورد در بین کشورهای عضو اتحادیه اروپا است.

منبع: تسنیم
انتشار: 27 شهریور 1398 بروزرسانی: 6 مهر 1399 گردآورنده: anti6.ir شناسه مطلب: 294

به "اعتصاب کارمندان بخش حمل و نقل آتن را فلج کرد" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "اعتصاب کارمندان بخش حمل و نقل آتن را فلج کرد"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید