عمان، رکورد دار سریعترین رشد گردشگری در خاورمیانه

به گزارش آخرین خبر، عمان از نظر رشد گردشگری و سهم آن در فراوری ناخالص داخلی، برترین صندلی را در خاورمیانه دارد.

شورای جهانی سفر و گردشگری (WTTC) گفته است که عمان از نظر سرعت رشد گردشگری برای تنوع بخشیدن به اقتصاد بهترین عملکرد را در خاورمیانه دارد و تا ده سال آینده بیش از 3 میلیون و 300 هزار گردشگر خارجی جذب می نماید.

عمان، رکورد دار سریعترین رشد گردشگری در خاورمیانه

با تور عمان از نگین خاورمیانه دیدن کنید.

صنعت گردشگری عمان با توجه به مجموع سهم گردشگری و سفر در فراوری ناخالص داخلی این کشور سریع ترین رشد را در کل منطقه خاورمیانه داشته و در صورت ادامه این روند تا سال 2026 نزدیک به 3 میلیون و 500 هزار گردشگر از کشورهای دیگر جذب می نماید.

با توجه به این که سهم مجموع گردشگری در فراوری ناخالص داخلی عمان از مرز 5/7 درصد در سال 2015 گذشته انتظار می رود که تا ده سال دیگر این میزان به 6 درصد برسد.

در زمینه پیش بینی نرخ رشد 6 درصدی عمان در صدر جدول رشد گردشگری منطقه خاورمیانه جای گرفته است در حالی که قطر و کویت به ترتیب با 5/9 و 5/6 درصد رشد از نظر سهم این صنعت در فراوری ناخالص داخلی در ردیف های بعدی جای دارند. امارات متحده عربی با نرخ رشد 4/4 درصد پیش بینی شده در مکان 6 این جدول جای گرفته است.

در این آنالیز ها سهم کل بخش سفر و گردشگری شامل طیف وسیع تری از خدمات معمول در این بخش است که از محدوده سرمایه گذاری و زنجیره تأمین خدمات و تسهیلات و نیز درآمد به دست آمده از تمام بخش های وابسته می گذرد.

با توجه به سهم مستقیم بخش سفر و گردشگری در فراوری ناخالص عمان با نرخ رشد 6/6 درصد، گردشگری دومین صنعت مهم در اقتصاد این کشور محسوب می گردد و از این نظر کویت در رتبه بعدی جای دارد.

سهم مستقیم بخش سفر و گردشگری نشانگر فعالیت های مالی ایجاد شده توسط صنایع وابسته همانند هتل ها، و آژانس های مسافرتی ، ایرلاین ها و دیگر بخش ها در خدمات حمل و نقل مسافران، همچنین رستوران ها و صنایع وابسته به سرگرمی و تفریح و مانند آن است.

در این گزارش پیش بینی شده است که تا خاتمه 2016 این کشور شاهد افزایش اشتغال در بخش گردشگری و هتلداری به میزان 5/1 درصد باشد.

کشور عمان از میان 10 کشور منطقه از نظر سهم گردشگری در فراوری اشتغال با 5/7 درصد در سال 2015 رتبه 10 را دارد در مقایسه با امارات که مکان پنجم این جدول بیش از 9/6 درصد از کل بازار اشتغال آن وابسته به صنعت گردشگری است، صندلی بالایی ندارد.

استراتژی گردشگری عمان تا سال 2040 طبق آنچه که از سوی وزارت گردشگری تعیین شده، جذب 5 میلیون بازدیدکننده بین المللی تا سال 2040 و 6 درصد افزایش سهم این بخش در فراوری ناخالص داخلی است. این کشور سال گذشته 2/4 میلیون گردشگر خارجی داشت.

منبع: الی گشت
انتشار: 24 آبان 1398 بروزرسانی: 6 مهر 1399 گردآورنده: anti6.ir شناسه مطلب: 482

به "عمان، رکورد دار سریعترین رشد گردشگری در خاورمیانه" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "عمان، رکورد دار سریعترین رشد گردشگری در خاورمیانه"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید