دریافت بهای خدمات ایمنی ساختمان ها از سال 98

به گزارش آخرین خبر، لایحه اصلاح ماده دوم مصوبه تامین منابع اقتصادی پایدار سازمان آتش نشانی و خدمات ایمنی و راه چاره های ارتقاء کمی و کیفی تجهیزات و آموزش شهروندان شهر تهران به تصویب رسید.

دریافت بهای خدمات ایمنی ساختمان ها از سال 98

جهت دریافت خدمات پتینه با گروه ساختمانی آبان در ارتباط باشید. هر گونه خدمات رنگ آمیزی با تکنیک های مدرن پتینه کاری را به ما بسپارید.

به گزارش گروه اجتماعی خبرنگاران، در دویست و هشتاد و سومین جلسه شورای اسلامی شهر تهران و در جریان لایحه اصلاح ماده دوم مصوبه تامین منابع اقتصادی پایدار سازمان آتش نشانی و خدمات ایمنی و راه حل های ارتقاء کمی و کیفی تجهیزات و آموزش شهروندان شهر تهران، زهرا صدر اعظم نوری رئیس کمیسیون سلامت، محیط زیست و خدمات شهری گزارش کمیسیون مشترک را قرائت کرد.

نوری درباره این لایحه گفت: این لایحه مربوط به اصلاح مصوبه تامین منابع اقتصادی پایدار سازمان آتش نشانی است. در سال 95 شورا مصوبه ای داشت که بر اساس ماده 2 این مصوبه به شهرداری تهران اجازه داده شد تا از ابتدای سال 96 بهای خدمات ایمنی را به عنوان عوارض ایمنی دریافت کند. در متن ماده 2 این مصوبه آمده است: این عوارض از کلیه واحد های غیر مسکونی و ساختمان های غیر مسکونی دوازده طبقه و بالاتر موجود وصول گردد و صد در صد آن در اختیار سازمان آتش نشانی قرار گیرد.

وی ادامه داد: شهرداری تهران زیر ساخت های اجرای این مصوبه در سال های 96 و 97 را فراهم نکرده است و این زیر ساخت از سال 98 فراهم شده است. در خواست شهرداری تهران این است که تاریخ اجرای این مصوبه از سال 96 به سال 98 منتقل گردد. از نظر کمیسیون این پیشنهاد احتیاجی به مصوبه ندارد. کمیسیون حقوقی هم این نظر را دارد که این موضوع احتیاج به مصوبه شورا ندارد. با این حال بر اساس آنالیز کمیسیون سلامت و برنامه وبودجه این امکان وجود دارد که مبنا از 96 به 98 منتقل گردد تا مصوبه اجرایی گردد.

وی تاکید نمود: یکی از ضعف های شورا این است که نظارت قوی بر اجرای مصوبات خود از سوی شهرداری ندارد. شورا باید به این موضوع عکس العمل نشان می داد.

در ادامه این جلسه علی اعطا در قالب سوالی گفت: رقم عوارض دریافتی چقدر است؟ که مهدی داوری، مدیر عامل سازمان آتش نشانی و خدمات ایمنی شهرداری تهران در پاسخ به او گفت: برای دو سال 96 و 97 که اجرایی نشد این رقم 40 میلیارد تومان است. ما برای اجرای این مصوبه احتیاجمد اتصال به سامانه املاک بودیم، چون مبنای محاسبه برای هر واحد فرق می نماید و، چون دسترسی نداشتیم نمی توانستیم مبنای خوش حسابی و جریمه را محاسبه کنیم.

در نهایت این لایحه با 16 رای موافق اعضای شورای شهر تهران به تصویب رسید.

منبع: خبرگزاری دانشجو
انتشار: 28 اردیبهشت 1400 بروزرسانی: 28 اردیبهشت 1400 گردآورنده: anti6.ir شناسه مطلب: 1672

به "دریافت بهای خدمات ایمنی ساختمان ها از سال 98" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "دریافت بهای خدمات ایمنی ساختمان ها از سال 98"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید