شروع خیره کننده میراث هاگوارتز؛ جدول فروش هفتگی بازی بریتانیا

به گزارش آخرین خبر، طبق جدیدترین آمار منتشر شده، به نظر می رسد که بازی میراث هاگوارتز (Hogwarts Legacy) در اولین هفته خود در صدر جدول فروش هفتگی بازی ها در بریتانیا قرار گرفته است.

شروع خیره کننده میراث هاگوارتز؛ جدول فروش هفتگی بازی بریتانیا

از طرفی این بازی از نظر فروش در هفته اول در بین دیگر بازی های ساخته شده از روی مجموعه هری پاتر بهترین عملکرد را داشته است. از این نظر بازی فروشی 64 درصد بیشتر از بهترین بازی قبلی یعنی Harry Potter and the Philosophers Stone محصول سال 2001 است. البته جالب است بدانید که بازی ذکر شده در هفته دوم خود و به دلیل تبلیغات حول محور فیلم آن بود که توانست فروش فوق العاده ای را تجربه کند. با این حال میراث هاگوارتز در هفته اول خود باز هم و درصد بیشتر از بهترین هفته The Philosophers Stone فروخته است. در جایگاه های بعدی بازی هایی نظیر Harry Potter and the Chamber of Secrets ،LEGO Harry Potter: Years 1 - 4 و Harry Potter and the Goblet of Fire قرار دارند.

این نتیجه زمانی چشمگیرتر است که بدانید این آمار فقط مربوط به فروش نسخه فیزیکی بازی است. این بازی احتمالا به صورت دیجیتالی نیز فروش بالایی را تجربه کرده است. این در حالی است که Philosophers Stone در سال 2001 هیچ فروش دیجیتالی نداشت. بنابراین، هنگامی که همه داده ها جمع آوری شوند، موفقیت هاگوارتز لگسی بیش از پیش به چشم خواهد آمد.

هری پاتر همچنین بیست و ششمین سری بزرگ بازی های ویدیویی در بریتانیا است و از این نظر پشت سر سری فورتزا و بالاتر از مجموعه The Legend of Zelda واقع شده است. گفتنی است که در مقایسه با یکی از بزرگترین بازی های فانتزی سال گذشته که الدن رینگ بود، فروش هفته اول هاگوارتز لگسی 80 درصد بیشتری بوده است. 82 درصد از فروش بازی روی پلی استیشن 5 و 18 درصد از آن روی ایکس باکس سری است. البته بررسی آمار فروش دیجیتال بازی احتمالا این شکاف به وجود آمده بین دو پلتفرم را کاهش می دهد زیرا سهم فروش دیجیتالی ایکس باکس تاحدی به دلیل اینکه ایکس باکس سری اس تنها به صورت دیجیتالی در دسترس است، بیشتر است. در نهایت انتظار می رود که میراث هاگوارتز همچنان به فروش خوب خود ادامه دهد زیرا نسخه های پلی استیشن 4، ایکس باکس وان و نینتندو سوییچ بازی در ماه های آینده عرضه شوند.

در جایگاه دوم جدول این هفته، گاد آو وار رگناروک با 10 درصد افزایش در فروش واقع شده است. یکی از دلایل افزایش فروش این بازی اکشن و ماجراجویی، محبوبیت بالای باندل پلی استیشن 5 آن است. فیفا 23 نیز پس از کاهش فروش 3 درصدی در هفته ای که گذشت، از جایگاه اول به جایگاه سوم سقوط کرده است. این در حالی است که ماریو کارت 8 دلوکس با وجود کاهش 10 درصدی در فروش خود همچنان در رتبه چهارم واقع شده است.

در این هفته همچنین تغییراتی روی قیمت برخی از بازی های نینتندو سوییچ انجام شد که باعث شد تا در نمودارهای فروش رشد بیشتری کنند. بازی Animal Crossing: New Horizons پس از از فزایش فروش 40 درصدی در فروش خود با هفت پله صعود به رتبه 5 دست پیدا کرد. Super Mario Bros U Deluxe با هشت پله صعود به رتبه 10، Mario Strikers: Battle League Football به دلیل افزایش 197 درصدی فروش، در جایگاه 25، Super Mario 3D World + Bowsers Fury نیز 68 درصد رشد کرد و از جایگاه 27 به 15 رسید. از طرفی بازی Mario Tennis Aces با 182 درصد افزایش فروش دوباره در رتبه 17 و Luigis Mansion 3 با افزایش فروش 88 درصدی به جایگاه بیستم دست پیدا کرد.

در نهایت بازسازی Dead Space که اخیرا منتشر شده است، پس از افت فروش 52 درصدی، از جایگاه سوم به هفتم سقوط کرده است. این در حالی است که Spongebob Squarepants: The Cosmic Shake پس از افت 60 درصدی در فروش خود، از رتبه 10 به 34 رسید.

در ادامه می توانید 10 بازی برتر را در هفته منتهی به 11 فوریه 2023 (22 بهمن 1401) مشاهده کنید.

نام بازیجایگاه فعلیجایگاه قبلی
Hogwarts Legacy1-
God of War Ragnarok22
FIFA 2331
Mario Kart 8: Deluxe44
Animal Crossing: New Horizons511
Call of Duty: Modern Warfare 265
Dead Space73
Nintendo Switch Sports86
Minecraft (Switch)97
New Super Mario Bros U Deluxe1018

منبع: gamesindustry.biz

منبع: دیجیکالا مگ
انتشار: 2 اسفند 1401 بروزرسانی: 2 اسفند 1401 گردآورنده: anti6.ir شناسه مطلب: 2267

به "شروع خیره کننده میراث هاگوارتز؛ جدول فروش هفتگی بازی بریتانیا" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "شروع خیره کننده میراث هاگوارتز؛ جدول فروش هفتگی بازی بریتانیا"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید