دانشگاه علوم کشاورزی گرگان و ساساری ایتالیا تفاهم نامه همکاری امضاء کردند

به گزارش آخرین خبر، خبرنگاران: دانشگاه علوم کشاورزی و منابع طبیعی گرگان و ساساری ایتالیا تفاهم نامه همکاری های دوجانبه امضاء کردند.

دانشگاه علوم کشاورزی گرگان و ساساری ایتالیا تفاهم نامه همکاری امضاء کردند

برای دیدن شاهکارهای تاریخ اروپا با تور ایتالیا همراه شوید.

به گزارش خبرنگاران از گرگان، علی نجف نژاد رئیس دانشگاه کشاورزی و منابع طبیعی گرگان در حاشیه امضای تفاهم نامه با دانشگاه ساساری ایتالیا در گفت وگو با خبرنگاران گفت: با امضای تفاهم نامه همکاری علمی و فرهنگی بین دانشگاه علوم کشاورزی و منابع طبیعی گرگان و دانشگاه ساساری ایتالیا، از این پس با انعقاد این تفاهم نامه در زمینه های مختلف این دو دانشگاه با هم همکاری می نمایند.

وی اضافه کرد: با انعقاد این تفاهم نامه دو دانشگاه، برای تبادل دانشجو، اجرای تحقیقات مشترک، برگزاری کنفرانس های علمی، کارگاه های آموزشی و همچنین انتشار نشریات علمی همکاری می نمایند.

رئیس دانشگاه کشاورزی و منابع طبیعی گرگان توضیح داد: مهم ترین محور همکاری های علمی و فعالیت های مشترک دانشگاه کشاورزی گرگان با دانشگاه ایتالیا، در موضوع کشاورزی ارگانیک و توسعه کشت گلخانه ای خواهد بود.

نجف نژاد اضافه کرد: این برای نخستین بار است که دانشگاه گرگان با یکی از دانشگاه های کشور ایتالیا تفاهم نامه همکاری امضاء می نماید و پیش از این با کشورهایی مانند آلمان، چین، پاکستان و آستاراخان تفاهم نامه امضاء شده است.

وی گفت: کوشش داریم در آینده نیز این همکاری ها را گسترش داده و در موضوعاتی مانند پرورش زیتون که یک از محصولات استراتژیک در استان گلستان است، تحقیقات مشترک داشته باشیم.

رئیس دانشگاه کشاورزی و منابع طبیعی گرگان گفت: این تفاهم نامه برای مدت 5 سال امضاء شده و قابل تمدید نیز است.

پروفسور میگلی نماینده دانشگاه ساساری ایتالیا نیز گفت: با توجه به شباهت های آب و هوایی استان گلستان و کشور ایتالیا می توان بسیاری از یافته های تحقیقاتی کشور ایتالیا را در گلستان اجرایی کرد.

وی اضافه کرد: با امضای این تفاهم نامه، همکاری های دو دانشگاه برای اجرای تحقیقات مشترک در کشت گلخانه ای و غیره شروع می گردد.

ب

منبع: تسنیم
انتشار: 4 آذر 1398 بروزرسانی: 6 مهر 1399 گردآورنده: anti6.ir شناسه مطلب: 499

به "دانشگاه علوم کشاورزی گرگان و ساساری ایتالیا تفاهم نامه همکاری امضاء کردند" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "دانشگاه علوم کشاورزی گرگان و ساساری ایتالیا تفاهم نامه همکاری امضاء کردند"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید