خبرنگاران ونزوئلا توطئه مشترک آمریکا، برزیل و کلمبیا علیه کاراکاس را محکوم کرد

به گزارش آخرین خبر، تهران-خبرنگاران- وزیر امور خارجه ونزوئلا تهدیدات جدید سازماندهی شده توسط آمریکا، برزیل و کلمبیا مبنی بر تشدید محاصره و تحریم ها علیه کاراکاس را محکوم کرد.

خبرنگاران ونزوئلا توطئه مشترک آمریکا، برزیل و کلمبیا علیه کاراکاس را محکوم کرد

با تور برزیل از کشور زیبای فوتبالیست ها دیدن کنید و شهرهای زیبای ریو و برازیلیا را ببینید.

به گزارش روز سه شنبه شبکه تله سور، خورخه ارئاسا وزیر امورخارجه ونزوئلا روز گذشته (دوشنبه) در واکنش به سفر ژائیر بولسونارو، رئیس جمهوری برزیل و در پی آن سفر ایوان دوکه رئیس جمهوری کلمبیا به واشنگتن و ملاقات با دونالد ترامپ، تشدید اقدامات یک جانبه علیه کشورش را محکوم کرد.

ارئاسا در ملاقات با سران دیپلماتیک ونزوئلا مطرح کرد که ایالات متحده با نقض آشکار قوانین بین المللی، میخواهد دولت ونزوئلا را خرد کند.

وزیر امور خارجه ونزوئلا در ادامه شرح داد که کشورش با تحریم های یک جانبه ایالات متحده آمریکا از سال 2014 روبرو بوده است، در حالی که اقدامات تهدید آمیز و تجاوزهای انجام شده علیه ملت بولیواری از سال 2017 شدت بیشتری یافته است؛ تحریم هایی که تاثیر مستقیم بر زندگی مردم دارد و هدفی جز براندازی دولت ونزوئلا را دنبال نمی کند.

خورخه ارئاسا در ادامه به محاصره دریایی علیه ونزوئلا از سوی وزارت دفاع آمریکا اشاره نمود و از آن به عنوان نمونه ای از اقدامات ناقض حقوق بین المللی نام برد. وی همچنین شکایت های مکرر ونزوئلا علیه اقدامات تروریستی و قاچاق مواد مخدر در این کشور را یاد آور شد؛ شکایاتی که هیچ وقت جدی گرفته نشد. تحریم خطوط هوایی دولتی کنویاسا، تحریم شرکت نفتی دولتی ونزوئلا نیز نمونه های دیگری از تجاوز آمریکا به این کشورآمریکای لاتین است.

وزیر امورخارجه ونزوئلا همچنین از طرح ریزی سلسله اقدامات تروریستی توسط کاخ سفید علیه کشور اطلاع داد و به ملاقات ژائیر بولسونارو رئیس جمهوری برزیل با یکی از فرماندهان نظامی آمریکا اشاره نمود که تجاوز علیه ونزوئلا در صدر اهدافشان است. وی همچنین سفرهای خوان گوایدو، رهبر مخالفان ونزوئلا را بخشی از استراتژی افزایش و تشدید تحریم های خصمانه آمریکا علیه کاراکاس دانست.

آمریکا پس از مراسم تحلیف مادورو برای دور دوم ریاست جمهوری، او را غاصب قدرت خواند و بیان کرد که دیگر مادورو را به عنوان رئیس جمهوری ونزوئلا به رسمیت نمی شناسد. پس از آنکه خوان گوایدو رئیس مجلس ملی ونزوئلا در 28 ژانویه (8 بهمن ماه 97) خود را رئیس جمهوری موقت این کشور بیان کرد، واشنگتن بلافاصله او را به رسمیت شناخت. بیش از 50 کشور دیگر با پیروی از آمریکا گوایدو را به عنوان رئیس جمهوری قانونی ونزوئلا شناسایی نموده و خواهان برگزاری انتخابات جدید شدند.

منبع: ایرنا
انتشار: 5 فروردین 1399 بروزرسانی: 6 مهر 1399 گردآورنده: anti6.ir شناسه مطلب: 798

به "خبرنگاران ونزوئلا توطئه مشترک آمریکا، برزیل و کلمبیا علیه کاراکاس را محکوم کرد" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "خبرنگاران ونزوئلا توطئه مشترک آمریکا، برزیل و کلمبیا علیه کاراکاس را محکوم کرد"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید