فعالیت 39 انجمن میراث فرهنگی روستایی در قوچان

به گزارش آخرین خبر، مدیر انجمن های میراث فرهنگی خراسان رضوی گفت: 60 روستای قوچان با دارا بودن آثار تاریخی و جاذبه های گردشگری و طبیعی واجد شرایط تشکیل و راه اندازی انجمن میراث فرهنگی است.

فعالیت 39 انجمن میراث فرهنگی روستایی در قوچان

به گزارش روابط عمومی اداره کل میراث فرهنگی خراسان رضوی، مهدی علیپور محمدیه در جلسه بررسی آخرین وضعیت انجمن های میراث فرهنگی قوچان با بیان این که در 39 روستای این شهرستان انجمن میراث فرهنگی تشکیل و راه اندازی شده است، افزود: با برنامه ریزی های صورت گرفته تا انتها شهریورماه سال جاری در سایر روستاهای باقی مانده نیز انجمن های میراث فرهنگی راه اندازی خواهد شد.

او مهم ترین اقدام بعد از تشکیل انجمن های میراث فرهنگی را برقراری ارتباط مستمر و استفاده از پتانسیل این انجمن ها برای حمایت از میراث فرهنگی، اجرای وظایف ذاتی سازمان میراث فرهنگی و برنامه ریزی برای برگزاری کارگاه ها و دوره های آموزشی برای اعضای فعال انجمن توسط مدیران ادارات و نمایندگی های میراث فرهنگی دانست.

جواد رجبی رئیس اداره میراث فرهنگی قوچان نیز ضمن تأکید بر تشکیل انجمن های میراث فرهنگی و استفاده از ظرفیت های مردمی افزود: بیش از 150 اثر تاریخی در شهرستان قوچان وجود دارد که تاکنون 50 اثر آن در فهرست آثار تاریخی به ثبت رسیده است، برای سرکشی و حفظ و حراست از آثار تاریخی تلاش می کنیم با تشکیل و راه اندازی انجمن های میراث فرهنگی مردم و دوستداران میراث فرهنگی را بیشتر از گذشته با خود همراه کنیم چراکه آنان بهترین حافظان و مراقبان آثار تاریخی هستند.

او افزود: تاکنون با تشکیل 39 انجمن میراث فرهنگی روستایی در شهرستان قوچان شاهد همکاری و همراهی علاقه مندان و دوست دران میراث فرهنگی بوده ایم که نتیجه آن افزایش بازدیدها و سرکشی ها از آثار تاریخی و کاهش چشمگیر حفاری های غیرمجاز و صدمات و آسیب های وارده به آثار تاریخی نسبت به سال گذشته بوده است.

منبع: میراث آریا
انتشار: 17 مهر 1398 بروزرسانی: 6 مهر 1399 گردآورنده: anti6.ir شناسه مطلب: 360

به "فعالیت 39 انجمن میراث فرهنگی روستایی در قوچان" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "فعالیت 39 انجمن میراث فرهنگی روستایی در قوچان"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید