برنامه وزارت ورزش برای روسای بازنشسته، می فرایند یا می مانند؟

به گزارش آخرین خبر، به گزارش خبرنگار مهر، از میان روسای فدراسیون های ورزشی بازنشستگی غلامرضا جعفری از ریاست فدراسیون ورزش روستایی و عشایری و ناصر پورعلیفرد از ریاست فدراسیون بدنسازی و پرورش اندام مسجل شده و حکم صادر شده برای آنها هم رای به خاتمه حضورشان در این دو فدراسیون حداکثر تا 31 اردیبهشت ماه داده است.

برنامه وزارت ورزش برای روسای بازنشسته، می فرایند یا می مانند؟

بدین ترتیب وزارت ورزش حداکثر تا چهارشنبه هفته جاری باید برای این دو فدراسیون سرپرست منصوب کند و فرایند انتخابات در مورد آنها را در دستور کار قرار دهد البته اگر مبنای کار اجرای قانون و عمل به حکم مراجع ذی صلاح باشد، در غیر این صورت ریاست این دو رئیس بازنشسته در ورزش کماکان ادامه خواهد داشت چرا که طبق برخی صحبت های مطرح، رایزنی های اجرا شده مبنی بر اینکه جعفری و پورعلیفرد که تنها نیمی از دوره قانونی ریاست خود را طی کرده اند بتوانند تا پایان سال به همکاری با وزارت ورزش برای ریاست فدراسیون های متبوع شان ادامه دهند.

علیرضا خسروی مدیر کل دفتر امور مشترک فدراسیون های ورزشی البته در این زمینه و اینکه برنامه وزارت ورزش پایان همکاری با این دو رئیس است یا ادامه آن، اظهار بی اطلاعی کرد.

وی در مصاحبه با خبرنگار مهر گفت: اگر قرار بر مشخص سرپرست باشد باید از طرف شخصِ وزیر ورزش اقدام و گزینه های موردنظر برای سرپرستی به ما معرفی شوند. تا امروز اما هیچ اطلاع رسانی صورت نگرفته است؛ نه برای معرفی گزینه های سرپرستی و نه ادامه همکاری احتمالی تا پایان سال.

مدیرکل دفتر امور مشترک فدراسیون های ورزشی تاکید کرد: آنچه مسلم است 31 اردیبهشت ماه زمان مشخص شده برای عمل به قانون در مورد روسای بازنشسته فدراسیون های ورزشی است. قطعاً وزارت ورزش تا آن زمان در مورد پایان همکاری یا ادامه آن با دو رئیسی که بازنشسته شده اند، مشخص تکلیف خواهد کرد.

خسروی با یادآوری اینکه انتخابات فدراسیون تنیس 11 خردادماه برگزار می شود، در مورد برنامه انتخاباتی سایر فدراسیون ها گفت: پیش از این اعلام شده که بعد از ماه رمضان با رعایت پروتکل های بهداشتی مبارزه با کرونا، برگزاری انتخابات فدراسیون ها را در دستور کار قرار می دهیم. این برنامه با مشخص شدن زمان انتخابات تنیس آغاز شد. به تدریج در مورد دیگر فدراسیون ها هم اقدام لازم انجام خواهد شد.

وی همچنین در مورد ووشو و کاندیداهای ریاست این فدراسیون تاکید کرد: از مجموع افرادی که متقاضی ریاست در فدراسیون ووشو شدند پرونده 6 کاندیدا برای مراجع ذی صلاح ارسال شده است. برخی از کاندیداها نسبت به رای کمیسیون تطبیق و رد شدن شان در این کمیسیون اعتراض داشتند و آن را به صورت مطرح کردند. تجدید نظر در مورد این کاندیداها انجام و بر رای اولیه تاکید شد.

مدیرکل دفتر امور مشترک فدراسیون های ورزشی شرح داد: بررسی ها و اعلام نتیجه در کمیسیون تطبیق بر اساس مستندات و مدارک است نه نظرات شخصی؛ این مستندات حکم به تایید تنها 6 کاندیدا داد. این کاندیداها قاعدتاً بعد از تایید مراجع ذی صلاح اجازه حضور در انتخابات را دارند.

منبع: خبرگزاری مهر
انتشار: 22 تیر 1399 بروزرسانی: 6 مهر 1399 گردآورنده: anti6.ir شناسه مطلب: 1064

به "برنامه وزارت ورزش برای روسای بازنشسته، می فرایند یا می مانند؟" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "برنامه وزارت ورزش برای روسای بازنشسته، می فرایند یا می مانند؟"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید