موافقت منطقه یورو با اعطای یاری اقتصادی یک میلیارد یورویی به یونان

به گزارش آخرین خبر، خبرنگاران: وزرای دارایی منطقه یورو پس از قول های مساعد مقام های آتن برای اجرای اصلاحات اقتصادی با اعطای یاری اقتصادی یک میلیارد یورویی به یونان موافقت کردند.

موافقت منطقه یورو با اعطای یاری اقتصادی یک میلیارد یورویی به یونان

سفر با تور یونان ارزان را از دست ندهید و از نزدیک با سرزمین اسطوره های باستانی آشنا شوید.

به گزارش گروه بین الملل خبرنگاران به نقل از خبرگزاری فرانسه؛ رئیس وزرای دارایی منطقه یورو موسوم به یورو گروپ تاکید نمود، من باید رضایت خود را پیشرفت های حاصل شده در زمینه اجرای اصلاحات اقتصادی و اقتصادی در یونان اعلام کنم. وزرای دارایی منطقه یورو پس از دستیابی به توافق نهایی با دولت یونان برای اجرای اصلاحات اقتصادی و سیاست های ریاضتی با اعطای یاری اقتصادی جدید به ارزش یک میلیارد یورو موافقت کردند.

بر اساس این گزارش اجرای اصلاحات در بخش اشتغال نیروهای کار دولتی از مهمترین تعهدات مقام های آتن به شمار می رود. این مساله پیش از این با مخالفت شدید کارمندان بخش دولتی روبرو شده بود.نمایندگان صندوق بین المللی پول، بانک مرکزی اروپا و اتحادیه اروپا خواهان اجرای اصلاحات بیشتر از سوی یونان به عنوان پیش شرطی برای اعطای یاری های اقتصادی بیشتر به این کشور شده اند.

یونان از سال 2010 میلادی تاکنون مجبور به دریافت یاری های اقتصادی بین المللی شده است. وام دهندگان بین المللی متعهد به اعطای 240 میلیارد یورو یاری اقتصادی به یونان در ازای اجرای اصلاحات اقتصادی ساختاری شده اند.یونان امیدوار است که طی سال آینده بتواند از رکود اقتصادی که در 6 سال اخیر با آن دست به گریبان بوده است رهایی یابد.ارزش تولیدات اقتصادی یونان در شش سال اخیر بیش از 20 درصد کاهش یافته است. یونان بالاترین نرخ بدهی و بیکاری را در بین کشورهای منطقه یورو در اختیار دارد.

دولت یونان امیدوار است تا طی سال آینده به رشد اقتصادی 0، 6 درصدی دست یابد. وام دهندگان بین المللی هنوز به طور کامل از اصلاحات اقتصادی و اقتصادی اجرا شده در یونان رضایت ندارند و پیش شرط اعطای یاری های اقتصادی بیشتر را اجرای کامل اصلاحات اعلام نموده اند.

منبع: تسنیم
انتشار: 23 شهریور 1398 بروزرسانی: 6 مهر 1399 گردآورنده: anti6.ir شناسه مطلب: 242

به "موافقت منطقه یورو با اعطای یاری اقتصادی یک میلیارد یورویی به یونان" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "موافقت منطقه یورو با اعطای یاری اقتصادی یک میلیارد یورویی به یونان"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید