تخم مرغ رسما گران شد ، ادامه کمبود ذرت در مرغداری ها!

به گزارش آخرین خبر، به گزارش خبرنگاران، هر شانه تخم مرغ در حالی در بازار با قیمت 60 هزار تومان فروخته می گردد که تا پیش از این قیمت هر کیلو از این کالا در محل مرغداری ها 14هزار تومان بود. مرغداران نسبت به این اختلاف قیمت معترض بودند تا بالاخره دولت سیزدهم نسبت به افزایش قیمت تخم مرغ موافقت کرد و قرار است از این پس هر کیلو تخم مرغ از محل مرغداری با قیمت 18 هزار و 880 تومان عرضه گردد.

تخم مرغ رسما گران شد ، ادامه کمبود ذرت در مرغداری ها!

هر چند که هنوز مرغداران نسبت به این قیمت اعلام شده راضی نیستند و معتقدند افزایش قیمت خوراک مرغ امان آنها را بریده و دیگر توان فراوری ندارند با این حال اما فراوری تخم مرغ به دلیل حجم بالای تقاضا افزایش پیدا نموده است!

تخم مرغ مقرون به صرفه ترین خوراکی در کشور

رئیس اتحادیه مرغ تخم گذار تهران با اشاره به شرایط بازار به خبرنگاران گفت: تخم مرغ مقرون به صرفه ترین کالای خوراکی است که در کشور وجود دارد. قیمت هر عدد تخم مرغ حتی به سه هزار تومان هم برسد باز سرانه مصرف کاهش پیدا نمی کند، چرا که مردم دیگر توان خرید گوشت، مرغ، لبنیات یا حتی حبوبات را ندارند. اکنون هر قالب پنیر به 20 هزار تومان رسیده است.

ناصر نبی پور شرح داد: اکنون قیمت هر کیلو عدس بین 50 تا 60 هزار تومان است. بنابراین مردم توان خرید این محصول را ندارند و تقاضا برای خرید تخم مرغ حتی بیشتر از سال های قبل شده اما با توجه به گرانی ها، فراوری تخم مرغ کاهش پیدا ننموده است.

فراوریکننده مقصر گرانی نیست

به گفته او، فراوری تخم مرغ در کشور روزانه دو هزار و 800 تن است اما به دلیل اینکه مردم توان خرید مواد پروتئینی ندارند تخم مرغ را جایگزین مرغ و سایر اقلام نموده اند. همین شرایط باعث شده که سرانه مصرف بیشتر گردد.

نبی پور گفت: فراوریکننده در افزایش قیمت ها مقصر نیست. سیاست گذاری های اشتباه باعث شده که قیمت تمام اقلام افزایش یابد. دلیل افزایش تقاضا برای خرید تخم مرغ هم این است که مردم فقیرتر شدند. مطمئنا اگر مردم پول داشتن به جای خرید تخم مرغ گوشت و مرغ می خریدند.

پیش از این هم فرزاد طلاکش، دبیرکل کانون سراسری مرغ تخم گذار ایران گفته بود: قیمت بعضی کالاهای اساسی از جمله گوشت آن قدر گران شده که مردم تخم مرغ را جایگزین گوشت کردند!

اخیرا وزارت تعاون، کار و رفاه اجتماعی گزارشی منتشر نموده که نشان می دهد در سال 90 مصرف ماهانه گوشت خانوارهای دهک اول (کم درآمدترین خانوارها) 700 گرم در ماه بوده. اما این مقدار اندک در سال 98 کمتر هم شده و مقدار مصرف ماهانه گوشت این خانوارها ماهانه 300 گرم است.

برای مطالعه بیشتر خبر تخم مرغ جایگزین گوشت را بخوانید.

منبع: تجارت نیوز
انتشار: 24 مهر 1400 بروزرسانی: 24 مهر 1400 گردآورنده: anti6.ir شناسه مطلب: 1884

به "تخم مرغ رسما گران شد ، ادامه کمبود ذرت در مرغداری ها!" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "تخم مرغ رسما گران شد ، ادامه کمبود ذرت در مرغداری ها!"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید