افزایش موارد فوتی ناشی از کرونا در انگلیس

به گزارش آخرین خبر، خبرگزاری خبرنگاران- پس از کشور های آمریکا، هند و برزیل، انگلیس چهارمین کشور دارای بیشترین مبتلایان به کرونا در جهان است.

افزایش موارد فوتی ناشی از کرونا در انگلیس

به گزارش خبرگزاری خبرنگاران، آمار شیوع کرونا بار دیگر در انگلیس اوج گرفت. این گزارش می افزاید وزارت بهداشت و رفاه اجتماعی انگلیس اعلام نمود در شبانه روز گذشته 263 نفر دیگر در این کشور، به علت ابتلا به ویروس کرونا جان باختند. شمار جان باختگان کرونا در این کشور به روایت دولت به 139 هزار و 571 نفر رسید. دولت انگلیس فقط افرادی را که تا 28 روز پس از ابتلا به کووید 19 جان ببازند، قربانی کرونا محسوب می کند. مرکز ملی آمار انگلیس هفته پیش اعلام نمود بیش از 163 هزار گواهی فوت در این کشور، به علت ابتلا به کووید 19 صادر شده است.

براساس اطلاعیه وزارت بهداشت و رفاه اجتماعی انگلیس، در 24 ساعت اخیر همچنین 40 هزار و 954 نفر دیگر در این کشور به ویروس کرونا آلوده شدند و شمار مبتلایان قطعی را به هشت میلیون و 850 هزار و 728 نفر رساندند. انگلیس با جمعیت حدود 67 میلیون نفری پس از کشور های پر جمعیتی همچون آمریکا، هند و برزیل، چهارمین کشور دارای بیش ترین مبتلایان به کووید در جهان است. براساس گزارش وزارت بهداشت و رفاه اجتماعی انگلیس، حدود 50 میلیون نفر از جمعیت بالاتر از 12 سال در این کشور دوز اول و بیش از 45.5 میلیون نفر نیزهر دو دوز واکسن کرونا را در این کشور دریافت کرده اند.

پیش از این اقدام دولت انگلیس در لغو همه محدودیت های کرونایی در شرایطی که شمار مبتلایان به کرونا در این کشور به روزی بیش از پنجاه هزار نفر و به بالاترین مقدار در شش ماه اخیر رسیده بود موجی از انتقاد ات نهاد های بهداشت، درمان و شهروندان را در پی داشت و آنان هشدار دادند که این تصمیم می تواند شمار مبتلایان به کرونا را به روزی دویست هزار نفر افزایش دهد و به تبع آن شمار زیادی از مردم جان خود را از دست خواهند داد. حدود 1200 نفر از دانشمندان و پزشکان در نامه ای این تصمیم دولت را غیر علمی، غیر اخلاقی و حتی مجرمانه توصیف کردند.

منبع: خبرگزاری آریا
انتشار: 7 آذر 1400 بروزرسانی: 7 آذر 1400 گردآورنده: anti6.ir شناسه مطلب: 1931

به "افزایش موارد فوتی ناشی از کرونا در انگلیس" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "افزایش موارد فوتی ناشی از کرونا در انگلیس"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید