قسمت های قدیمی متال گیر به کامپیوتر آمدند؛ بدون هیچ تغییر و پیشرفتی

به گزارش آخرین خبر، در روزهای اخیر شایعات فراوانی در خصوص ساخت نسخه بازسازی نسخه های قدیمی سری متال گیر سالید به گوش می خورد. به تازگی کونامی تائید نموده که سه نسخه از این سری و همین طور آثار دیگری همچون کنترا (Contra) و کسلوانیا (Castelvania) را برای رایانه های شخصی پورت نموده است؛ خبری که به اندازه شایعه های منتشرشده، هیجان انگیز نبود.

قسمت های قدیمی متال گیر به کامپیوتر آمدند؛ بدون هیچ تغییر و پیشرفتی

با توجه به شایعه ها و اخباری که در گوشه کنارمنتشرشده بود، بسیاری انتظار داشتند که شرکت کونامی نسخه ریمیک برخی از آثار قبلی سری متال گیر سالید را منتشر کند اما کونامی امروز به صورت رسمی جزییات این خبر را گفت که با انتظارات هواداران فاصله بسیار زیادی داشت. طبق اعلام رسمی کونامی، پورت ساده ی سه بازی متال گیر (Metal Gear)، متال گیر سالید 1 (Metal Gear Solid) و متال گیر سالید 2 (Metal Gear Solid 2: Substance) هم اکنون برای رایانه های شخصی منتشر شده و به وسیله GOG قابل خریداری خواهد بود.

جالب است بدانید که این سه بازی به ترتیب در سال های 1987، 1998 و 2002 (نسخه Substance) منتشر شده اند و گرافیک آن ها طبیعتاً با استانداردهای امروزی تفاوت بسیاری دارد اما کاری که کونامی انجام داده، صرفاً یک پورت ساده از همان نسخه ها بوده که تغییر خاصی هم در گرافیک و ساختار آن ها دیده نمی گردد و صرفاً امکان خرید بازی را در رایانه های شخصی مجدداً برقرار نموده است. البته، این سه نسخه در گذشته به صورت فیزیکی برای کامپیوترها منتشر شده اند و حتی نسخه دیجیتالی آن ها روی بسیاری از فروشگاه های دیجیتالی کنسول ها موجود است. البته، ظاهراً اعلام شده که بازی از دسته های مختلف مانند دسته ایکس باکس پشتیبانی می نماید. همچنین قابلیت ذخیره سازی سریع هم در بازی وجود دارد. پورت بازی متال گیر با قیمت 6 دلار و پورت متال گیر سالید 1 و متال گیر سالید 2 هر کدام به قیمت 10 دلار قابل خریداری هستند.

نکته عجیب تر اینجاست که کونامی بازی متال گیر 2 (Metal Gear 2) را که در سال 1990 منتشر شده بود، پورت ننموده است. درحالی که این بازی ساختار مشابهی با متال گیر 1 دارد و در گذشته هم پورت آن روی پلتفرم های مختلف دیده شده و به همین خاطر پورت آن زحمت زیادی برای کونامی ایجاد نمی کرد اما بااین حال آن ها چنین کاری را انجام نداده اند. قبلاً استودیو بلوپوینت که هم اکنون ریمیک بازی Demons Souls را برای کنسول پلی استیشن 5 می سازد، در نسل هفتم مجموعه ای از نسخه های بازسازی شده این آثار را برای کنسول های ایکس باکس 360 و پلی استیشن 3 منتشر نموده بود. البته نسخه پلی استیشن 3، بازی متال گیر سالید 4 را هم در خود داشت که آن را کامل ترین مجموعه موجود در سری نموده است. بخواهیم مقایسه ای انجام بدهیم، مجموعه ای که بلوپوینت برای دو کنسول نسل هفتمی سونی و مایکروسافت منتشر نموده بود، بسیار کامل تر و بهینه تر بوده است.

در کنار پورت سه نسخه از متال گیر سالید، کونامی مجموعه جدیدی را با نام Konami Collectors Series: Castlevania and Contra منتشر نموده که شامل 5 بازی قدیمی و کلاسیک از سری کسلوانیا و کنترا است. این مجموعه هم با قیمت 6 دلار در GOG در دسترس است.

هرچند که امیدواری هایی برای عرضه ریمستر یا ریمیک متال گیر سالید یا دیگر بازی های کونامی وجود داشت، اما به نظر می رسد این شرکت ژاپنی که مدت های زیادی است که به جز سری PES دیگر آثار محبوبش را به فراموشی سپرده و بیش تر روی بازار پاچینکوها در ژاپن سرمایه گذاری نموده، این بار هم قرار نیست ما را شگفت زده کند و همچنان فرایند این چند سال اخیر را ادامه دهد. البته، شایعاتی وجود دارد که نسخه جدیدی از سری سایلنت هیل که از آثار برجسته و به یادماندنی این شرکت ژاپنی است، توسط خالقان اصلی بازی و استودیو ژاپن سونیدر حال ساخت است. هرچند، این خبر هم در حال حاضر در حد شایعه باقی مانده و خبر دقیقی از آن وجود ندارد.

هواداران این بازی ها انتظار بیش تری داشتند اما به هرحال با انتشار این نسخه ها، خرید دیجیتالی بازی های اشاره شده در اختیار مخاطبان قرار گرفته و دسترسی به آن راحت تر از گذشته خواهد بود.

منبع: دیجیکالا مگ
انتشار: 11 آبان 1399 بروزرسانی: 11 آبان 1399 گردآورنده: anti6.ir شناسه مطلب: 1283

به "قسمت های قدیمی متال گیر به کامپیوتر آمدند؛ بدون هیچ تغییر و پیشرفتی" امتیاز دهید

5 کاربر به "قسمت های قدیمی متال گیر به کامپیوتر آمدند؛ بدون هیچ تغییر و پیشرفتی" امتیاز داده اند | 5 از 5
امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "قسمت های قدیمی متال گیر به کامپیوتر آمدند؛ بدون هیچ تغییر و پیشرفتی"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید