خبرنگاران تاخیر در فرایند انتقال دولت به امنیت ملی آمریکا آسیب می زند

به گزارش آخرین خبر، نیویورک- خبرنگاران- مشاور امنیت ملی دولت سابق آمریکا با انتقاد از همکاری نکردن دولت ترامپ با تیم انتقالی رئیس جمهوری منتخب، گفت: تاخیر در فرایند انتقال دولت، به امنیت ملی کشور آسیب می رساند.

خبرنگاران تاخیر در فرایند انتقال دولت به امنیت ملی آمریکا آسیب می زند

به گزارش خبرنگاران، سوزان رایس روز آدینه در یادداشتی که در نیویورک تایمز منتشر شد، با یادآوری سه دوره انتقالی دولت ها از جورج دابلیو بوش تا باراک اوباما به ترامپ که در آنها حضور داشته است، به خطراتی که عملکرد دولت ترامپ ایجاد می نماید، پرداخته است.

وی اضافه نمود: سال جاری اگرچه در هیات مشورتی انتقال بایدن-هریس خدمت می کنم، اما عضوی از تیم انتقال نیستم و مانند همواره، این دیدگاه ها نظر شخصی من است.

مشاور امنیت ملی دولت باراک اوباما ادامه داد: هر انتقالی که من تجربه کردم متفاوت بود اما وجه مشترک همه آنها این بود که امنیت ملی کشور ما بهترین خدمتی است که هر دو طرف کوشش می نمایند مقتدرانه قدرت را تحویل دهند. برعکس، وقتی هر یک از طرفین از تعامل جدی با طرف مقابل خودداری می نمایند، تضعیف می گردد.

رایس اضافه نمود: در هفته ای که پیروزی جو بایدن معین شد، رئیس جمهوری ترامپ و دولت وی هیچ اقدامی در جهت شروع فرایند انتقال انجام نداده اند. خطرات امنیت ملی ما رو به افزایش است. در سال 2020 ، همانطور که روزها می گذرد و ترامپ هیچ نشانه ای از شروع انتقال نشان نمی دهد ، خطرات افزایش می یابد.

وی یادآور شد: به بایدن و تیم ارشد امنیت ملی وی، جلسات اطلاعاتی روزانه که مستحق آن هستند، ارائه نشده است. تیم بایدن اطلاعات طبقه بندی شده دریافت نمی نماید. تیم های آنالیز آژانس بایدن-هریس تشکیل شده اند اما از دسترسی به هر یک از عناصر قوه مجریه محروم شده اند. تبادل اطلاعات و تجارب حیاتی که به مبارزه با کووید-19 و شروع سریع اقتصاد یاری می نماید ، متوقف مانده است.

مشاور امنیت ملی اوباما که یکی از گزینه ها برای دولت بایدن است، اظهار کرد: در حالیکه ما بسیار خوش شانس هستیم که بایدن ممکن است با تجربه ترین رئیس جمهوری منتخب باشد که از گذشته مسئولیت خود را شروع نموده و یک نیمکت عمیق از متخصصان بسیار خبره و با دانش را به همراه دارد، اما ادامه عدم پذیرش دولت ترامپ از اجرای یک انتقال مسئولیت پذیر، امنیت ملی ما را به خطر می اندازند.

رایس توضیح داد: بدون دسترسی به اطلاعات مهم تهدیدها، هیچ تیم ورودی نمی تواند مقابله کند با آنچه که نمی تواند در آینده ببیند. اگر امروز، دولت ترامپ تهدیدهای بالقوه یا واقعی را ردیابی می نماید -به عنوان مثال، اعانه روسی برای کشتن سربازان آمریکایی، حمله تروریستی برنامه ریزی شده به سفارت، ویروس کرونا، ویروس جهش یافته یا تحریک های ایران و کره شمالی- اما نمی تواند این اطلاعات را به موقع با تیم بایدن-هریس به اشتراک بگذارد، می تواند هزینه های گزافی از نظر جان آمریکایی ها داشته باشد.

وی با یادآوری نتیجه تحقیق کمیسیون 11 سپتامبر که پس از حمله تروریستی القاعده در سال 2001 انجام شد، گفت: این تحقیق دریافت که دوره انتقال کوتاه مدت، نصب 2 هزار پست مهم امنیت ملی را کند نموده است و به همین دلیل بر اهمیت انتقال کامل و جامع ریاست جمهوری بر امنیت ملی تاکید نموده است.

عضو هیات مشاوران انتقال قدرت بایدن، اضافه نمود: ترامپ و بسیاری از جمهوری خواستار به جای اقدام در راستای منافع ملی برای سازماندهی یک انتقال مسئولانه و دموکراتیک، وقت خود را صرف کاشت تردیدهای کاذب در خصوص مشروعیت انتخاب بایدن می نمایند.

رایس تاکید نمود: غم انگیز، اما نه تعجب آور این است که به نظر می رسد ترامپ مصمم است که آخرین توپ مخرب را به دموکراسی و امنیت ملی آمریکا در راستا اجتناب ناپذیر خروج از قدرت بکوبد.

منبع: ایرنا
انتشار: 24 آذر 1399 بروزرسانی: 24 آذر 1399 گردآورنده: anti6.ir شناسه مطلب: 1375

به "خبرنگاران تاخیر در فرایند انتقال دولت به امنیت ملی آمریکا آسیب می زند" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "خبرنگاران تاخیر در فرایند انتقال دولت به امنیت ملی آمریکا آسیب می زند"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید