ضعیف ترین و بدنام ترین محصولات تاریخ کمپانی فورد

به گزارش آخرین خبر، خبرنگاران - امین نقی زاده: فورد یکی از محبو ب ترین فراوریکنندگان خودرو در طول تاریخ صنعت خودروسازی دنیا بوده و دلیل آن را باید فراوری مداوم بعضی از خودرو های فوق العاده و خاطرانگیز دانست. در واقع فورد محصولات متنوعی فراوری نموده و همیشه تاریخ سازی می نماید. با این حال گاهی اوقات کمپانی فورد اشتباهاتی انجام داده و بعضی از فراوریات این کمپانی از نظر کیفی و... بسیار ضعیف ظاهر می شوند؛ بنابراین در ادامه 20 محصول ضعیف و بدنام کمپانی فورد را معرفی خواهیم کرد. البته باید به این نکته اشاره نمود که خودرو های مذکور طیف وسیعی از محصولات فورد در دهه های مختلف را شامل می شوند. پس در ادامه همراه خبرنگاران باشید و با 20 محصول بدنام کمپانی فورد آشنا شوید!

ضعیف ترین و بدنام ترین محصولات تاریخ کمپانی فورد

فورد اکسپلورر مدل 1996

اکسپلورر 1996 یک خودروی بزرگ و مطمئن به نظر رسیده و کمپانی فورد گمان می کرد که با عرضه آن موفقیت های بزرگی کسب خواهد نمود. اما همه چیز برعکس شد و اکسپلورر 1996 به بدترین شکل ممکن ساخته شده بود.

تنها مدتی پس از عرضه اکسپلورر 1996 موجی از شکایات و نقدها گوناگون به دفتر فورد رسید و ظاهرا پیشرانه اکسپلورر مسائلی اساسی داشت؛ بنابراین خیلی زود اکسپلورر به یکی از غیر قابل اعتمادترین خودرو های بازار تبدیل شد و ایمنی ضعیف آن، عاملی برای تشدید بحران شد! اکسپلورر 1996 تمام خریداران خود را ناامید کرد و نام خود را به عنوان یکی از بدترین محصولات کمپانی فورد جاودان ساخت!

فورد برونکو 2 مدل 1984

برونکو یکی از محبوب ترین محصولات کمپانی فورد در طول تاریخ است. این خودرو به دلیل ظاهر جذاب خود علاقه مندان بسیاری داشت و در سال های دور، همگان به دنبال خریداری یک دستگاه فورد برونکو بودند. با این حال تمام مدل های برونکو خوب نبوده و گاهی اوقات کمپانی فورد اشتباهاتی می کرد و برونکو را به نابودی می کشاند!

فورد برونکو 2 در سال 1984 عرضه شد و یک نمونه شاخص از اشتباهات کمپانی فورد بود. این خودرو ساختاری بسیار ضعیف داشته و تنها پس از چند ماه از بین رفته و نیازمند تعمیرات اساسی بود! بنابراین نقدها فراوانی از برونکو 2 شد و آبروی فورد در سال 1984 رفت!

فورد تاماز تریدر مدل 1957

کمپانی فورد به دلیل ساخت کامیون های محکم و قدرتمند برای چندین دهه مشهور شده بود. با این حال تاماز تریدر 1957 از الگوی همیشگی فورد پیروی نکرد و یکی از بدترین محصولات کمپانی فورد شد.

تاماز تریدر 1957 بسیار سبک بود و پیشرانه ضعیفی داشت. به همین دلیل بسیاری معتقد بودند که تاماز تریدر حتی توان بکسل کردن خود را نداشته و در شرایط سختِ کاری مسائل فراوانی ایجاد خواهد نمود؛ بنابراین چندین سال کمپانی فورد به دلیل ساخت مدل 1957 تاماز تریدر مورد حمله نهاده شد و در این مدت کاملا سرخورده و پشیمان شد.

فورد پینتو مدل 1971

فورد پینتو در سال 1971 با انتظارات فراوانی به فراوری رسید و به بازار دنیای معرفی گردید. همه گمان می کردند که پینتو یک موفقیت بزرگ برای کمپانی فورد بوده و فروش بالایی خواهد داشت؛ اما متاسفانه مسائل فراوان پینتو آن را به یک پروژه شکست خورده تبدیل کرد.

بزرگترین مشکل این محصول، ایمنی پایین آن بود که منجرب به شکایت های فراوانِ مشتریان کمپانی فورد شد. پینتو 100 نفر را به طور جدی مجروح نموده و آن ها را به بیمارستان فرستاد. ظاهرا قسمت انتهایی پینتو در برابر ضرباتی که از پشت سر به آن وارد می شد؛ بسیار ضعیف عمل نموده و سرنشینان را با خطر مرگ روبرو می کرد!

فورد فوکوس مدل 2017

کمپانی فورد در طول یک دهه به عنوان یکی از بهترین خودروسازان دنیا شناخته شد و کیفیت محصولاتش بسیار پایدار بود. این پایداری منجرب به افزایش فروش فورد شد؛ اما ظاهرا این کمپانی آمریکایی در سال 2017 تمرکز خود را از دست داد و دوباره فراوری خودرو های بی کیفیت را شروع کرد!

براساس آمار منتشر شده توسط نهاد های مرتبط؛ فورد فوکوس 2017 یکی از بدترین خودرو های فراوری شده در ایالات متحده آمریکا است. این خودرو مسائل زیادی داشت و ترمز های آن به خوبی عمل نمی کرد؛ بنابراین واضح بود که فورد فوکوس به عنوان یکی از بدترین محصولات کمپانی فورد؛ مایع سرافکندگی صنعت خودروسازی آمریکا گردد!

فورد موستانگ 2 مدل 1974

موستانگ یکی از مهمترین محصولات کمپانی فورد در دنیا بوده و نماد شکوه خودرو های آمریکایی است. این خودرو یکی از اصلی ترین محصولات کمپانی فورد بوده و از شروع تولد موستانگ؛ کمپانی فورد آن را به بهترین شکل ممکن فراوری نموده است.

با این حال مدل 1974 موستانگ 2 یک شکست کامل بود و تبدیل به یکی از بدترین خودرو های صنعت خودروسازی دنیا شد. موستانگ مدل 1974 عملکرد بسیار ضعیفی در پیچ ها داشت و خریدارانش را شوکه کرد!

فورد فستیوا مدل 1988

مدل 1988 فورد فستیوا یکی دیگر از خودرو های موجود در لیست ما است. این خودرو فروش قابل توجهی داشته و تبلیغات جالبی درباره فستیوا 1988 ساخته شده بود.

اما این خودرو خیلی قابل اعتماد نبوده و وجود مسائل متعدد فنی صاحبان آن را کلافه می کرد! بعضی از مسائل فستیوا ظاهرا غیرقابل حل بوده و بدون هیچ ارفاقی باید آن را یکی از بدترین محصولات تاریخ کمپانی فورد دانست! البته امروزه نسل جدید فورد فستیوا با نام پراید و در کشور ما فراوری شده و صنایع خودروسازی ما آن را رها نمی نمایند!

فورد اسکورت مدل 1990

فورد اسکورت مدل 1990 یک خودروی خوب بود؛ اما بدنه ضعیفی داشت و ظاهرا فورد در فراوری و توسعه آن عجله فراوانی نموده است.

فورد اسکورت به دلیل برخورداری از یک ظاهر بزرگ و غول پیکر به فروش رفت؛ اما مدتی بعد ضعف های بدنه آن آشکار شد و ناامیدی را در دل مشتریان کمپانی فورد به یادگار گذاشت!

فورد گرن تورینو اِلیت مدل 1974

فورد در سال 1974 با عرضه خودروی گرن تورینو الیت، یکی از برترین محصولات خود را راهی بازار های دنیای کرد. در ابتدا این خودرو هیچ مسئله ای نداشت و از نظر ظاهری، ما با یک خودرو لوکس روبرو بودیم؛ اما به یکباره ورق برگشت و گرن تورینو الیت آبروی فورد را برد!

این خودرو مسائل فراوانی داشت و خریدارن آن از صدای بلند پیشرانه آن شکایت های فراوانی داشتند. به غیر از این، فرمان گرن تورینو مسائل فراوان و عجیب وغریبی داشت و رانندگی با آن به شدت خطرناک بود. به این ترتیب برترین محصول فورد در سال 1974؛ به یکی از بدترین فراوریاتِ تاریخ کمپانی فورد تبدیل شد!

فورد فیستا مدل 1980

فورد فیستا در سال 1980 به عنوان یک خودروی محکم راهی بازار شد. ولی طبق معمول کمپانی فورد در محاسبات خود اشتباهاتی داشت و در نتیجه فورد فیستا از ایمنی کافی برخوردار نشد!

البته تنها مشکل فورد فیستا 1980 ایمنی پایین آن نبود؛ بلکه پیشرانه آن به طور مرتب با مسائل فراوانی روبرو شده و از استهلاک بالایی برخوردار بود! بنابراین فورد سریعا فراوری فیستا 1980 را متوقف کرد تا از یک فاجعه بزرگ جلوگیری کند!

فورد اسپایر مدل 1993

فورد در سال 1993 مدل آسپیر را با ذوق و شوق فراوانی عرضه کرد. هدف از ساخت این خودرو حضور قدرتمند فورد در بازار خودرو های کوچک و هاچ بک بود.

عرضه این خودرو در ابتدا دلگرمی فراوانی به مدیران کمپانی فورد داد. مردم می دانستند که اسپایر چهره خسته نماینده ای دارد و تنها قیمت و نام فورد مردم را برای خرید آن ترغیب می کرد. اما پس از مدتی کوتاه اسپایر آبروی کمپانی فورد را برد و مسائل برقی متعدد آن مردم را عصبی کرد.

فورد ادسل مدل 1958

فورد ادسل می توانست اشتباهات گذشته کمپانی فورد را جبران نموده و فروش خوبی داشته باشد. مهندسان فورد برای فراوری ادسل کوشش فراوانی نموده بودند و به کیفیت این خودرو توجه زیادی داشتند. همین موضوع عاملی شد که آن ها طراحی ادسل را نادیده گرفته و به شکل و شمایل آن اهمیت زیادی ندهند!

در نتیجه ادسل مانند سایر خودرو ها بود و تفاوت چندانی میان ادسل و محصولات متنوع کمپانی های دیگر دیده نمی شد! علاوه بر این، قیمت بالای ادسل باعث شد که مردم برای خرید آن کمتر دست به جیب شوند و به همین سادگی مدل ادسل به یکی از بدترین محصولات تاریخ فورد تبدیل شد. ادسل خودرویی شایسته بود؛ اما اشتباهات مهندسان و مدیران فورد آن را نابود کرد!

فورد اکسکورژن مدل 2004

در سال 2004 فورد اکسکورژن نظر مردم را جلب کرد. توجه مردم به اکسکورژن حساسیت ها نسبت به این خودرو را افزایش داد و مردم انتظار داشتند که این خودروی بزرگ از پیشرانه ای قابل اعتماد برخوردار شده و خیال آن ها از نظر فنی کاملا راحت باشد!

اما این گونه نبود و اکسکورژن مسائل فراوانی داشت. به این ترتیب قیمت آن به شدت کاهش یافت و کسی حاضر به خرید آن نبود. فورد یکبار دیگر خود را شرمسار مشتریان آمریکایی نموده و از آن موقع به بعد دیگر اکسکورژن را فراوری نکرد.

فورد تمپو مدل 1984

در سال 1984 کمپانی فورد مدل تمپو را عرضه کرد. در ابتدا تصور می شد که این خودرو با استقبال مشتریان همراه شده و فروش خوبی داشته باشد. اما گذشت زمان ثابت کرد که این خودرو بسیار ضعیف بوده و نقص های فراوانی دارد.

فرمان فورد تنپو مسائلی اساسی داشت و پیشرانه آن هم قابل اعتماد نبود. به این ترتیب کمتر کسی به تمپو فکر می کرد و این خودرو به یکی از بدنام ترین محصولات تاریخ کمپانی فورد تبدیل شد.

فورد کورتینا مدل 1972

کورتینا یکی از بدترین خودرو های فراوری شده توسط کمپانی فورد است. در ابتدا فورد کورتینا به خوبی فروخته شد؛ اما گذشت زمان خریداران آن را پشیمان کرد!

البته در آن موقع خودرو های کمی در بازار وجود داشت و شاید خریداران کورتینا انتخاب دیگری به جز کورتینا نداشتند؛ اما مسائل متعدد پیشرانه کورتینا آن ها را پشیمان کرد و طبیعتا استهلاک بالای آن برای مشتریان فورد مشکل ساز شده بود.

فورد پروب مدل 1997

فورد پروب قرار بود که یکی از خودرو های افسانه ای کمپانی فورد باشد. فورد امیدوار بود که دست آورد های سری موستانگ را با مدل پروب تجربه کند و به همین خاطر با اطمینان فراوان آن را تبلیغ می کرد!

اما پیشرانه پروب مسائل زیادی داشت و آبروی فورد را در دنیا برد! طراحی این خودرو کمکی به میزان فروش آن نکرد و امروزه باید پروب را یکی از بدترین محصولات کمپانی فورد بدانیم.

فورد Courier مدل 1981

مدل 1981 فورد Courier یکی از محصولاتی بود که کمپانی فورد انتظار بالایی از آن داشت. طراحی این خودرو بسیار سرد بود؛ اما اندازه و ابعاد مناسبی داشت و همین مسئله نظر مردم را جلب کرد.

ولی عملکرد Courier در شرایط کار چندان مناسب به نظر نمی رسید و این یک نقطه ضعف بزرگ برای کمپانی فورد بود. عملکرد ضعیف Courier، فورد را شرمسار کرد و Courier به جمع بدترین محصولات کمپانی فورد اضافه شد!

فورد کانتر مدل 1994

مدل 1994 فورد کانتر قرار بود که یکی از قابل اعتمادترین محصولات کمپانی فورد باشد. اما ساختار کلی کانتر با مسائل فراوانی همراه بود و این خودرو دائما باید تعمیر می شد!

گیربکس کانتر عملکرد ضعیفی داشته و پیشرانه آن معیوب بود! بنابراین کانتر ارزش خود را از دست داده و در نهایت ناباوری به جمع بدترین محصولات کمپانی فورد وارد شد!

فورد اسکیپ مدل 2006

فورد اسکیپ در سال 2006 با استقبال زیادی روبرو شد. مردم فکر می کردند که اسکیپ یکی از با کیفیت ترین شاسی بلند های کمپانی فورد بوده و به همین خاطر تعداد زیادی از آن ها را پیش خرید کردند.

اما همه تصورات آن ها غلط بود. اسکیپ به عنوان یک شاسی بلند کوچک، کیفیت مناسبی نداشت. اسکیپ ایمنی ضعیفی داشت و فرمان آن به خوبی عمل نمی کرد. تمام این موارد باعث شد که امروزه مدل 2006 فورد اسکیپ را یکی از بدترین محصولات کمپانی فورد بدانند.

فورد اکسپدیشن مدل 1998

فورد اکسپدیشن 1998 یک فاجعه بود. کمپانی فورد برای عرضه این خودرو عجله فراوانی داشت و همین موضوع باعث شد که کیفیت این محصول پایین بیاید.

خریداران اکسپدیشن از کیفیت پایین قطعات کابین آن شکایت داشته و همواره باید برای حل مسائل متعدد خودروی خود به تعمیرگاه می رفتند. پیشرانه اکسپدیشن هم کاملا غیرقابل پیش بینی بود و عملکرد عجیبی داشت! بنابراین خودروی مذکور یک محصول بی ارزش بود و از آن استقبال نشد.

منبع: برترین ها
انتشار: 14 مرداد 1398 بروزرسانی: 6 مهر 1399 گردآورنده: anti6.ir شناسه مطلب: 190

به "ضعیف ترین و بدنام ترین محصولات تاریخ کمپانی فورد" امتیاز دهید

1 کاربر به "ضعیف ترین و بدنام ترین محصولات تاریخ کمپانی فورد" امتیاز داده است | 5 از 5
امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "ضعیف ترین و بدنام ترین محصولات تاریخ کمپانی فورد"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید