برای این بن بست چاره اندیشی شد

به گزارش آخرین خبر، خبرنگاران/مرکزی در جلسه ای که به ریاست فرماندار ساوه و با حضور مدیران کل راهداری و راه و شهرسازی استان مرکزی، بخشدار، دهیاران و اعضای شورای روستاهای مرق، مرقکان و سیاله تشکیل شد تصمیمات لازم برای حل مشکل جاده منتهی به این سه روستا که در بن بست قرار دارند اتخاذ و سازوکار مناسب برای تسریع در بازسازی این محور مواصلاتی که اخیرا در نتیجه بارندگی تخریب شده بعمل آمد.

برای این بن بست چاره اندیشی شد

فرماندار ساوه چهارشنبه 19 آبان با تشریح جزئیات این جلسه در گفت وگو با خبرنگاران اظهار کرد: با توجه به اینکه این محور دارای مسائل زیادی از قبل است به لحاظ جنس جاده، نوع سنگ ها و جغرافیای منطقه بلحاظ صعب العبور بودن همیشه دستخوش حوادث زیادی است و بارش های اخیر سبب رانش در بعضی از نقاط این جاده شده است.

وی اضافه نمود: رانش زمین در سال گذشته و آبشستگی جاده در روزهای گذشته متاثر از بارش باران موجب شد تا برای بازسازی و بازسازی تکمیلی این محور مواصلاتی از منابع اقتصادی ستاد مدیریت بحران تخصیص یابد ولی اینکار احتیاجمند مطالعات فنی جدی تا بتوان به طور اساسی مشکل را حل کرد.

فرماندار ساوه اضافه نمود: از آنجاکه جاده ای (جاده قدیم و راستا دسترسی و جایگزین فعلی) در بالادست این محور برای تردد موقت مردم وجود دارد که احتیاج به اصلاح هندسی دارد مقرر شد طی 10 روز آینده با همکاری پیمانکار و راهداری نسبت به ترمیم، ترانشه و ایمن سازی آن اقدام گردد.

وی با اشاره به اینکه این جاده از سنوات گذشته تحویل راه و شهرسازی بوده است، گفت: این راستا مواصلاتی احتیاجمند بازسازی و بازسازی بود و به لحاظ جنس جاده یکی از دشوارترین پروژه های عمرانی به شمار می رود. در حال حاضر بخشی از جاده رانش نموده و با توجه به تکمیل نبودن پروژه بر اثر باران پائیزه دچار خسارت شد.

میرزایی اضافه نمود: در این جلسه مقرر شد برای تکمیل پروژه اعتبار 20 میلیارد تومانی تخصیص یابد و ضروری است تا مباحث فنی نظیر ایجاد پل و آبراهه مدنظر باشد تا با توجه به موقعیت کوهستانی، جاده ایمنی داشته باشیم و با مدیریت تردد مردم از راستا دسترسی موقت، اصلاحات اساسی و فنی را در محور اصلی انجام دهیم تا مشکل مردم رفع گردد.

وی اعلام کرد: امسال در کمیته برنامه ریزی شهرستان پنج میلیارد تومان برای تکمیل، بازسازی و بازسازی جاده روستاهای مرق، مرقکان و سیاله تخصیص یافته است که با انجام مطالعات و مباحث فنی با جذب اعتبار از سایر منابع، نواقص آن رفع خواهد شد.

مرزبان مدیر کل راه و شهرسازی استان مرکزی نیز گفت: برای بازسازی و بازسازی یک کیلومتر و 500 متر از طول محور روستایی مرق، مرقکان حدود 700 میلیون تومان تا خاتمه سال گذشته هزینه شده است.

لازم به ذکر است اولین روز خردادماه سال گذشته بود که رانش زمین در راستا ارتباطی روستاهای مرق و مرقکان و سیاله از توابع بخش مرکزی ساوه، راه ارتباطی این سه روستا را مسدود کرد.

خبرنگار خبرنگاران، یک هفته پس از رانش زمین و مسدود شدن این محور مواصلاتی ضمن بازدید از این جاده و گفت وگو با اهالی این سه روستا با انتشار گزارشی با عنوان زندگی در بن بست در هشتم خردادماه امسال به آنالیز شرایط سه روستای ساوه پس از رانش زمین پرداخت و پس از انتشار گزارش خبرنگاران، استاندار مرکزی به همراه تنی چند از مدیران استانی و شهرستانی ضمن بازدید میدانی از منطقه بر تسریع در احداث راستا موقت و نیز ایجاد جاده ایمن نو تاکید نمود و با دستور استاندار و تخصیص اعتبار قرار بر این شد علاوه بر احداث و ایمن سازی راستا دسترسی جایگزین محور اصلی در یک فرایند زمان بندی معین نسبت به بازسازی و ایمن سازی محور اصلی اقدام گردد، اما با گذشت حدود 1.5 سال از رانش زمین در این منطقه این پروژه حوزه راهسازی هنوز به پایان نرسیده است و بدنبال وقوع بارش های دو روز اخیر بار دیگر این زخم 1.5 ساله سرباز کرد و دردسرساز شد.

منبع: خبرگزاری ایسنا
انتشار: 28 دی 1400 بروزرسانی: 28 دی 1400 گردآورنده: anti6.ir شناسه مطلب: 1984

به "برای این بن بست چاره اندیشی شد" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "برای این بن بست چاره اندیشی شد"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید