دولت وفاق لیبی: عملیات اروپایی نظارت بر تحریم تسلیحاتی لیبی ظالمانه است

به گزارش آخرین خبر، وزیر کشور دولت وفاق ملی لیبی عملیات جدید اروپایی موسوم به ایرینی برای نظارت بر تحریم تسلیحاتی لیبی را ناعادلانه خوانده و آن را بیشتر به نفع نیروهای ژنرال حفتر دانست.

دولت وفاق لیبی: عملیات اروپایی نظارت بر تحریم تسلیحاتی لیبی ظالمانه است

با ما سفر کنید و با تور اروپا ارزان از قاره سبز دیدن کنید و با دریافت خدمات ویزای شینگن از گردش به دور اروپا لذت ببرید.

به گزارش گروه بین الملل خبرنگاران، فتحی باش آغا، وزیر کشور دولت وفاق ملی لیبی در گفتگویی با روزنامه فرانکفورتر آلگماینه سایتونگ عملیات دریایی اتحادیه اروپا برای نظارت بر طرح تحریم تسلیحاتی علیه لیبی موسوم به ایرینی را ظالمانه و ناعادلانه خواند.

وی تاکید نمود که این اقدامات برای نظارت بر تحریم تسلیحاتی لیبی متعادل نیست و بیشتر به نفع نیروهای ژنرال حفتر است. وی اضافه نمود: چنین عملیاتی در جنایات جنگی و نقض حقوق بشر مسئول بوده و هرگز جوابگوی چنین اقداماتی نخواهد بود.

وی تاکید نمود که ما در شرایطی قرار گرفته ایم که در آن باید از خود و مردم خود دفاع کنیم.

لیبی از سال 2011 میلادی در پی خیزش مردمی و حمله نظامی نیروهای ناتو که با هدف برکناری معمر قذافی دیکتاتور این کشور روی داد، با بحران سیاسی گسترده ای رو به روست و به دو دولت موازی در شرق با موضوع نیروهای ارتش ملی و فرماندهی ژنرال خلیفه حفتر و دولت مستقر در غرب لیبی با موضوع دولت وفاق ملی به ریاست فایز السراج تقسیم شده است.

اوضاع در لیبی از فروردین سال 98 همزمان با دستور ژنرال حفتر به نیروهای تحت امرش برای حمله به طرابلس، متشنج شد.

امارات متحده عربی، عربستان، مصر، فرانسه و روسیه از ارتش حفتر و دولت شرق لیبی حمایت می نمایند؛ در حالی که ترکیه، قطر، الجزایر، ایتالیا، آمریکا و اتحادیه اروپا حامی دولت السراج در غرب لیبی هستند.

تا به امروز کوشش های سازمان ملل و برگزاری نشست های بین المللی از جمله نشست برلین در اوایل امسال میلادی با هدف حل بحران لیبی و رسیدن به آتش بس نتیجه بخش نبوده است.

اتحادیه اروپا می خواهد در عملیات نظارت بر تحریم تسلیحاتی لیبی از راه های هوایی، با ماهواره وبه وسیله دریا اقدام کند. هدف اعلام شده این عملیات پایداری کشور لیبی و حمایت از فرایند صلح راهنمایی شده توسط سازمان ملل در این کشور است.

این عملیات اتحادیه اروپا برای جلوگیری از هجوم مجدد پناهندگان به وسیله دریای مدیترانه بسیار دورتر از منطقه فرار مهاجران برگزار می گردد. این عملیات جدید جایگزین عملیات دریایی قبلی اتحادیه اروپا در دریای مدیترانه موسوم به سوفیا شده است که در 31 ماه مارس منقضی شد.

در ماه ژانویه به ابتکار برلین کنفرانس صلح لیبی در آلمان برگزار گردید و در این کنفرانس 16 کشور و سازمان بین المللی در این باره توافق کردند که به دخالت های خارجی در این کشور سرانجام دهند.

منبع: خبرگزاری تسنیم
انتشار: 3 مرداد 1399 بروزرسانی: 6 مهر 1399 گردآورنده: anti6.ir شناسه مطلب: 1080

به "دولت وفاق لیبی: عملیات اروپایی نظارت بر تحریم تسلیحاتی لیبی ظالمانه است" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "دولت وفاق لیبی: عملیات اروپایی نظارت بر تحریم تسلیحاتی لیبی ظالمانه است"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید