رهبر جمهوریخواهان سنا ترامپ را به برپایی شورش در کنگره متهم کرد

به گزارش آخرین خبر، رهبر اکثریت جمهوریخواه در مجلس سنای ایالات متحده روز سه شنبه در یک سخنرانی رئیس جمهور کنونی این کشور را به تحریک و تهییج طرفداران خود برای برپایی شورش در کنگره متهم کرد.

رهبر جمهوریخواهان سنا ترامپ را به برپایی شورش در کنگره متهم کرد

به گزارش گروه سیاسی خبرنگاران به نقل از رویترز، سناتور میچ مک کانل رهبر اکثریت جمهوریخواه در مجلس سنای آمریکا روز سه شنبه در یک سخنرانی دونالد ترامپ هم حزبی خود را به تحریک و تهییج طرفدارانش برای برپایی شورش در ساختمان کنگره متهم کرد.

مک کانل در این سخنرانی که در صحن مجلس سنا ایراد کرد، گفت: به این جمعیت شورشی دروغ های بسیاری گفته شد. رئیس جمهور و سایر افراد بانفوذ آنها را تحریک کردند.

لازم به ذکر است که مجلس نمایندگان ایالات متحده چهارشنبه گذشته برای دومین بار طرح استیضاح ترامپ را تصویب کرد. مجلس سنا نیز قرار است برای معین گناهکاری یا بی گناهی ترامپ نشستی برگزار کند.

از سوی دیگر، سناتور چاک شومر رهبر اقلیت دموکرات در مجلس سنا که قرار است ظرف روزهای آینده عهده دار رهبری اکثریت در این مجلس گردد، در سخنرانی خود گفت که ترامپ یک تهدید علیه نظم قانون اساسی آمریکا است.

شومر در ادامه اضافه کرد که در صورت اثبات جرم ترامپ، مجلس سنا به ممنوعیت شرکت مجدد وی در انتخابات ریاست جمهوری رأی خواهد داد.

لازم به ذکر است که روز ششم ژانویه امسال یورش ناگهانی طرفداران ترامپ به ساختمان کنگره علاوه بر ایجاد وقفه ای چند ساعته در نشست مشترکی که قرار بود پیروزی بایدن در انتخابات ریاست جمهوری 2020 را تأیید کند، به مرگ پنج تن از جمله یک افسر پلیس کنگره انجامید.

منبع: خبرگزاری دانشجو
انتشار: 3 اسفند 1399 بروزرسانی: 3 اسفند 1399 گردآورنده: anti6.ir شناسه مطلب: 1506

به "رهبر جمهوریخواهان سنا ترامپ را به برپایی شورش در کنگره متهم کرد" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "رهبر جمهوریخواهان سنا ترامپ را به برپایی شورش در کنگره متهم کرد"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید