تانوس علیه دارک ساید؛ چه کسی پیروز میدان است؟

به گزارش آخرین خبر، اگر بین دو ابرشرور قدرتمند و عظیم دنیای سرگرمی یعنی تانوس و دارک ساید مبارزه ای فرضی در بگیرد چه کسی پیروز میدان خواهد بود؟ با ما باشید تا به پاسخ این سؤال برسید.

تانوس علیه دارک ساید؛ چه کسی پیروز میدان است؟

قرار است با مقایسه ویژگی های مختلف دارک ساید و تانوس و ضعف و قدرت هرکدام در زمینه های مختلف، مبارزه ای فرضی میان این دو برگزار کنیم و طی 5 راند ببینیم کدام یک پیروز می شود آن یکی را شکست دهد و پیروز میدان بیرون بیاید.

راند اول: خاستگاه و داستان شکل گیری

دارک ساید

در داستان های اولیه ای که از گذشته دارک ساید نقل شده، او شاهزاده ای مغرور و سنگ دل بوده به نام اوکساس. بعد از اینکه نیرویی مرموز و قدرتمند به نام نیروی اُمگا را از چنگ برادرش در می آورد تبدیل به موجودی به شدت نیرومند و شکست ناپذیر می شود.

در مجموعه های تازه ای که منتشر شد و داستان شکل گیری دارک ساید را تغییر داد، می دیدیم که او کشاورزی بدبین به نام اوکساس است و در سیاره پر از خدایان زندگی می نماید. اوکساس که از صندلی بی ارزش موجوداتی مثل خودش به ستوه آمده و سودای قدرت در سرش دارد، خدایان را وادار به مبارزه ای مرگبار و خونین می نماید و بعد از اینکه آن ها نیرویشان را از دست می دهند و ضعیف می شوند، حملاتی مهیب ترتیب می دهد و قدرت هایشان را از آن خودش می نماید.

برادر اوکساس هرچه کوشش می نماید تا جلو او را بگیرد پیروز نمی شود و در نهایت اوکساس با نام جدید دارک ساید برمی خیزد و گویی دوباره متولد می شود و آپوکولیپس را تحت سلطه خودش در می آورد.

تانوس

وقتی تانوس متولد شد، مادرش قصد داشت بلافاصله جان او را بگیرد چون نیرویی پلید و وحشتناک درونش حس نموده بود. تانوس به سختی از سوء قصد به جانش زنده می ماند و تبدیل به کودکی باهوش و زرنگ می شود.

یک روز تانوس و دوستانش وارد غاری می شوند که پر است از موجود های عجیبی شبیه مارمولک. تمام دوستان تانوس طی این ماجراجویی کشته می شوند و تانوس که تنها بازمانده این اتفاق است، با تهییج زنی جوان تصمیم می گیرد که انتقام جان دوستانش را بگیرد و تمام آن موجودات مارمولک گونه را از بین ببرد.

این اولین گام تانوس در خشونت و کشتار به حساب می آمد. تانوس سال ها به کشتار ادامه می دهد و یک روز متوجه می شود این زن جوان که مدام او را به اقدام های خشونت آمیز تشویق می نموده، در واقع تجسمی از مرگ است. ولی از آنجایی که تنها خود تانوس می توانست این زن را ببیند، بقیه فکر می نمایند که او دیوانه شده.

نتیجه

تمایل شدید دارک ساید برای از بین بردن خدایان بی تفاوت و قدرتمند قابل درک است، ولی با تانوس و ماجرای زندگیش بیشتر همذات پنداری می کنیم چون ملموس تر و انسانی تر است. تانوس عملا از همان بدو تولد در آستانه مرگ بوده و نابودی و انزوا سرنوشت همیشگیش به حساب می آمده. حسی از تراژدی و غم بزرگی که در داستان گذشته تانوس وجود دارد باعث می شود تأثیرگذارتر باشد و همدلی برانگیز به نظر برسد.

دارک ساید 0 - تانوس 1

راند دوم: هدف نهایی

دارک ساید

ابرشرورهایی مثل دارک ساید بی شمار هدف پلید و مرگبار دارند، ولی شاید معروف ترین هدف دارک ساید همان معادله ضدزندگی باشد که دنبالش است. این معادله و فرمول قدرتی به دارک ساید خواهد داد تا به یاری آن بتواند تمام موجودات زنده عالم را تحت کنترل خودش در بیاورد و همه با اشاره انگشت او فرمان ببرند. طی خط داستانی بحران نهایی (Final Crisis) می بینیم که دارک ساید مغز میلیاردها انسان معمولی و تعدادی از بزرگ ترین ابرقهرمان های روی زمین را شستشو می دهد تا فرمان بردار او باشند.

معادله ضدزندگی قدرتی مهیب و حیرت انگیز در اختیار او می گذارد و برای همین همواره به دنبال آن است و سودای به دست آوردنش را دارد و بزرگترین خواسته و آرزویش است. اگر دارک ساید این معادله را در اختیار داشته باشد می تواند هر سیاره ای را که جلو چشمانش می بیند فتح کند و تمام موجودات عالم را تحت سیطره خودش در بیاورد.

تانوس

وقتی صحبت از تانوس به میان می آید، اولین چیزی که خیلی ها به آن فکر می نمایند دستکش ابدیت است. این دستکش به تانوس امکان به دست دریافت قدرت شش سنگ نیرومند عالم را می دهد.

در کمیک ها و دنیا سینمایی مارول دیدیم که تانوس با استفاده از این دستکش، نیمی از موجودات عالم را محو و حذف کرد. البته در کمیک ها هدف تانوس فقط این بود تا تجسم مرگ را تحت تأثیر قرار دهد، همان زن جوانی که از کودکی کنارش بود. در نسخه سینمایی هدف تانوس برقراری تعادل در دنیا است و با توجیه و منطق مرگبار خودش (که شاید درست هم باشد) تصمیم می گیرد نیمی از حیات را حذف کند تا توازن و تعادل برقرار شود. تانوس در نهایت با یک بشکن ساده ی دستش، ویرانی غول آسایی به تمام موجودات عالم تحمیل کرد.

نتیجه

می دانیم که هیچ قهرمانی دلش نمی خواهد دارک ساید به معادله ضدزندگی دست پیدا کند یا تانوس دستکش ابدیت را با شش سنگ قدرتمندش به دست آورد. با اینکه هردوی این هدف ها مرگبار و به شدت خطرناک هستند، به نظر می رسد نقشه و طرح تانوس تأثیرگذاری و عظمت بیشتری داشته باشد. درست است که دارک ساید با معادله ضدزندگی می تواند کنترل کل دنیا را به دست بگیرد، ولی تانوس با دستکش ابدیت و سنگ ها، کافی است یک بشکن ساده بزند تا نصف حیات محو شود و اگر جلویش را نگیرند احتمالا ویرانی های بیشتری هم به بار خواهد آورد.

دراک ساید 0 - تانوس 2

راند سوم: ارتش ها و زیردست ها

دارک ساید

فزونین و زبده ترین نیروهای زیردست دارک ساید که قدرت هایی مافوق تصور دارند، تا کنون در فیلم ها و سریال های انیمیشنی زیادی ظاهر شده اند. شخصیت های شروری مثل گرَنی گودنس که جنگجویان را با خشن ترین و بی رحمانه ترین شیوه ها آموزش می دهد، یا دِساد که دانشمندی نابغه است و در به کار گیری شیوه های متنوه در القای درد و شکنجه تبحر دارد.

شخصیت های پلید و قدرتمند و خطرناک دیگری هم مثل بیگ باردا، کالیباک و استپن ولف هم به دارک ساید خدمت نموده اند. تازه فقط همین نیست، دارک ساید لشکری بی انتها از پارادیمن های بال دار دارد که غلام حلقه به گوشش هستند و هر فرمانی را اجرا می نمایند. دارک ساید پارادیمن ها را به وسیله تبدیل ساکنین سیاره هایی که فتح نموده، به وجود آورده. دارک ساید با فتح هر سیاره و شستشوی مغز ساکنینش، به لشکر بزرگش اضافه و روز به روز آن را گسترده تر می نماید. دارک ساید تعداد زیادی نیروی قدرتمند و بااستعداد در کنار خودش دارد که هربار می خواهد به سیاره ای حمله کند، به یاریش می شتابند.

تانوس

تانوس را بیشتر به خاطر محفل سیاه بدنام و مرگبارش می شناسند. بیشتر حضور این محفل در کمیک ها بوده، ولی در فیلم های مارول هم آن ها را دیده ایم. طرفداران مارول دیده اند که ابونی ماو، موجود فضایی عجیب وغریب چه قدرت هایی داشت و چطور می توانست با نیروی ذهنش سنگین ترین چیزها را جابه جا کند. پراکسیما میدنایت را هم که مبارزی شکست ناپذیر بود به خوبی به یاد داریم.

در بعضی از نسخه های دیگر داستان و در دنیاهای موازی، تانوس گامورا و نبولا را به فرزندی گرفته و آن ها تحت فرمانش عمل می نمایند. با وجود چنین نیروهایی، این تایتان دیوانه و شکست ناپذیر افراد قدرتمند زیادی در اطرافش جمع نموده که از پس هر مشکلاتی بر می آیند.

نتیجه

تانوس ارتشی بزرگ و نیرومند پشت سرش دارد، ولی افراد زیردست دارک ساید پیشینه بزرگتری دارند و لشکرش از افراد متنوع و قدرتمند و مرگباری تشکیل شده. شخصیت هایی مثل دِساد و پارادیمن ها و گرنی گودنس کارآمدی حیرت انگیزی دارند و با توجه به سابقه دور و درازشان، چیزهای بیشتر از آن ها می دانیم. برای همین پیروان دارک ساید هم قدرتمندتر هستند هم قابل اشاره تر و شناخته شده تر.

دارک ساید 1 - تانوس 2

راند چهارم: مبارزه تن به تن

دارک ساید

مبارزه با دارک ساید اصلا کار منطقی و معقولی نخواهد بود. قدرتش به حدی است که با سوپرمن رقابت می نماید، چنان سریع است که می تواند جلو فلش جا خالی بدهد و آن قدر نیرومند است که جلو خدایی مثل زئوس هم می ایستد.

به غیر از این قدرت های فیزیکی، دارک ساید نیروی ذهنی فوق العاده ای هم دارد به نام امواج اُمگا. موج هایی که در هر جهتی اراده کند می فرایند و دشمنانش را در کسری از ثانیه نابود می نمایند و سرعتی مافوق تصور دارند. سرعتش به حدی بالاست که حتی سوپرمن هم نمی تواند از تمام حملات آن جاخالی بدهد. دارک ساید قدرت نابودی هر موجودی را که به او حمله می نماید دارد و قابلیت هایش مرگبار و غیرقابل مهار است.

تانوس

تانوس طی سالیان دراز، تبدیل به جنگجویی نیرومند و شکست ناپذیر شده که تقریبا چیزی جلودارش نیست. قدرتش به حدی است که توانست هالک را در یک نبرد تن به تن شکست دهد و از ضربه مستقیم ثور، خدای تندر جان سالم به در ببرد.

وقتی دستکش ابدیت را به دستش می نماید از قبل هم مرگبارتر و خطرناک تر می شود و حتی نیرومندترین ابرقهرمان های زمین هم جلو او کم می آورند. سنگ های ابدیت قدرت او را چند برابر بالاتر می برند و او با استفاده از آن ها می تواند هر بلایی دلش بخواهد سر فضای اطرافش بیاورد و حتی واقعیت پیش چشم ما را تغییر دهد.

تانوس با وجود هوش بالایی که دارد و قدرت های ذاتی و همچنین نیروی سنگ های ابدیت، موجودی است شکست ناپذیر و مهارنشدنی.

نتیجه

بحث و گفت وگوهای زیادی درباره برنده مبارزه تن به تن تانوس و دارک ساید وجود دارد و هر کسی نظر خودش را می گوید. ولی تانوس با وجود تمام فزونی هایش، اگر مقابل دارک سایدی بایستد که می تواند سوپرمن را شکست دهد و از میان راه بردارد به مشکل بر خواهد خورد. حتی اگر تانوس با دستکش ابدیت سراغ دارک ساید برود، امواج امگای دارک ساید آن قدر سریع و پرشتاب است که به تانوس فرصت استفاده از قدرت های سنگ ابدیت را نمی دهد.

دارک ساید 2 - تانوس 2

راند پنجم: تأثیرگذاری فرهنگی

دارک ساید

چه کسی فکرش را می کرد شخصیت شروری که اولین بار در یکی از کمیک های جیمی اولسن ظاهر شد تبدیل به یکی از تهدیدآمیزترین و خطرناک ترین ضدقهرمان های دی سی شود؟ دارک ساید از همان زمان اولین حضورش در دنیای کمیک ها به خاطر هوشمندی، قدرت بزرگ و برنامه ها و توطئه های بزرگش تجلیل شده و طرفداران زیادی پیدا نموده.

او با حضورش در انیمیشن های سریالی مثل لیگ عدالت: نامحدود (Justice League: Unlimited) یا اخیرا در لیگ عدالت نسخه زک اسنایدر ابهتی به شرورهای دنیای دی سی بخشید که تا پیش از این سراغ نداشتیم. دارک ساید ابرشرور منحصر به فردی است که به ندرت کسی در حد و اندازه های او ظاهر می شود.

تانوس

جیم استارلین، از هنرمندان بزرگ عرصه کمیک بوک بعد از اینکه ظاهر تانوس را با الهام از دارک ساید طراحی کرد، تصمیم گرفت او را به عنوان شخصیتی ویژه و مهم معرفی کند. این شخصیت شرور مارول با برنامه ها و تاکتیک های هوشمندانه اش کم کم بین طرفداران کمیک بوک ها معروف شد و علاقه مندان زیادی پیدا کرد و او را به عنوان جنگجویی بی رحم و قدرتمند شناختند.

چند دهه بعد از اولین حضور در کمیک ها، تانوس برای اولین بار در دنیا سینمایی مارول هم ظاهر شد و تأثیری شگرف روی تمام مخاطبان فیلم های مارول گذاشت و خیلی زود به یکی از محبوب ترین شخصیت های منفی سینما شد.

انگیزه های پیچیده تانوس و نقش آفرینی درخشان و درجه یک جاش برولین باعث شد تا تماشاگران شخصیت او را باور نمایند. همچنین بعد از اینکه هر 6 سنگ ابدیت را جمع آوری کرد و آن بشکن معروفش را زد، یکی از تأثیرگذارترین و تکان دهنده ترین صحنه های فیلم های مارول را رقم زد که هرگز فراموش نخواهد شد.

نتیجه

هم دارک ساید و هم تانوس گذشته و سابقه ای تاریک و دور و دراز دارند که از دهه 70 میلادی آغاز شد. بعد از دهه ها انتشار کمیک و فیلم های انیمیشنی و سینمایی متعدد و مختلف، به نظر می رسد تأثیری که تانوس روی فرهنگ عامه گذاشته سنگین تر و ماندگارتر از دارک ساید است. به لطف تصویری که جاش برولین و تیم جلوه های ویژه دو فیلم اخیر انتقام جویان نشانمان دادند، تانوس صندلیی مهم و ماندگار در حافظه جمعی مخاطبان پیدا نموده. البته بخشی از این اتفاق به بداقبالی های دی سی و دنیا سینمایی آشفته اش باز می شود.

نتیجه نهایی: دارک ساید 2 - تانوس 3

بنا بر این تانوس برنده نهایی این مبارزه و چالش نفس گیر خواهد بود.

منبع: watchmojo

منبع: دیجیکالا مگ
انتشار: 10 تیر 1400 بروزرسانی: 10 تیر 1400 گردآورنده: anti6.ir شناسه مطلب: 1740

به "تانوس علیه دارک ساید؛ چه کسی پیروز میدان است؟" امتیاز دهید

15 کاربر به "تانوس علیه دارک ساید؛ چه کسی پیروز میدان است؟" امتیاز داده اند | 3.6 از 5
امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "تانوس علیه دارک ساید؛ چه کسی پیروز میدان است؟"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید