خبرنگاران آلمان تا تابستان همه نیروهایش را از افغانستان خارج می نماید

به گزارش آخرین خبر، تهران-خبرنگاران- خبرگزاری آلمان با استناد به گزارش وزارت دفاع به مجلس این کشور نوشت: آلمان میخواهد خروج نیروهایش از افغانستان را با سرعت بیشتری انجام دهد و نیروها را تا 4 ژوئیه (13 تیر) به طور کامل از افغانستان خارج خواهد نمود.

خبرنگاران آلمان تا تابستان همه نیروهایش را از افغانستان خارج می نماید

به گزارش چهارشنبه خبرنگاران خبرگزاری اسپوتنیک درگزارشی در این زمینه آورده است: نیروهای بوندس وهر (ارتش آلمان) از سال 2002میلادی در افغانستان مستقر هستند.

به دنبال تهاجم نیروهای آمریکایی به افغانستان در اواخر سال 2001 به بهانه واکنش به حملات تروریستی یازده سپتامبر آلمان نیز با همراهی متحدان آمریکا در سازمان پیمان آتلانتیک شمالی (ناتو) وارد این درگیری شد.

این رسانه نوشت: حدود یک هزار و 100 نیروی آلمانی اکنون در افغانستان مستقر هستند و بزرگترین نیروهای خارجی مستقر در این کشور را به جز آمریکا تشکیل می دهند.

مجلس آلمان (بونداستاگ) ماموریت نیروهای این کشور در افغانستان را در مارس گذشته تا 10 دیگر تمدید کرد. این تصمیم چند هفته قبل از اعلام دولت جو بایدن رئیس جمهوری آمریکا در ماه آوریل درباره خروج نیروهای کشورش از این کشور جنگ زده تا بیستمین سالگرد حملات یازده سپتامبر اتخاذ شد.

بعد از اعلام دولت آمریکا ناتو نیز بیان کرد که نیروهایش را در ضرب الاجل معین شده توسط آمریکا خارج خواهد نمود.

با ورود به نوزدهمین سالگرد ماموریت نیروهای آلمانی در افغانستان 59 نفر از این نیروها در افغانستان کشته شده اند. جنگ افغانستان خونین ترین در تاریخ نظامی آلمان بعد از جنگ جهانی دوم بوده است.

گفته می گردد جنگ افغانستان بیش از 17 میلیارد یورو برای برلین هزینه داشته که با وجود سنگین بودن این مبلغ بسیار کمتر از بیش از 2 تریلیون دلاری است که آمریکا ظاهرا در این جنگ هزینه نموده است.

خروج نیروهای آمریکایی از افغانستان در دولت دونالد ترامپ رئیس جمهوری پیشین آمریکا محقق شد که در فوریه 2020 توافق صلحی را با طالبان در دوحه امضا کرد و وعده داد به ازای تعهدات شبه نظامیان برای جلوگیری از فعالیت تروریست ها همچون القاعهده و داعش و نقشه حمله به غرب همه نیروهای خارجی را از افغانستان خارج می نماید.

در توافق دوحه، خروج همه نیروهای خارجی از افغانستان تا اول می (11 اردیبهشت) پیش بینی شده است. با روی کار امدن دولت بایدن وی بیان کرد این فرایند تا 11 سپتامبر (20 شهریور) تکمیل خواهد شد.

طالبان هشدار داد آمریکا و متحدانش اگر مفاد توافق دوجه نقض و نیروهای خارجی نتوانند در تاریخ معین شده از کشور خارج شوند مسائل پیچیده ای به بار خواهد آمریکا و کسانی که نتوانسته اند به توافق پایبند باشند، مقصر خواهند بود.

روز سه شنبه کنت فرانک مک کنزی ژنرال فرماندهی مرکزی آمریکا به قانونگذاران مجلس نمایندگان امریکا گفت درباره اعتبار طالبان بشدت تردید دارد و اگر آمریکا افغانستان را ترک کند ماموریت ضد تروریسم در افغانستان با هواپیمای سرنشین دار، موشک و پهپاد ادامه خواهد یافت.

اسپوتنیک نوشت: جنگ افغانستان طولانی ترین جنگ در تاریخ آمریکا و ناتو است. بیش از 38 هزار غیرنظامی، بیش از 65 هزار نیروی امنیتی افغان، 3 هزار و 500 نیروی ائتلافی، 4 هزار نیروی مزدور غربی و بین 67 تا 72 هزار جنگجوی طالبان در این جنگ کشته شده اند و بیش از 60 هزار نفر نیز زخمی شده اند و این در حالیست که میلیون ها غیرنظامی به دلیل این جنگ آواره شده اند.

آمریکا و ناتو به رغم شکست در ملت سازی این جنگ را پیروز توصیف نموده اند.

منبع: ایرنا
انتشار: 25 اردیبهشت 1400 بروزرسانی: 25 اردیبهشت 1400 گردآورنده: anti6.ir شناسه مطلب: 1668

به "خبرنگاران آلمان تا تابستان همه نیروهایش را از افغانستان خارج می نماید" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "خبرنگاران آلمان تا تابستان همه نیروهایش را از افغانستان خارج می نماید"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید