شیوه بازگشایی مدارس در مهر ، واکسیناسیون معلمان و دست اندرکاران مدارس تا سرانجام مرداد

به گزارش آخرین خبر، مدیر کل تربیت بدنی و سلامت وزارت آموزش و پرورش از واکسیناسیون معلم ها و دست اندرکاران مدارس تا خاتمه مرداد ماه اطلاع داد

شیوه بازگشایی مدارس در مهر ، واکسیناسیون معلمان و دست اندرکاران مدارس تا سرانجام مرداد

به گزارش خبرنگاران، محسن بیگی درباره تمهیدات بهداشتی وزارت آموزش و پرورش برای سال نو تحصیلی، با اشاره به برنامه ریزی برای واکیسناسیون معلمان، گفت: ما نمی توانیم به طور دائمی مدارس را تعطیل کنیم و بازگشایی مدارس از مهر ماه 1400 در دستورکار وزارت آموزش و پرورش قرار گرفته است.

وی با بیان اینکه ستاد ملی کرونا واکسیناسیون معلمان را به مرداد ماه موکول نموده است، اضافه نمود: تا انتها مرداد ماه باید تمام معلم ها و دست اندرکاران مدارس (راننده سرویس و غیره) واکسن کرونا دریافت نمایند. در حال حاضر وزارت آموزش و پرورش در تعامل با وزارت بهداشت، داده های واکسیناسیون را آنالیز و احصا می نماید.

بیگی با اشاره به این که حدود 100 هزار راننده سرویس در ایران مشغول به کار هستند، اسم کرد: معلم های مدارس دولتی و غیرانتفاعی تا به امروز حدود یک میلیون و 200 هزار نفر برآورد شده اند.

مدیرکل تربیت بدنی و سلامت وزارت آموزش و پرورش در مورد شیوه بازگشایی مدارس، شرح داد: ممکن است در سال تحصیلی نو بنابر شرایط شیوع ویروس کرونا یک کلاس یا یک مدرسه به طور موقت غیر حضوری گردد. بعضی از درس های مدرسه هم در سال تحصیلی نو به طور مطالعه آزاد به دانش آموزان ارائه می گردد. بعلاوه بسیاری از فعالیت های جانبی داخل مدرسه که احتمال برخورد فیزیکی نزدیک را فراهم می نمایند، در سال تحصیلی نو لغو می شوند.

وی تاکید نمود: تجربه آموزش و پرورش در برگزاری امتحانات سال گذشته نشان داد که بخش عمده ای از نگرانی های مرتبط با شیوع ویروس کرونا قابل مدیریت هستند.

مدیرکل تربیت بدنی و سلامت وزارت آموزش و پرورش با اشاره به این که مردم به میزان کافی از خطرات کرونا مطلع هستند، اضافه نمود: وزارت آموزش و پرورش سعی دارد با تدوین طرح نظام مراقبت مبتنی بر مدرسه مدارس مختلف با جمعیت های گوناگون را در سال تحصیلی نو مدیریت کند.

بیگی اضافه نمود: بر اساس دستور وزیر آموزش و پرورش به سازمان نوسازی مدارس، بسیاری از مدارس در حوزه بهداشت محیط و ساختارهای فیزیکی تا ابتدای مهر ماه مورد اصلاح قرار می گیرند.

منبع: جام جم آنلاین
انتشار: 26 تیر 1400 بروزرسانی: 26 تیر 1400 گردآورنده: anti6.ir شناسه مطلب: 1769

به "شیوه بازگشایی مدارس در مهر ، واکسیناسیون معلمان و دست اندرکاران مدارس تا سرانجام مرداد" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "شیوه بازگشایی مدارس در مهر ، واکسیناسیون معلمان و دست اندرکاران مدارس تا سرانجام مرداد"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید