وعده شرکت بیون تک برای فراوری واکسن ویروس جهش یافته کرونا

به گزارش آخرین خبر، شرکت زیست فناوری آلمان موسوم به بیون تک اعلام نموده به احتمال زیاد واکسن ساخت این شرکت می تواند در مقابل ویروس جهش یافته کرونا موثر باشد اما این شرکت می تواند در صورت لزوم واکسن مناسب را در 6 هفته فراوری کند.

وعده شرکت بیون تک برای فراوری واکسن ویروس جهش یافته کرونا

به گزارش خبرنگاران از ایرنا، خبرگزاری فرانسه به نقل از اوگور شاهین مدیر اجرایی و بنیانگذار شرکت بیون تک نوشت: به احتمال خیلی زیاد ایمنی واکسن فراوری این شرکت در مقابل ویروس جدید می تواند در مقابل ویروس جهش یافته نیز موثر واقع گردد اما اگر لازم باشد می توانیم به طور مستقیم واکسنی را بسازیم که می تواند از این ویروس جدید الگوبرداری نموده و از این روز به لحاظ تکنیکی در 6 هفته می توانیم واکسن جدید را فراوری کنیم.

وی گفت نوع جهش یافته کشف شده در بریتانیا 9 جهش داشته که بیش از تنها یک جهش است که به طور معمول امری عادی است.

مدیر بیون تک همچنین ابراز اطمینان نموده که واکسن فراوریی شرکت آمریکایی فایزر می تواند موثر واقع گردد زیرا محتوی بیش از هزار آمینو اسید است و تنها 9 مورد آنها تغییر نموده است بنابراین این بدان معنا است 99 درصد این پروتئین یکسان است.

وی گفت آزمایشات بر روی انواع جهش یافته ویروس شروع شده است و ما از نظر علمی مطمئن هستیم که این واکسن می تواند محافظت کند و به زودی اطلاعات مربوطه را منتشر خواهیم کرد.

به دنبال شناسایی گونه جهش یافته از ویروس کرونا در انگلیس و افزایش نگرانی ها از شیوع شدیدتر این بیماری همه گیر در سایر نقاط دنیا، بسیاری از کشورهای دنیا پروازهای ورودی و بالعکس از انگلیس را به حالت تعلیق درآوردند.

منبع: جام جم آنلاین
انتشار: 8 بهمن 1399 بروزرسانی: 8 بهمن 1399 گردآورنده: anti6.ir شناسه مطلب: 1458

به "وعده شرکت بیون تک برای فراوری واکسن ویروس جهش یافته کرونا" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "وعده شرکت بیون تک برای فراوری واکسن ویروس جهش یافته کرونا"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید